2018-05-19, 14:46
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nosemonkey
Att namn och bild offentliggjorts är tyvärr ett dåligt omen. Om man tittar tillbaka de senaste åren på fall där detta gjorts är det få som hittats i livet. Polisen anar nog därför det värsta skulle jag tro.

Efter att ha kollat BO’s FB verkar hon vara en märklig typ som bland annat ifrågasatte folk som satte Sverigeflaggor på sin FB-profil i samband med terrordådet, och verkar tycka att svenskar i gemen är rasister som borde ge bort sitt land till flyktingar. Trots detta hoppas jag givetvis att hon hittas välbehållen.

Helt oavsett var hon står politiskt verkar hon vara en energirik och glad människa med ett fantastiskt leende och humor. Hon verkar inte heller vara nån mes, utan ha lagom attityd och skinn på näsan. Om man säger att geocaching är en hobby är det en underdrift. Det är snarare resten av hennes liv som är en hobby. Hon verkar ha haft ett jättestort nätverk av kompisar som alla håller på med detta.

Vi behöver inte göra allt till politik och i detta fall lutar allt åt ännu en skruvad snubbe med bokstäver som gjord det svårt att utläsa andras känslor. Det är min åsikt än så länge. Sen säger jag inte att det måste vara S, även om jag tycker maskningen av den där bilden är svårförklarlig.
Jag tror heller inte hon varit involverad eller intresserad av någon romantik med de personer som diskuteras, utan snarare är en sådan tjej vars öppna attityd förväxlas med flirtande av somliga.

Vi får se. Det är ett mystiskt fall och jag hoppas vid gud att det går bra även om det ser mörkt ut.
Citera
2018-05-19, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
I kristna kretsar gäller inte vanliga lagar och förnuft. Man får väl inte skaffa någon ny förrän föredettan är död. Tungt motiv.
Vad har vi för belägg för att S, H eller U skulle vara kristna?
Citera
2018-05-19, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carreidas
Vilket skogsparti letar de i nu!? Är det skogen mellan Hjärsta och Vivalla eller är det Varbergaskogen?

Hjärsta vivalla
Citera
2018-05-19, 14:57
Medlem
Cocinellas avatar
Kan inte låta bli att tänka på han från universitet som styckade älskarinnan och tog sitt liv när han åkte dit. Det var väl också i Örebro?
Citera
2018-05-19, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Kan inte låta bli att tänka på han från universitet som styckade älskarinnan och tog sitt liv när han åkte dit. Det var väl också i Örebro?

Stämmer bra det S*efan Börjesson mordet på Eva
Citera
2018-05-19, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Stämmer bra det S*efan Börjesson mordet på Eva

Lite likt detta fall på något sätt jag håller med.. Där skulle ju EVa hans älskarinna avslöja detas relation för hans fru och det utlöste detta hemska mord om jag ej minns helt galet
Citera
2018-05-19, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Vad ar en "Askersundare"?

En person boendes i Askersund eller en pilsner
Fast nu hänvisar utrycket till ett styckmord
Det var ett par år sedan en kvinna stympade en annan kvinna
I Askersund...
Därav utrycket
Kvinnor kan tydligen dom med !
Citera
2018-05-19, 15:07
Medlem
Polisen har tydligen tagit en bil i beslag för undersökning, tillhör han som satt anhållen. Enl uppgift från tråden om detta i Abok.
Citera
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Lite likt detta fall på något sätt jag håller med.. Där skulle ju EVa hans älskarinna avslöja detas relation för hans fru och det utlöste detta hemska mord om jag ej minns helt galet

Ja, man blev illa berörd av styckningen. De hittade väl aldrig hela hennes kropp?

Var det inte också lite natur/friluftsmänniskor?

Får dåliga vibbar av detta fall också. 🙁
Citera
Medlem
Citat:
I kristna kretsar gäller inte vanliga lagar och förnuft. Man får väl inte skaffa någon ny förrän föredettan är död. Tungt motiv.

Haha, tror att mord är värre än att skilja sig. Massor av kristna som skiljer sig, däremot färre som mördar
Citera
2018-05-19, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nosemonkey
Efter att ha kollat BO’s FB verkar hon vara en märklig typ som bland annat ifrågasatte folk som satte Sverigeflaggor på sin FB-profil i samband med terrordådet, och verkar tycka att svenskar i gemen är rasister som borde ge bort sitt land till flyktingar.

Ja mycket märkligt
Citera
2018-05-19, 15:15
Medlem
Citat:

Så är det INTE, det vet jag med säkerhet. Åtminstone inte i våra dagars etablerade frikyrkor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in