2018-05-19, 19:01
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym9645
Benen var smutsiga. Det var va som hann ses i paniken

Vill inte pressa dig att ge detaljer som kan outa dig, men kan du säga om hon var påklädd, eller i nattkläder? Bara ben nattetid tyder på att hon inte tänkt gå ut, och hon verkar inte vara en kjoltjej.

Jag antar att det tyder på att hon tagits ut ur huset mot sin vilja, alternativt tagits av daga inne i huset. Vi vet att S har varit hemma hos henne tidigare. Oklart hur ofta dock.

Hon har/hade en cache på sin adress också (utanför huset), och det *kan* ju ha varit en (av oss) okänd person som kontaktat henne för att han/hon ville ha hjälp med den och att hon släppte in någon; så som hon gjorde med S när han skulle lösa den.

Vi får hoppas att polisen har duktiga utredare som går igenom loggar och annat.
Citera
2018-05-19, 19:02
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Ser ut som att kroppen hittats på "andra sidan" det höga bullerplanket om vi utgår ifrån bostaden.

I så fall bör kroppen ha dumpats ifrån motorvägen?
För ingen kastar väl över en kropp 2 meter i luften?

Teknikerna använder stegar för att ta sig över så att gå runt bullerplanket verkar heller inte aktuellt ifrån bostadens sida? Eller är dom bara lata?

Men det är närmsta busken vi pratar om och det borde inte tagit 4-5 dagar att nosa upp kroppen.

Kan kroppen ha dumpats ifrån motorvägen ifrån en bil vid senare tillfälle? Samma bil som är beslagtagen?
I så fall... varför väljer man att inte dumpa kroppen längre bort??

Oklart på vilken sida av planket den hittats. Vi har olika uppgifter om det i tråden.
Citera
2018-05-19, 19:04
Medlem
Probixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Vi får hoppas att polisen har duktiga utredare som går igenom loggar och annat.

Verkligen. Ibland känns det som att "privatspanare" gör det polisen borde gjort ...
Citera
2018-05-19, 19:05
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carreidas
Är inte kroppen hittad på utsidan om bullerplanket!? På bilderna på NA klättrar teknikerna över planket. Dessutom fotograferas det utanför planket.

https://www.na.se/orebro-lan/orebro/har-jobbar-polisens-tekniker-efter-patraffandet-fotar-mot-buskage-vid-motorvag

Kroppen verkar ha legat på "andra sidan" bullerplanket från bebyggelsen sett - men raka vägen
ner från hennes hus. Vad märkligt!

Hon måste ha dumpats "över" bullerplanket! Finns ju ingen rim och reson att dumpa kroppen på
det stället från motorvägen.

Hon var späd vad jag förstår. Men vem baxar upp en död människa på stege mitt i ett villaområde?
Citera
2018-05-19, 19:07
Avslutad
Polisen i Sverige är så värdelösa som inte kunde hitta denna kropp, har dom inte tränade hundar längre ??
Värrdelöst arbete av Örebro polisen.
Citera
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Ser ut som att kroppen hittats på "andra sidan" det höga bullerplanket om vi utgår ifrån bostaden.

I så fall bör kroppen ha dumpats ifrån motorvägen?
För ingen kastar väl över en kropp 2 meter i luften?

Teknikerna använder stegar för att ta sig över så att gå runt bullerplanket verkar heller inte aktuellt ifrån bostadens sida? Eller är dom bara lata?

Men det är närmsta busken vi pratar om och det borde inte tagit 4-5 dagar att nosa upp kroppen.

Kan kroppen ha dumpats ifrån motorvägen ifrån en bil vid senare tillfälle? Samma bil som är beslagtagen?
I så fall... varför väljer man att inte dumpa kroppen längre bort??

Skulle hon ha varit dumpad från en bil så är GM bra dum som dumpar henne där från motorvägen. Då kan ha ta henne till något annat ställe. Så nej, knappast dumpad från bil. Snarare insläppad till fyndplatsen från cykelvägen/cykelbron.
Citera
Medlem
Orobanches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Historik
Ja det låter ju minst sagt konstigt...
När jag tränade spårning på hobbynivå så kunde min hund hitta mig med lätthet 1km in i skogen.

Men å andra sidan vore det ju otroligt korkat att placera ut kroppen flera dagar senare, mycket märkligt.

Det är inte ovanligt att kroppar förvaras innan de dumpas. Det kommer obduktionen att svara på. Likfläckar till exempel. Är platsen där hon hittades mordplatsen? Hur har hon mördats? Svaren kommer inom sinom tid. Även döda kroppar kan berätta en historia om vad som hänt.
Citera
2018-05-19, 19:09
Medlem
Cocinellas avatar
Då kanske självmord kan uteslutas och tråden flyttas till aktuella brott.
Citera
2018-05-19, 19:10
Medlem
meas19s avatar
Vem upptäcker en kropp i slänten mellan bullerplank och motorvägen och fullt med buskar...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
Medlemmar i olika kyrkor är likadana som alla andra. Skillnaden är att de dock har en Tro. Självmord och faktiskt mord kan förekomma. Men då blir det vissa restriktioner. Knutbyförsamlingens inre grupp tycker inte jag var verkligt kristna. Detta förstörde för andra äkta Kyrkor. Tycker vi ska se till de enskilda medlemmar, och inte klassa en hel församling. Denna Lena hade väl någon asylsökare lurat, hon tänkte väl alltför gott om honom eller henne.

Precis Knutby var en sekt och hade psykopater där
Kristna vill göra gott och likna Jesus
Citera
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Kroppen verkar ha legat på "andra sidan" bullerplanket från bebyggelsen sett - men raka vägen
ner från hennes hus. Vad märkligt!

Hon måste ha dumpats "över" bullerplanket! Finns ju ingen rim och reson att dumpa kroppen på
det stället från motorvägen.

Hon var späd vad jag förstår. Men vem baxar upp en död människa på stege mitt i ett villaområde?

Kanske finns en öppning i planket?
Citera
2018-05-19, 19:11
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orobanche
Det är inte ovanligt att kroppar förvaras innan de dumpas. Det kommer obduktionen att svara på. Likfläckar till exempel. Är platsen där hon hittades mordplatsen? Hur har hon mördats? Svaren kommer inom sinom tid. Även döda kroppar kan berätta en historia om vad som hänt.

Jag tror de löser detta relativt snabbt, måste vara lite positiv känner jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in