Citat:
Ursprungligen postat av
P944
Nä då bär man inte en mössa. Snarare en bakåtvänd keps. Och om han gjorde det så kan jag hålla med om att det fara å färde.
Nu tror inte jag att huruvida människan hade mössa eller inte har direkt med morden att göra. Den eventuella störning mördaren hade var betydligt värre än ADHD e.d.
Jag har svårt att tro att båda hade svåra vanföreställningar samtidigt (tror inte på F.D.) kopplade till barnens, vara eller icke vara, sjukdomar. Detta borde de inblandade från skolan, vårdinrättning, läkare, arbetsgivare mm ha reagerat på.
Jag menar att om någon eller båda av föräldrarna hade så pass svåra vanföreställningar, att de inte såg någon framtid för sig själva eller barnen, hade inte automatiskt föranlett ett läkarintyg som låg till grund för hemundervisning. En läkare skriver inte intyg enbart på föräldrarnas uppgifter.
Skolan agerar utifrån en läkares rekommendationer och intyg. De vill tillgodose barnens behov att studera utifrån den enskilde elevens förmåga. Skolan underlättar för barn med speciella behov.
I detta fall tror jag att de som fattat beslut om hemundervisning för Agnes har utgått från ett läkarintyg med rekommendationer och efter önskemål från barnets föräldrar. Oskar var munvig och ställde krav på skolan. De hade svårt att gå emot honom och såg till att Agnes fick studera trots hennes "problematik". So far so good.
Att det samma sedan sker med Moa är för mig ofattbart. En annan skola - visst, men vilken läkare har skrivit Moas intyg? Är det samma sjukhus eller en annan? Vad står i detta intyg? Reagerar inte kommunen att det numera är två barn av två i en och samma familj som har likadana (?) "problem" och föräldrar med samma krav på skolan? Hur går detta till? Är Moa verkligen sjuk? Är båda barnen verkligen så pass sjuka att de inte kan gå i skolan?
Redan här vore "någon" ha reagerat och kontrollerat extra noga vad det är som pågår i denna familj. Kanske "problemen" i familjen beror på föräldrarna eller någon av dom och inte barnens sjukdomar? Att Moa också skulle ha blivit så pass sjuk och dålig att hon inte kan fortsätta med pianolektioner eller skola på så kort tid får i alla fall mig att undra vad det är som står i hennes läkarintyg. Jag ifrågasätter båda barnens sjukdomar. "Problemen" fanns inte hos barnen.
Jag är övertygad om att någon av Hanna eller Oskar ligger ensam bakom dessa mord på barnen. Någonting har triggat igång morden, det handlar inte om vanföreställningar eller psykiska sjukdomar utan om någonting annat. Vad vet jag inte då jag inte har sett brottsplatsen eller de fynd som samlats in. Det är väldigt lätt att säga och påstå att det är psykiska åkommor eller vanföreställningar, men (utan att ha statistik) vågar jag påstå att de flesta mord av en hel familj begås av en person som är helt frisk (juridisk mening) och är mer eller mindre planerad.
Alltså har det inte med barnens sjukdomar att göra, förutom att mördaren var noga med att få det utskrivet i ett brev där denne påstår att båda föräldrarna är överens om gärningarna. Bullshit!