2018-05-18, 21:35
Avslutad
3 sköna och mycket viktiga poäng för bp, hoppas att det sitter i tills nästa match och de vinner mot Trelleborg. Skulle vara skönt med 2 vinster i rad
2018-05-18, 21:38
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Östersund hemma imorgon då. För första och troligtvis enda gången denna säsong så kan man nog vänta sig utsålt. Rivalmöte, Norrlandsderby, 20 mil mellan städerna och 2 klubbar som inte gillar varandra. Uppdukat för fotbollsfest oavsett hur det matchen slutar. Oroar mig dock för att första hemmaförlusten kommer imorgon. Vi hade tufft mot dom ifjol och bara en feldömd straff räddade oss från att bli nollade i inbördes möten ifjol. Östersund ser visserligen lite svajigare ut än ifjol men samtidigt vet man vilka kvaliteer dom har. Givetvis är det 3 poäng som gäller med lyckas vi greja minst en poäng så är det också klart godkänt Jag är övertygad om att ÖFK kommer att klättra.

Klättra? Nja dom kan ju nästan inte sjunka mer!
2-3 av Östersunds bästa spelare kommer lämna i sommar, spellusten har nog försvunnit, gissningsvis har dom rostfria kulorna stoppats som bonusutbetalning.

Tror Östersund ligger där dom ligger ungefär när säsongen är över.
2018-05-18, 21:48
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Östersund hemma imorgon då. För första och troligtvis enda gången denna säsong så kan man nog vänta sig utsålt. Rivalmöte, Norrlandsderby, 20 mil mellan städerna och 2 klubbar som inte gillar varandra. Uppdukat för fotbollsfest oavsett hur det matchen slutar. Oroar mig dock för att första hemmaförlusten kommer imorgon. Vi hade tufft mot dom ifjol och bara en feldömd straff räddade oss från att bli nollade i inbördes möten ifjol. Östersund ser visserligen lite svajigare ut än ifjol men samtidigt vet man vilka kvaliteer dom har. Givetvis är det 3 poäng som gäller med lyckas vi greja minst en poäng så är det också klart godkänt Jag är övertygad om att ÖFK kommer att klättra.
Vi? Trodde du var Östersund efter dina inlägg tidigare? Kofta som kofta?

Och så det med Derby - kan du förklara det lite mer.
2018-05-18, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Jag undrar hur du kan ha fått för dig det? Men visst kan väl förstå om det kan låta som det ibland. Men Sundsvall är till 100 procent mitt lag.
2018-05-18, 21:58
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Han har faktiskt varit tydlig med att han håller på Sundsvall. Förvånar mig att du missat det.
Citat:
Och så det med Derby - kan du förklara det lite mer.
Snälla börja inte, han är ensam i Sverige med sin definition. Vi borde egentligen kunna enas allihopa att om det skiljer 80 miljoner träd städerna emellan så är det så långtifrån derby man kan komma men tydligen inte.
2018-05-18, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Han har faktiskt varit tydlig med att han håller på Sundsvall. Förvånar mig att du missat det.

Snälla börja inte, han är ensam i Sverige med sin definition. Vi borde egentligen kunna enas allihopa att om det skiljer 80 miljoner träd städerna emellan så är det så långtifrån derby man kan komma men tydligen inte.
Ta inte i så du skiter ner dig. Dom flesta av oss som kommer bevittna morgondagens match och en stor skara Gif och Östersundssupportrar kallar det också för derby. Men jag förstår att ni 08r har svårt med begreppen.
2018-05-18, 22:08
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ta inte i så du skiter ner dig. Dom flesta av oss som kommer bevittna morgondagens match och en stor skara Gif och Östersundssupportrar kallar det också för derby. Men jag förstår att ni 08:or har svårt med begreppen.

Tvärt om, det är ju i princip alla som inte är 08:or (eller 031:or) som verkar ha svårt med begreppen. Det finns, i Allsvenskan och Superettan, inga matcher med lag utanför Stockholm eller Göteborg som är derbyn.

/feldgrau
2018-05-18, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Tvärt om, det är ju i princip alla som inte är 08r (eller 031r) som verkar ha svårt med begreppen. Det finns, i Allsvenskan och Superettan, inga matcher med lag utanför Stockholm eller Göteborg som är derbyn.

/feldgrau
Nu var det inte tänkt att diskussinen om derby skulle komma på tal bara för att jag nämnde ordet i mitt inlägg. Sedan kan jag inte hjälpa att folk på Flashback inte vet vad ordet tolkningsfråga betyder.
Senast redigerad av Azdz 2018-05-18 kl. 22:22.
2018-05-18, 22:32
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Rivalmöte är väl okej, Norrlandsderby är ju löjligt. 20 mil, fasiken vad många derby det blir lite varstans i Sverige.
2018-05-18, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Rivalmöte är väl okej, Norrlandsderby är ju löjligt. 20 mil, fasiken vad många derby det blir lite varstans i Sverige.
Och bägge städerna ligger i Norrland. Frågor på det?
2018-05-18, 22:39
Medlem
Citat:
Norrland utgör fan mer än halva landet.
2018-05-18, 22:44
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Med andra ord är Malmö FF mot IFK Norrköping också ett derby. Frågor på det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in