Citat:
Ursprungligen postat av
TheLucky
Intressant att Expressen tagit ställning mot amnestin. För det har man. Det är ingen hemlighet att de också vill ha en borgerlig regering. Nu har de sin verkliga chans att lyckas med det. Amnestin som kommer att gå igenom blir dramaturgiskt lyckat för expressen.
Jo Expressen bedriver riktigt journalistik numera

Dessutom tror jag Expressen når fler läsare än vad de flesta övriga medier numera då tidningen är den som funkar bäst på nätet efter att både SvD och Aftonbladet börjat trilskas om man har Ad-Block.
Det roliga med Expressen är att de också förespråkar en (S)+(M) regering

Läser folk det och börjar misstänka att en sådan kan bli verklighet så är det ju knappast (S)+(M) som tjänar på det.
Dessutom om det skall bli en (S)+(M) regering så måste ju Alliansen spräckas. Det betyder att Expressen också tar ställning mot Annie Lööf och ignorerar Jan Björklund fullständigt

Finns bara positivt att säga om det.
För egen del skulle jag inte bli allt för missnöjd med en (S)+(M) regering heller egentligen. Det bästa är en (M)+(SD) (som M-sympatisör) men går inte det så tror jag (S)+(M) är bättre än de flesta andra alternativ. Det viktigaste är att (C) och (MP) ignoreras fullständigt efter september...