Citat:
Nu kände jag varken Oskar eller Hanna och har aldrig träffat dom eller barnen. Jag vet inte hur Hanna var, men det finns ju människor som har svårt att hantera barnens och/eller sina egna sjukdomar. Bara tanken på att barnen kan bli sjuka får en att må dåligt. Hanna kanske var överbeskyddande och när Agnes blev sjuk på riktigt blev även Hanna sjuk inombords så att säga. Hon kanske ställde krav på att hålla hemmet rent och inte klappa hundar och andra djur på grund av smittor, vad vet jag. Hanna kanske ville att Oskar skulle springa på vårdcentralen så fort hon misstänkte något med barnen. Det kan vara så att hon inte orkade med tanken på att barnen blev sjuka och när sedan Moa fick influensan eller något så var det PSYKBRYT i hjärnan på henne.
Oskar kanske inte tog barnens sjukdomar lika allvarligt som Hanna, men ställde upp på att åka med barnen på olika sjukhus och till och med till utlandet då det gjorde Hanna mindre orolig. Det kanske var Hanna som förstorade upp allting och Oskar fick släcka bränder och fixa med läkarintyg, skola mm. Efter ett tag brast detta för Oskar, han pallade inte trycket längre, han blev deprimerad.
Jag kan mycket väl tänka mig att en mamma är mer känslig för barnens sjukdomar, vare sig de är allvarliga eller lättare åkommor och att pappan i familjen får hantera sjukvård. Hanna kanske blev sjuk av tanken på barnens sjukdomar oavsett vilka det nu var.Så Hanna kan mycket väl vara den drivande, men inte till mord. Morden tror jag att Oskar stod för själv för han orkade inte längre
Oskar kanske inte tog barnens sjukdomar lika allvarligt som Hanna, men ställde upp på att åka med barnen på olika sjukhus och till och med till utlandet då det gjorde Hanna mindre orolig. Det kanske var Hanna som förstorade upp allting och Oskar fick släcka bränder och fixa med läkarintyg, skola mm. Efter ett tag brast detta för Oskar, han pallade inte trycket längre, han blev deprimerad.
Jag kan mycket väl tänka mig att en mamma är mer känslig för barnens sjukdomar, vare sig de är allvarliga eller lättare åkommor och att pappan i familjen får hantera sjukvård. Hanna kanske blev sjuk av tanken på barnens sjukdomar oavsett vilka det nu var.Så Hanna kan mycket väl vara den drivande, men inte till mord. Morden tror jag att Oskar stod för själv för han orkade inte längre
Barnen var inte sjuka.
. Då kanske du kan svara på ytterligare en fråga som förbryllar mig. Det finns ett gäng här i tråden som till det yttersta försvarar polisens sammantagna bild till det yttersta och inte är beredda att överhuvudtaget diskutera andra teser. Varför är de (ni) kvar i tråden alls då de (ni) och är nöjda med svaret? Varför råder denna nedlåtande attityd och härskarteknik mot dem som inte kan godta den bilden och är villiga att diskutera och spekulera vidare? Så fort någon kommer med någon ny fundering eller aspekt är det som att släppa lös ett gäng ilskna otyglade kamphundar som ivrigt försvarar ”polisens sammantagna bild”. Jag får en mysko känsla av dessa återkommande attacker där man inte drar sig för raljans och ironi och spydiga kommentarer. Tråkig attityd, tråkig läsning, när alla egentligen vill hitta sanningen bakom en fruktansvärd tragedi som tog livet ifrån två troligen friska flickor med livet framför sig.