2018-05-18, 22:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Var fanns moder H i allt detta? Hon tycks sväva som en mycket osynlig ande i familjens väl och ve ....?

Hon var huvudansvarig för barnen i Göteborg när dom bodde där. Barnledig med båda döttrarna.

O var doktorand och pendlade Lund-Göteborg under den tiden.

Sedan 2011 flyttade dom till Bjärred. Båda hade fasta anställningar vid LU resp Skatteverket.

Barnen gick i skolan. O var en av många fotbollstränare när Agnes kickade boll med kamraterna.

2016 fick Agnes borreliainfektion på ett fotbollsläger. Där startade det.

Bra påståenden som verkar stämma.
Citera
2018-05-18, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolo79
Han verkar ha varit hyfsat pussywhipped den där professorn.

Faktum är att jag tror det är det det har handlat om och det hela tiden.
Två starka viljor, Oskar och Hanna, och två HELT oskyldiga barn.
Som det ser ut och detta åtminstone ännu så länge så ser det ut som fördel Oskar.
Han ser ut att ha vänt ut och in på sig i sin kärlek till sina barn jag vet vad du värderade mest
Hanna jobbade som vanligt, Oskar fick ansöka om nedsatt arbetstid.
Citera
2018-05-18, 23:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kost27
Alltså till viss del likasinnade

Vad är problemet? Intresset för att mörda barn och därefter ta livet av sig själv?
Men han kanske hängde sig av misstag?
Citera
2018-05-18, 23:08
Medlem
Citat:
Alltså till viss del likasinnade

Vem skulle kunna lämna ett trovärdigt omdöme? Menar du?

Klart det är människor som mött honom. Vem annars?
Citera
2018-05-18, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Vad är problemet? Intresset för att mörda barn och därefter ta livet av sig själv?
Men han kanske hängde sig av misstag?
Hänger tyvärr inte med dig nu, har jag pratat nått om intresse av att mörda barn?
Citera
2018-05-18, 23:17
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Var fanns moder H i allt detta? Hon tycks sväva som en mycket osynlig ande i familjens väl och ve ....?

Hon var huvudansvarig för barnen i Göteborg när dom bodde där. Barnledig med båda döttrarna.

O var doktorand och pendlade Lund-Göteborg under den tiden.

Sedan 2011 flyttade dom till Bjärred. Båda hade fasta anställningar vid LU resp Skatteverket.

Barnen gick i skolan. O var en av många fotbollstränare när Agnes kickade boll med kamraterna.

2016 fick Agnes borreliainfektion på ett fotbollsläger. Där startade det.

Kanske H var förtryckt, kanske förryckt (?)
Det du beskriver gäller väl flertalet föräldrar, flertalet familjer, flertalet barn I familjer.
Det som kom att skilja denna familj från flertalet - är att den imploderade - av ngn anledning.

Stackars barn
Citera
2018-05-18, 23:20
Medlem
Citat:
Vem skulle kunna lämna ett trovärdigt omdöme? Menar du?

Klart det är människor som mött honom. Vem annars?
Det jag menar är att självklart ser vi oftast de bästa sidorn hos de människor vi tycker om, umgås med och kanske ser upp till i vår bekantskaps krets och reflekterar inte lika mycket över sämre/ dåliga sidor. Trots att vi alla besitter dom
Citera
2018-05-18, 23:22
Avslutad
Citat:
Hänger tyvärr inte med dig nu, har jag pratat nått om intresse av att mörda barn?

Ja vad menade du med likasinnade?
Citera
2018-05-18, 23:25
Medlem
Citat:
Likasinnade? Dom kommer från studenter, doktorander och kollegor som känt honom i över 15 år. En liten arbetsplats där man umgås nära varje dag.

Jag tycker deras omdömen är trovärdiga.

Hur många roller ska Oskar ha kunnat spela? Detta samtidigt som han gjort karriär?
+ tagit hand om två barn som han haft regelbundna möten med respektive skolor med?
Dygnet har ändå endast 24 timmar och Oskar hade hus, fru och barn+ en pågående karriär.
Ändå dög han inte?
I sina gamla arbetskamraters ögon dög han mer än väl.
Oskars chef uttalade sig om att Oskar var det ingen fara å färde med, Oskar var stringent och också mycket pålitlig.
Men så en dag, så?
Hanna är det fortfarande mycket tyst om. Uttalande om Moa från Hanna så "Tjoa- Moa"?
Oskar engagerade sig med Agnes i fotboll när de nyss flyttat till Bjärred, strax därpå blir Agnes oförklarligt sjuk och då så pass sjuk att hon måste dödas och så pass sjuk att även hennes lillasyster också måste dödas för att först enligt föräldrarna och deras misstanke ha uppvisat samma symptom som sin storasyster.

Kris inne i familjen, men var Hanna en fullblodsfeminist?
Hon hade tydligen sin svägerska på Facebook, en svägerska som i sin tur har en dotter, en kusin till Agnes och Moa, som är en rabiat feminist.

Oskar var enligt min mening en korrekt bedömning.
Citera
2018-05-18, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Nä då bär man inte en mössa. Snarare en bakåtvänd keps. Och om han gjorde det så kan jag hålla med om att det fara å färde.

Nu tror inte jag att huruvida människan hade mössa eller inte har direkt med morden att göra. Den eventuella störning mördaren hade var betydligt värre än ADHD e.d.

Jag har svårt att tro att båda hade svåra vanföreställningar samtidigt (tror inte på F.D.) kopplade till barnens, vara eller icke vara, sjukdomar. Detta borde de inblandade från skolan, vårdinrättning, läkare, arbetsgivare mm ha reagerat på.
Jag menar att om någon eller båda av föräldrarna hade så pass svåra vanföreställningar, att de inte såg någon framtid för sig själva eller barnen, hade inte automatiskt föranlett ett läkarintyg som låg till grund för hemundervisning. En läkare skriver inte intyg enbart på föräldrarnas uppgifter.
Skolan agerar utifrån en läkares rekommendationer och intyg. De vill tillgodose barnens behov att studera utifrån den enskilde elevens förmåga. Skolan underlättar för barn med speciella behov.
I detta fall tror jag att de som fattat beslut om hemundervisning för Agnes har utgått från ett läkarintyg med rekommendationer och efter önskemål från barnets föräldrar. Oskar var munvig och ställde krav på skolan. De hade svårt att gå emot honom och såg till att Agnes fick studera trots hennes "problematik". So far so good.

Att det samma sedan sker med Moa är för mig ofattbart. En annan skola - visst, men vilken läkare har skrivit Moas intyg? Är det samma sjukhus eller en annan? Vad står i detta intyg? Reagerar inte kommunen att det numera är två barn av två i en och samma familj som har likadana (?) "problem" och föräldrar med samma krav på skolan? Hur går detta till? Är Moa verkligen sjuk? Är båda barnen verkligen så pass sjuka att de inte kan gå i skolan?
Redan här vore "någon" ha reagerat och kontrollerat extra noga vad det är som pågår i denna familj. Kanske "problemen" i familjen beror på föräldrarna eller någon av dom och inte barnens sjukdomar? Att Moa också skulle ha blivit så pass sjuk och dålig att hon inte kan fortsätta med pianolektioner eller skola på så kort tid får i alla fall mig att undra vad det är som står i hennes läkarintyg. Jag ifrågasätter båda barnens sjukdomar. "Problemen" fanns inte hos barnen.

Jag är övertygad om att någon av Hanna eller Oskar ligger ensam bakom dessa mord på barnen. Någonting har triggat igång morden, det handlar inte om vanföreställningar eller psykiska sjukdomar utan om någonting annat. Vad vet jag inte då jag inte har sett brottsplatsen eller de fynd som samlats in. Det är väldigt lätt att säga och påstå att det är psykiska åkommor eller vanföreställningar, men (utan att ha statistik) vågar jag påstå att de flesta mord av en hel familj begås av en person som är helt frisk (juridisk mening) och är mer eller mindre planerad.
Alltså har det inte med barnens sjukdomar att göra, förutom att mördaren var noga med att få det utskrivet i ett brev där denne påstår att båda föräldrarna är överens om gärningarna. Bullshit!
Citera
2018-05-18, 23:31
Medlem
Skogsberghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Nej, det är djupare än så. Incest behöver det inte vara. Läs inlägget igen, mindre fyrkantigt. Det handlar inte heller om vilken kvalitet Moa levererade på pianospelet. Varför har du så svårt att läsa inlägg, vad är det hos dig som brinner i huvudet? Kan det vara så att dessa mord påminner dig om att du också är missnöjd med ditt liv? Det spelar ingen roll. Min tro är att O var en djupt störd narcissist, en psykopat. Annars hade han aldrig kunnat mörda sina barn. Han var inte sjuk. Han var ond och avundsjuk. Alla måste dö, för att han var missnöjd. Svinaktigt.

Hmm.. Inte jättemånga som yttrar sig tror att ren o skär Ondska kan ligga bakom.
Det gör inte jag heller. Tror allt annat än just det.
"Han var inte sjuk" - nä för hade detta mindre svårt kunnat förklarats, det som är så ofattbart!
Känns som en del ibland vill ha anledning att "hata"? Och det har man ju all rätt att göra om
det inte finns någon rimlig anledning till tragedin, t.ex. sjukdomar och div sjukdomstillstånd.

Men men.. vi är alla olika och tolkar väl antagligen (jag gör) lite i den riktning man vill?

OffT:
Min mamma blev mördad av sin sambo.
Jag hatar inte honom men jag HATAR det som jag anser till 100% var anledningen

OnT:
Skulle vi mot förmodan få reda på hur detta gick till så hoppas jag innerligt att vi får veta
att A + M troligen inte visste om vad som skulle hända OCH att de inte led vid själva gärningen
Citera
2018-05-18, 23:31
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Fortfarande har inga familjebilder dykt upp? Bara gamla bilder på H och så O som hänger på googlebilder. Ingen som sett M ellet A?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in