Citat:
Ursprungligen postat av
bagarn29
Då har du nog missuppfattat begreppet "Derby". Den enda staden som haft ett Derby i allsvenskan är Linköping.

Det där tyckte jag var roligt förövrigt. Sedan tror jag väl inte jättemånga har koll på att BK Derby spelat i allsvenskan.
Citat:
Ursprungligen postat av
6ix9iine
Bättre de än stadskamper som göteborgarana brukar kalla sina länsderbyn.
Va? Vi och Häcken är, tillsammans med Stockholmslagen, dom enda som har derbyn i allsvenskan 2018.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrOrdonnee
Fast ska vi vara petiga så skrev han inte "derby" utan "norrlandsderby". Hade han skrivit bara "derby" hade det kliat i mina fingrar också.
Jag stör mig mer på förväxlingen mellan derby och prestigematch. Även BP - IK Frej var ett derby, när båda var i superettan.
Lite slack för vi väl tillåta?
Det stör mig med, måndagens möte med Ellos är det närmaste i förväxlingen för vår del. Det har benämnts derby mången gång men är (på sin höjd) ett rivalmöte.
Man skall inte urvattna begreppen utan skilja dessa åt. Ett rivalmöte är en sak där t.ex. matcherna mot MFF och AIK är sådana. Derbyn har vi bara två denna säsong och det är föga heta möten med Häcken.
Sedan att det finns virrpannor (när hörde ni det ordet senast?) som hävdar att att derbyn kan vara matcher mellan Blåvitt och Kalmar för att båda ligger i Götaland är mer ett tecken på att Lillhagen borde öppnas upp igen.