2018-05-19, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Mitt fetade, jag tror det famns något mer som styrkte detta tex en video. Som scheele skrev är det så att om info läcker vet några saker som inte ens anhöriga vet under utredningens gång. Jag tror aldrig de skulle gå ut med den infon så tydligt och klart om det fanns minsta tveksamhet.
Tror du verkligen polisen skulle undanhålla en video för de anhöriga ?
Det tror inte jag.
Det skulle ju förenklat hela utredningen besparat både anhöriga för massa lidande i denna ovisshet och polisen och NFC i deras arbete.
Varför tror du polisen i sitt sista uttalande så att det måste även kunna uteslutas att någon annan varit i huset ?
Citera
2018-05-19, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Du verkar ha samma källor som oss andra. Samma uttryck valsas om och om igen. Berätta gärna om innehållet i brevet, allra helst om du kan återge det i sin helhet. Var det handskrivet?
Ja och mkt mer vet INGEN ännu.
Jag har skrivit flera gånger om innehållet i brevet.
Och jag har inte frågat mer om det.
Vad jag har förstått så var det handskrivet eftersom hon beskrev det som att det såg ut till att vara snabbt nerkluddat.Kan inte tänka mig att man uttrycker dig så om det vore utskrivet på computer.
Citera
2018-05-19, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Det var det första som kom in.Och jag tänker då att de kanske också ändrat As diagnos till ME.
Men jag skrev redan då till Frank som säger sig ha sett intygen att de hade ju långt i från alla dessa symptom som krävs innan diagnos kan ställas.

Tack för ditt svar. Trodde att M hade hemundervisning sedan augusti. Beslutet om hemundervisning togs först när läkarintyg fanns på plats, sa rektorn. Så då togs beslut i november.
Citera
2018-05-19, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ja och mkt mer vet INGEN ännu.
Jag har skrivit flera gånger om innehållet i brevet.
Och jag har inte frågat mer om det.
Vad jag har förstått så var det handskrivet eftersom hon beskrev det som att det såg ut till att vara snabbt nerkluddat.Kan inte tänka mig att man uttrycker dig så om det vore utskrivet på computer.

Tack för att du fortsätter skriva! Du är viktig och den enda som kan skingra spöken och vettlösa konspirationsideer.
Citera
2018-05-19, 22:18
Medlem
Citat:
Tror du verkligen polisen skulle undanhålla en video för de anhöriga ?
Det tror inte jag.
Det skulle ju förenklat hela utredningen besparat både anhöriga för massa lidande i denna ovisshet och polisen och NFC i deras arbete.
Varför tror du polisen i sitt sista uttalande så att det måste även kunna uteslutas att någon annan varit i huset ?
Det har du rätt i, det verkar inte logiskt alls. Vet du hur polisen ser på det idag? Finns andra misstankar än att brevet stämmer att de båda var överens.
En fråga till ang H, var hon sträng och känslokall? Var hon avundsjuk och missunnsam mot O.
Sista frågan, vet du om O syster är i Skåne? Om det inte var en dubbelgångare så var det hon jag såg idag som köpte blommor. Väldigt likt.
Citera
2018-05-19, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dilberts
Istället för att gå OT i ytterligare konspirationsteorier kan du väl svara på min fråga ovan.

Vad är det som driver er att förneka flickorna sina sjukdomar trots alla bevis för dem?

Jag vill ärligen verkligen förstå.

Flickorna hade konsentrationsvårigheter i skolan och upplevdes friska av omgivningen.

Slutsatsen blir då att A och O kan inte tagit livet av sig och mördat sina egna töser på grund av dålig livskvalité.
Säger som rektorn.Finns inte på kartan.
Och det är helt obegripligt.
Citera
2018-05-19, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Tack för ditt svar. Trodde att M hade hemundervisning sedan augusti. Beslutet om hemundervisning togs först när läkarintyg fanns på plats, sa rektorn. Så då togs beslut i november.

Det var konstigt för jag har hört att de fick påpeka om läkarintyg flera ggr.M fick börja med hemundervisning innan intyg kommit in ja.
Det måste ju ha framkommit i något protokoll som granskats kan jag tycka.
Citera
2018-05-19, 22:24
Bannlyst
Citat:
Flickorna hade konsentrationsvårigheter i skolan och upplevdes friska av omgivningen.

Slutsatsen blir då att A och O kan inte tagit livet av sig och mördat sina egna töser på grund av dålig livskvalité.
Säger som rektorn.Finns inte på kartan.
Och det är helt obegripligt.

Nej, jag tror inte heller att de dödade barnen pga deras sjukdomar. Jag tror att H och O dödade sina barn pga sina egna psykiska sjukdomar som fick dem att tro att flickorna var mycket sjukare än vad de egentligen var.
Citera
2018-05-19, 22:27
Medlem
Citat:
Missan kan väl delvis ha rätt då hon säger sig ha mött töserna kan hon upplevt dem friska.Deras sump.är inget som syntes utåt.Tror de mer upplevde skolan som.påfrestande och tröttade ut dem.
Jag har från början i mina inlägg skrivit att tösernas diagnos har varit ifrågasatt av många
Vad gäller Missans beskrivning av O och H känner jag inte alls igen.Men jag har varit skeptisk till Missan.
Jag har foto på på både O och H från början av December skrattandes och pratandes vid ett långbord vid julmiddag tillsammans med vänner.
Att han burit mössa el keps inne kan ju bero på att han kom in från trädgården.

Varför tror du H var så osynlig på nätet. Ingen har sett någon ny bild på henne. Skulle du kunna få fram någon? Förstår absolut om du inte vill!
Citera
2018-05-19, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Det har du rätt i, det verkar inte logiskt alls. Vet du hur polisen ser på det idag? Finns andra misstankar än att brevet stämmer att de båda var överens.
En fråga till ang H, var hon sträng och känslokall? Var hon avundsjuk och missunnsam mot O.
Sista frågan, vet du om O syster är i Skåne? Om det inte var en dubbelgångare så var det hon jag såg idag som köpte blommor. Väldigt likt.
Elli, tror du uppgiften att O hängt sig är falsk? Har inte anhöriga fått se familjen?
Citera
2018-05-19, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Elli, tror du uppgiften att O hängt sig är falsk? Har inte anhöriga fått se familjen?
Nu bidde det lite fel men Elli ser säkert din fråga.
Citera
2018-05-19, 22:32
Medlem
Citat:
Det var konstigt för jag har hört att de fick påpeka om läkarintyg flera ggr.M fick börja med hemundervisning innan intyg kommit in ja.
Det måste ju ha framkommit i något protokoll som granskats kan jag tycka.

Jag vet ju inte hur det var, så här står det i tidningen.

”Läkarintyg för ena dottern saknades
Vid ett nytt möte i mitten av augusti hade ännu inget läkarintyg visats upp, men enligt föräldrarna pågick en utredning.
Ett sådant kom senare.

– Jag fick ett intyg innan beslutet, säger skolans rektor Margareta Strand Karlsson.[slut av citat]

Under hösten fick flickan hemundervisning av sina två klassmentorer, tre dagar i veckan.”

Så jag vet ju inte var under hösten är, men tolkade det nog att det var vid läsårets början.

https://www.expressen.se/kvallsposten/varningssignalerna-fran-familjen-innan-morden/

Så det kan alltså vara så att beroende vad som menas med ”hösten” att M fick hemundervisning innan läkarintyg var på plats och innan beslut fattades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in