2018-05-19, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Upp som en Svart Sol, ned som en judisk pannkaka. (kan judar ens laga mat?)

Era atombomber har vi svar på. Evig trohet till Kejsaren-Solguden! Resista, contro il sistema!

Väl mött! HELL SEGER!

Tillägg: Trodde du va gnaget (lol). Du är ju givetvis göteborg. Ber inte om ursäkt.

Hellre hopp från bron än Gnaget! Nu skall jag ut och ta milen, måste vara fit for fight i stadskampen.

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Lugn och fin. Martin Strömbergsson dömer er match så allt kan hända. Ni har en bra chans men men.

Drev lite med stadskampskommentaren.... vet inte riktigt vad han menade, men visst, vi gör pannkaka av Ellos.... mer solklar 2a än den mot MFF... och den var fan bombsäker, hoppas någon i karavanen kör mot Borås med en Bulldozer, det kommer behövas!
2018-05-19, 09:50
Medlem
bagarn29s avatar
Att matchen Hammarby - Malmö FF spelades de 16:e istället för under 22-24/5 beror på att FIFA inte tillåter VM uttagna spelare att spela efter den 20/5.

MFF bedömde det som om Lewicki och Trasten låg närmast till en uttagning, lite ironiskt så var Trasten skadad.
Hammarby såg väl att Hamad låg nära en uttagning, han spelade 9 min.
2018-05-19, 09:53
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Hoppas ni sparar Dahlin. Vore dumt att chansa med honom. :P Så det blir Lewicki och Brorsson i mittförsvaret, vad händer om någon utav dom skadar sig i matchen eller om Brorsson tar ett klantigt rött kort? Har ni någon junis som håller hyfsad nivå som kan gå in där?

Hugo Andersson är väl ersättaren. Det är tunt men å andra sidan så har MFF kniven på strupen. Danne är omtyckt och nästan orörbar men det finns en gräns för allt.
2018-05-19, 11:14
Medlem
Gustavoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorkelben
Håller egentligen inte med någonstans. Det är väl precis i situationer som dessa vi supportrar ska höja rösten och säga vad vi tycker. I båda matcherna blir situationerna kanske inte direkt matchavgörande men försämrar verkligen matchbilden till det sämre. Finns garanterat ett gäng situationer där det varit knäpptyst. Vi gnäller när vi har fog, inte annars.

Målet går heller inte all last enbart Brorsson för, almebäck väljer att springa på "fel" sida. Ring gör... Ja vafan han nu gör. Och övriga tittar typ på. Kan iof också tycka att Granlund borde spelat från start och blivit utbytt när han tröttnat.

Måste även passa på och fråga vad du ser i ring? Ingen passningskvalitet, katastrofala inlägg, dribblar i tid och otid, dåligt positionsspel i förvaret och alla dessa jävla filmningar. Knapp div.3 klass om du frågar mig.

Vi hade inte fog för att gnälla i torsdags, enligt mig. Visst var det ett par situationer, men inget utöver det vanliga och då ska man rakryggat kunna säga att domare är människor som gör misstag, vi förlorade för att vi var det sämre laget, DOCK var det såklart delvis på grund av avstängningarna.
Mot Hammarby var situationen en helt annan. Det domaren gjorde var med mycket stor sannolikhet matchavgörande, och sättet han hanterade media var under all kritik. Det är i de lägena vi supportrarna ska höja rösten och göra det ordentligt, men om vi gnäller efter varje match så gör det att när väl katastrofer inträffar blir det lättare att vifta bort supportrars åsikter med argumentet ” ni gnäller efter varje match ” eller liknande.

Jag håller med att det inte var uteslutande Brorssons fel, men som jag ser det har han ett tydligt läge att riva ner Tino och ta ett gult, men väljer istället att falla tillbaka. Typ vid 1.23-1.24 här https://youtu.be/Ec5TY0pR4oo

Jag håller med dig helt och hållet om att jag hade velat se Granlund från start. Jag hoppas, men tror tyvärr inte, att han kommer starta mot Kalmar(om Mårtenssons avstängning kvarstår). Jag tycker dock inte att Ring är så usel som du vill få det till. Under perioder har jag tyckt det, men i år tycker jag faktiskt att han varit ok. Han är inte superstark defensivt, men han är relativt trygg med boll, har ett hyfsat skott och tar ibland bra löpningar. Visst filmar han väl ibland, men så jävla farligt är det inte. Jag tyckte faktiskt att situationen mellan honom och hans bror mycket väl kunde varit straff.
2018-05-19, 12:11
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Trots att det blev förlust så kommer derbyt mot Djurgården 2003 alltid att ligga i topp bland häftigaste matcher jag varit på. På förhand ett toppmöte som kunde avgöra guldstriden och helvete vilken match det blev. Grym inramning och en match som innehöll exakt allt.

Sen att det var i samma veva som mordet på Anna Lindh med all uppståndelse runtomkring gör att minnet från den tiden är tydligare än vad det kanske varit i annat fall. Visst blev mördaren gripen i närheten av arenan tätt inför match?

Just det! Säsongsdefinierande match indeed (tror dif låg 6 poäng före oss, likt vi gör mot gnaget nu).

Momentumet helt hos oss efter Källströms utvisning. Pablo (?) bränner ett friläge som Isaksson gör jätteräddning på, Kennedy har en nick som räddas på mållinjen...och allt detta dog av sen när Fjörtoft gör Bajenhistoriens onödigaste hands på mittplanen och får sitt andra gula....

Mellan 2001-2003 så vann dif SAMTLIGA möten mot oss. How times have changed...
2018-05-19, 12:40
Medlem
Imorgon är det dags att möta Solna-laget som tror de har något med Stockholm att göra. Tjafset om att de faktiskt grundades i Stockholm gör det bara ännu mer pinsamt. Att vara ett flyttlag likt Dalkurd och AFC är ju till och mer ännu mer pinsamt än att vara från hålan Solna.

Solna-laget har i årets allsvenska lyckats besegra: Dalkurd, Skansen, Sirius och Göteborg. De har kryssat i 4 av 9 matcher.
Bajen har besegrat: Sirius, Göteborg, BP, Norrköping, Skansen, Sundsvall, Örebro och Malmö.

Kollar var i tabellen lagen Solna slagit ligger så förstår jag inte varför folk säger att AIK är så stabila och bra.
Hoppas Bajen visar noll respekt imorgon och går in och kör över Solnas gåfotboll med teknik, aggressivitet och Bajen-samba!

Väl mött imorgon Sork-jäklar!
2018-05-19, 12:52
Medlem
Elwisps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Att matchen Hammarby - Malmö FF spelades de 16:e istället för under 22-24/5 beror på att FIFA inte tillåter VM uttagna spelare att spela efter den 20/5.

Inte alls? I så fall blir det många avbräck i CL-finalen som spelas den 26 maj.
2018-05-19, 13:23
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elwisp
Inte alls? I så fall blir det många avbräck i CL-finalen som spelas den 26 maj.

Du tror inte att CL skulle kunna vara ett undantag?

Fifa tillåter vid exceptionella skäl spel efter den 20 maj.
Senast redigerad av bagarn29 2018-05-19 kl. 13:28.
2018-05-19, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris-Phris
Imorgon är det dags att möta Solna-laget som tror de har något med Stockholm att göra. Tjafset om att de faktiskt grundades i Stockholm gör det bara ännu mer pinsamt. Att vara ett flyttlag likt Dalkurd och AFC är ju till och mer ännu mer pinsamt än att vara från hålan Solna.
Fast på vilket sätt har inte Solna något alls med Stockholm att göra? Du vet om att t.ex. den blå linjen går ända ut till Hjulsta och Akalla antar jag?

Om nu de som ligger i den absoluta utkanten vid fält och skog ska höra till Stockholm, hur kan inte Hagalund/Skytteholm som ligger inom behagligt gångavstånd från Vasastan göra det då? Tänker bara rent praktiskt, vilket av dem som är mest "Stockholm".

Svårt nu för tiden att se Solnabor som outsiders för att de fortfarande har sin egna kommun. I praktiken har ju södra Solna blivit en förlängning av staden, mer än vad alla smutsiga förorter i Sthlms kommun är. Desto mer så när den gula linjen blir färdigställd sedan. Kul med allt i samma smet.
2018-05-19, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Fast på vilket sätt har inte Solna något alls med Stockholm att göra? Du vet om att t.ex. den blå linjen går ända ut till Hjulsta och Akalla antar jag?

Om nu de som ligger i den absoluta utkanten vid fält och skog ska höra till Stockholm, hur kan inte Hagalund/Skytteholm som ligger inom behagligt gångavstånd från Vasastan göra det då? Tänker bara rent praktiskt, vilket av dem som är mest "Stockholm".

Svårt nu för tiden att se Solnabor som outsiders för att de fortfarande har sin egna kommun. I praktiken har ju södra Solna blivit en förlängning av staden, mer än vad alla smutsiga förorter i Sthlms kommun är. Desto mer så när den gula linjen blir färdigställd sedan. Kul med allt i samma smet.
Det är ju så pinsamt och infantilt att ständigt försöka få det till att Solna inte är Stockholm, baserat på någon godtycklig kommunuppdelning. Solna ligger 150 meter från stan, medan andra platser som ingår i Stockholms kommun ligger mycket längre bort, som du säger. Allt detta är dock irrelevant, eftersom städer rimligen primärt definieras efter storstadsområdet. Eller går folk runt och säger att Stockholm bara har en miljon invånare också (Stockholms kommun), eller varför inte 335 000 (innerstan)? Det är bara i inskränkta fotbollshjärnor som dessa saker kan väcka debatt.
2018-05-19, 14:33
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Hammarby-AIK

Chefen messade mig och sa att vi som sitter på övre etage ska ha grön tröja imorgon och dom som sitter på undre etage vit. Får dra iväg och köpa en grön jävla tröja.

Men jag hittar inte den infon någonstans på nätet.
2018-05-19, 14:54
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Hur verkar det med skadeläget för er imorgon?

Fredrik Andersson, Mathias Nilsson, Eric Larsson, Isak Ssewankambo, Franz Brorsson, Rasmus Bengtsson (tveksam), Hugo Andersson, Egzon Binaku, Oscar Lewicki, Bonke Innocent, Samuel Adrian, Felix Konstandeliasz, Laorent Shabani, Mattias Svanberg, Sören Rieks, Marcus Rosenberg, Alexander Jeremejeff, Pavle Vagic, Carlos Strandberg

Lasse Nielsen (avstängd), Behrang Safari, Andreas Vindheim, Fouad Bachirou, Arnor Traustason, Johan Dahlin

Jaha, Dahlin får vila tydligen. Synd för Andersson var lite vimsig sist. Förhoppningsvis spelar Rasmus i morgon.

I fönstret måste vi få in en riktigt bra mittback, en ny AC och en giftig anfallare som tar över efter Mackan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in