Ett föremål hittas av privatperson i ett skogsområde nära hemmet. Föremålet har koppling till den försvunna.
En död kropp hittas av privatperson på en plats nära hemmet och enligt pressen misstänker polisen brott.
Om det är Lena, så kan man undra varför hon inte hittades tidigare och av polis istället för av privatpersoner.
Antingen har kroppen dumpats nyligen eller så har platsen varit för nära.
Om kroppen skulle finnas på den sida som vätter mot motorvägen, borde väl avspärrningen och tält synas från vägen?
Tror GM har baxat hennes kropp över bullerplanket från sidan med bebyggelse, hon var 164 cm lång läste jag någonstans och verkade späd. GM hade adrenalinpåslag och planket ser inte särskilt högt ut.
Fruktansvärt att hantera ett lik som en sopsäck.
Kan inte kroppen kastats ut över planket för att få det se ut som en bil dumpat den men vad skulle det göra för skillnad
Mmm, undrar hur någon kom på att leta där? Är ju en icke-plats som ingen någonsin uppehåller sig på.
Om man inte råkat sparka över en boll då förstås..
Mmm, undrar hur någon kom på att leta där? Är ju en icke-plats som ingen någonsin uppehåller sig på.
Troligen letade de medvetet eller så hade någon stannat med någon bil av någon anledning
Artikeln är bakom betalvägg men rubriken lyder "Granne berättar om försvunna Lena: ”Jag såg henne gå ut träningsklädd på måndagskvällen”" Publicerad igår. (NA)
Kan tyda på ett random överfall, även om den första artikeln i Metro hade uppgifter om ett svartsjukedrama.
Tack! Verkar inte vara någon längre sträcka från öppningen till platsen hon hittades. 20m på sin höjd.
Ingen vidare bra plats att gömma på, så det verkar vara ett hastverk. Hon hade hursom hittats ganska snart pga lukten (stank) en kropp sprider. Intill en motorväg ligger inte luften still heller, utan virvlar hela tiden. En panikgömma.
Artikeln är bakom betalvägg men rubriken lyder "Granne berättar om försvunna Lena: ”Jag såg henne gå ut träningsklädd på måndagskvällen”" Publicerad igår. (NA)
Kan tyda på ett random överfall, även om den första artikeln i Metro hade uppgifter om ett svartsjukedrama.
En kvinna blev överfallen i januari på väster i Örebro, rättare sagt på Varberga som jag förstår ligger nära platsen.