2018-05-19, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
SD verkar inte vara så vass på att redigera bilder, typ beskära. Visst är det en markering.

Det kanske inte är så konstigt. Det var ju bara en halv person. Tillför inte så mycket till bilden.
Citera
2018-05-19, 15:28
Medlem
Gick på ett kristet ungdomsläger där hon var en av ledarna när jag var yngre, riktigt trevlig och glad tjej. Hoppas allt är bra med henne men tyvärr brukar sånt här sluta illa
Citera
2018-05-19, 15:28
Medlem
larsingvarsfrus avatar
SD har en vit Ford S-Max 2,0 TDCi Crossover -13. Det måste vara den som är tagen i beslag.
Citera
2018-05-19, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppys
Så är det INTE, det vet jag med säkerhet. Åtminstone inte i våra dagars etablerade frikyrkor.

Frikyrkor
Det sker massa saker bakom lykta dörrar i dessa kretsar.
Utåt sett är detta goda människor.
Tillåt mig skratta.
Tror dom som andra hålls med ditt o datt...
Citera
2018-05-19, 15:32
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunflare
Det kanske inte är så konstigt. Det var ju bara en halv person. Tillför inte så mycket till bilden.

Helt rätt, men det vanligaste är att man beskär bilden. Nu undrar ju flertalet varför det är en svart kant på bild. Det slipper du med en beskuren bild.
Citera
2018-05-19, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RigorMortiz
Frikyrkor
Tillåt mig skratta.

Var med i en frikyrka när jag var yngre, nu är inte alla samma men dör fanns det en äldre latinamerikan som våldtog 2 tjejer varav en som är nära mig och dom mer ”profilstarka” i den kyrkan ville absolut inte att detta skulle polisanmälas, det gjordes dock ändå men polisen la ner det. När jag fick höra om detta (kom ut typ 5 år efter händelsen) så lämnade jag kyrkan och religionen omedelbart, var inte särskilt troende innan men var mycket trevligt folk trodde jag så hjälpte till när jag kunde
Citera
2018-05-19, 15:36
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockistjorven
Säkerligen telefonen som hittats. Den har det pratats mycket om och den har de kunnat pejla.

Är nästan hundra på att Lena inte längre är i livet och att det är någon som har bragt henne om livet. Jag hoppas för hennes del att det gick fort. Att förloppet inte var utdraget som i Kim Wall och Lisa Holms fall. Jag hoppas för hennes anhörigas skull att hon snart återfinns. Givetvis helst vid liv, men det är tyvärr inte särskilt troligt.

Tyvärr högst troligt. Gissar dock mer på självmord. Är mer troligt än att brott ligger bakom. Det man får hoppas för de anhörigas skull är att kroppen hittas inom kort så den biten åtminstone tar slut att man har ett visst hopp och att sedan sorgearbetet kan ta vid.
Citera
2018-05-19, 15:37
Medlem
Browndawgs avatar
Måste ju vara mobiltelefonen dom hittat? Står om något fynd i Aftonbladet, någonting som rymdes i en brun påse...
Citera
2018-05-19, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RigorMortiz
Frikyrkor
Tillåt mig skratta.
Belägg?
Tror du har fel. Jag har uppfattningen av att frikyrkomänniskor är mer stabila och mer bemedlade än genomsnittet.
Citera
2018-05-19, 15:38
Medlem
Om vi tillämpar föregående skribenters analys av BO’s förmodade personlighets drag och intresse så som gedigen friluftsvana, ”skinn på näsan”, repellerande och klättrande. Finns det anledning att anta denna kvinna skulle kunna göra motstånd om hon blev överrumplad i sitt hem.

Frågor man kan ställa sig.

-Var det någon annan i huset som sov?
-Är det någon i husets omedelbara närhet som hörselobserverat eller något ovanligt.

Om inte så finns det möjligtvis fog för att BO inte blivit förvånad av Att GM kom till hennes hem. Kvinnan kan frivilligt ha lämnat hemmet och blivit mördad på annan plats.

Om man hittat hennes telefon utomhus, gissar jag att den är planterad och kommer inte visa några som helst konversationer mellan S och BO som kan leda till att mördaren kan häktas eller på annat sätt styrker brottsmisstanke.

Det är som sagt ett välplanerat mord och mördaren har troligen tillämpat en hel del maskirovka. Med flera stickspår.

Om S och BO träffats ofta kommer det bli svårt att föra bevis med DNA. Det vet S och är möjligen inte ett dugg oroad för det.

Någon driftig jäkel borde göra en tidslinjal med händelser kopplat till hennes försvinnande. Om det nu med OSINT går att få tag i bekräftad fakta.
Citera
2018-05-19, 15:41
Medlem
Person hittad död enligt appen brottsplats nu
Citera
2018-05-19, 15:41
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Tyvärr högst troligt. Gissar dock mer på självmord. Är mer troligt än att brott ligger bakom. Det man får hoppas för de anhörigas skull är att kroppen hittas inom kort så den biten åtminstone tar slut att man har ett visst hopp och att sedan sorgearbetet kan ta vid.

Finns det några indikationer på självmord?

Väldigt aktiv på Facebook, känns väl inte som någon deppig person direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in