2018-05-19, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Han visste redan våren 2017 att Moa aldrig mer skulle komma tillbaka till pianofröken. Antagligen hade han bestämt sig redan då för att hon skulle dö. Kusligt är det.

Var det inte vid höstterminen börja?
Citera
2018-05-19, 01:36
Medlem
Citat:
H har inte lagt ut konstiga sagor på nätet. Hon skötte sitt jobb och behövde inte ränna runt med barnen, helt enkelt för att det verkar ha varit O som varit mer på hugget i att framkalla ett skäl till morden. Sist hängd är skyldig. Han ville dö och han ville döda. Frågor på det? En konstig böjelse han hade som blev så stark att han planlade allt. Inte det perfekta mordet, men han fick i alla fall en stor andel av offentligheten att tro att det fanns ett giltigt skäl, så han skulle framträda som den gode och ansvarstagande fadern, till skillnad från mamman som inte förde runt barnen för att hitta mördarskäl.

Och vad säger det dig? H prioriterade arbetet före barnen, är tydligt för mig.

Resten utgick hon från att O skulle sköta.

Du kanske skulle prova att rita om världsbilden lite?
Citera
2018-05-19, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Var det inte vid höstterminen börja?

Moa var 10 år när hon sjukförklarades, detta inför HT2017.
Citera
2018-05-19, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Jag tror att utgången här inte hade kunnat vara någon annan än densamma blev, men mer planerad än så tror jag inte att utgången här var.
Oskar köpte in två bilar under hösten?
Oskar väntade på besked om sin befordran.
Oskar och Agnes var sist sedda i livet, dessa två var också dem som hade planer för VT 2018.

Det som skulle hända i januari var att hemundervisningen skulle utredas på nytt. A skulle prata med en kurator. Detta fick till varje pris inte ske. Tyckte kanske O. Därför satte han planerna i verket.
Citera
2018-05-19, 01:45
Medlem
Citat:
Moa var 10 år när hon sjukförklarades, detta inför HT2017.

Jag skulle vilja veta vem som sjukförklarade henne. Agnes också för den delen. Fanns sjukdomarna enbart i föräldrarnas fantasi? På vilken grund tog skolan beslut om hemskolning?

Det är en kedja av händelser som vi i tråden saknar. Underlag som mycket bygger på. Fanns det ett läkarintyg och vad stod i denna? Jag har svårt att tro att skolan skulle gå med på hemundervisning utan läkarintyg. Kan intyget som skolan fått ta del av vara förfalskat?
Citera
2018-05-19, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Och vad säger det dig? H prioriterade arbetet före barnen, är tydligt för mig.

Resten utgick hon från att O skulle sköta.

Du kanske skulle prova att rita om världsbilden lite?

O var en spritt språngande felstöpt person. Varför vill du försvara en sådan människa tillika barnamördare? Märkligt!
Citera
2018-05-19, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jag skulle vilja veta vem som sjukförklarade henne. Agnes också för den delen. Fanns sjukdomarna enbart i föräldrarnas fantasi? På vilken grund tog skolan beslut om hemskolning?

Det är en kedja av händelser som vi i tråden saknar. Underlag som mycket bygger på. Fanns det ett läkarintyg och vad stod i denna? Jag har svårt att tro att skolan skulle gå med på hemundervisning utan läkarintyg. Kan intyget som skolan fått ta del av vara förfalskat?

Ja, det kan det ha varit självklart. O drog sig inte för något. Han agerade på frihand, tog inte råd eller stöd av någon mer än sig själv.
Citera
2018-05-19, 01:50
Medlem
Citat:
Det som skulle hända i januari var att hemundervisningen skulle utredas på nytt. A skulle prata med en kurator. Detta fick till varje pris inte ske. Tyckte kanske O. Därför satte han planerna i verket.

Hösten 2017 skulle Agnes börja skapa en ny relation med en ny kurator.

Vad som än hände så skulle Agnes absolut INTE tillbaka till skolan igen och detta med start då VT2018.
VAD var så mer viktigt att dö för än att dessa båda flickor INTE skulle tillbaka till sin skola igen?
Här är två välbärgade föräldrar och som mer än väl kunnat hålla sina barn i privatskolor, men valde där att se till att få egna vilrum på statlig skola till dessa?

Bara jag som reagerar på detta med vilrum till egna barn på skolan och att det dessutom inte duger för och till dessa de egna barnen? Vilrummen räckte inte till så därför kom hemundervisning till?
Inte ens WT skulle gå så här drottninglikt tillväga vad gäller de egna barnen.
Men Oskar och Hanna gjorde så?
Citera
2018-05-19, 01:52
Medlem
Citat:
Ja, det kan det ha varit självklart. O drog sig inte för något. Han agerade på frihand, tog inte råd eller stöd av någon mer än sig själv.

Ett eller två förfalskade läkarintyg (spekulation) kan det vara en anledning till självmord (mord) att inte bli påkommen? Vad skulle hända om det uppdagades?
Bara tankar
Citera
2018-05-19, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Ett eller två förfalskade läkarintyg (spekulation) kan det vara en anledning till självmord (mord) att inte bli påkommen? Vad skulle hända om det uppdagades?
Bara tankar

Vad många missar, eller vad många inte tänker på, är att var fick springpojken sin information från?
Oskar sitter på skola och redogör för ofattbar svår fysisk sjukdom

Rektor fick denna informationen från pappa Oskar,
men vem fick pappa Oskar denna informationen från?
Citera
2018-05-19, 01:57
Medlem
Citat:
Hösten 2017 skulle Agnes börja skapa en ny relation med en ny kurator.

Vad som än hände så skulle Agnes absolut INTE tillbaka till skolan igen och detta med start då VT2018.
VAD var så mer viktigt att dö för än att dessa båda flickor INTE skulle tillbaka till sin skola igen?
Här är två välbärgade föräldrar och som mer än väl kunnat hålla sina barn i privatskolor, men valde där att se till att få egna vilrum på statlig skola till dessa?

Bara jag som reagerar på detta med vilrum till egna barn på skolan och att det dessutom inte duger för och till dessa de egna barnen? Vilrummen räckte inte till så därför kom hemundervisning till?
Inte ens WT skulle gå så här drottninglikt tillväga vad gäller de egna barnen.
Men Oskar och Hanna gjorde så?

Det är ganska klart att Hanna och Oskar kämpade hårt för att få hålla barnen hemma. Varför? <Var någon av dom oroade över eventuella smittor, bakterier som kunde få töserna sjuka? Varför vill man hålla barnen från skolan?
Om de planerades för skola under våren, så lutar det mot att barnen inte var så pass sjuka att fortsatt hemundervisning inte längre var aktuellt. Vad hände med läkarintygen? Har det kommit nya intyg? Har förfalskningar uppdagats, misstänkts? Skulle det komma ett nytt läkarutlåtande?

Många frågor utan svar
Citera
2018-05-19, 02:00
Medlem
Citat:
Vad många missar, eller vad många inte tänker på, är att var fick springpojken sin information från?
Oskar sitter på skola och redogör för ofattbar svår fysisk sjukdom

Rektor fick denna informationen från pappa Oskar,
men vem fick pappa Oskar denna informationen från?

Skolan har inte enbart beslutat hemundervisning på Oskars utsagor, utan det bör finnas något läkarintyg som styrker och kanske rekommenderar undervisning i hemmiljö e.d.? Det vore direkt fel av skolan att bevilja sådana saker utan adekvat underlag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in