2018-05-18, 21:42
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du tänker på en vanlig mössa, vi menar en sån som professorer och trotsiga ungdomar bär när dom känner av sin ADHD/ADD. Förståeligt misstag för dom är förvillande lika.

Aha. Ja, ”en mössa är aldrig bara en mössa” — som Stenma*k brukade säga (när han ville skoja med Stra*d genom att parafrasera Freud, som Stra*d skröt om att han aldrig hade läst).

Jag tror ju stenhårt på att paret kan ha gått varandra på nerverna och till sist, som de hipster-cineaster de bevisligen var, försökt förstöra varandras karriärer genom diaboliska film-referenser, för att till sist gå samman för att äntligen få regissera den där egna filmen de förstod att de gått och drömt om att få göra.

Ett högst troligt scenario.
Citera
2018-05-18, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Har inte tid att följa upp precis allt, men svarar åtminstone och tills vidare på detta:
Jag fick samma intryck, att brevet var skrivet sedan tidigare och detta för:
Brevet hittades två dagar efter familjen hittades och då bland andra föremål.
Brevet sägs vara en förklaring på varför familjen dödades, men ändå låg det inte framme och det alltså inte i direkt anslutning till att familjen hittades död?
Knepigt.

Det bör ha varit en kamp mellan dessa två föräldrar, alltsedan de fick sina båda barn, en kamp på liv och död och som slutade med död.
Flickorna kom tidigt i kläm.
Var det Feminismen som i slutänden dödade barnen?

Ett foto från den 26 september och som inte ser ut att ha postats tidigare:
https://pbs.twimg.com/media/DKq7meUWsAA3fBd.jpg

Hej. Var kommer det ifrån, att brevet ska ha hittats två dagar efter man fann familjen, och att det ska ha legat bland andra föremål?
Citera
2018-05-18, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Så enkelt kan det vara - visst. Missan27 är den som såg honom med mössa inomhus och torde vara den rätta att lösa mössmysteriet.

Det var i maj.
Citera
2018-05-18, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kost27
Jag tror uppfostran mest låg hos Hanna, ett tidigt inlägg från arbetskollega skrev att Hanna hade en väldigt speciell syn på barnuppfostran. Va hon sträng?

Ännu och Anno 2018 och till och med i Sverige(!) så brukar det vara så
, det fungerar(fortfarande) så.
I detta fallet vet man att pappa Oskar var den som både gjorde karriär OCH reste land och rike runt med "sjukt barn".
Man vet också att dessa "sjuka barnen" återfanns döda, mördade, i det egna hemmet med en rubrik, en brottsrubricering, som grovt våld med personskador.
Vem ville sjukförklara flickorna? Var det springpojken?

Minnesord till Oskar och då genast när allt kom ut den sista tiden förtjänade inte du
Oskar som pappa var även den som sågs senast senast ute i livet.
Samma var det i mellandagarna.
Syns man "ute i livet" så vill man även vara där ute.
Senast redigerad av manot 2018-05-18 kl. 22:01.
Citera
2018-05-18, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Kanske, kanske inte. Det kan ju också vara så att O träffat en yngre kvinna han ville svassa för och skämdes för sin brist på hårstrån.

Kolla på Kojak, han gick hem hos damer. Särskilt utan mössa. Många män rakar håret på huvudet för att bli attraktiva. Det Oscar, liksom sin far, hade naturligt.
Citera
2018-05-18, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
O var närmast ett geni. Många har vidimerat O´s förträfflighet, men, han nådde inte ända fram. Han och hans familj är utraderad. Idioti var väl kanske det han kom allra närmast..... Tror han nådde toppen innan han lämnade....

Stackars barn.
Vad sägs, skillnad mellan geni o dåre är hårfin! Möjligen var O ett geni inom sin rang, juridiken men totalt missanpassad i att förstå det sociala samspelet. Inte sällan har personer med genialiska förmågor vad gäller teoretiska termer, svårigheter i andra sammanhang tex i praktiska utföranden.kanske flickorna började bli egna ”tänkande” människor med helt andra mål än O och därför inte passade in i Os inrutade o strukturerade mönster.
Citera
2018-05-18, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Så här beskrivs en annan svart mössa. På en helt annan människa - som jag "drar" in i tråden. Lite OT kanske.
”Nu har jag inget hår. #fuckcancer”, skriver han till bilden där han poserar i en svart mössa."

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Onev7k/sven-melanders-cancerbesked-just-nu-pagar-en-cellgiftsbehandling

Icke förvånande var det under våren mössan togs fram.
Citera
2018-05-18, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Detta skrev Stehliz 1/5

"Att det skulle vara planerat sedan i höstas skrev jag för flera veckor sen att jag hade fått berättat för mig från två olika nära vänner till familjen så jag blir förvånad över att flera blir så överraskade över den uppgiften nu. Jag skrev också att det var ett kort brev och att det utöver informationen som polisen gett stod att det var planerat sedan i höstas."
Planerat sen i höstas?,berättat från två nära vänner till familjen? Har dom vännerna suttit med vetskapen utan att agera! Eller menar dom att det stod i brevet?
Citera
2018-05-18, 22:15
Medlem
Citat:
Vad sägs, skillnad mellan geni o dåre är hårfin! Möjligen var O ett geni inom sin rang, juridiken men totalt missanpassad i att förstå det sociala samspelet. Inte sällan har personer med genialiska förmågor vad gäller teoretiska termer, svårigheter i andra sammanhang tex i praktiska utföranden.kanske flickorna började bli egna ”tänkande” människor med helt andra mål än O och därför inte passade in i Os inrutade o strukturerade mönster.

Har svårt att få ihop det med att var vitsordad som lärare, kollega, ödmjuk och en social person med humor.
Citera
2018-05-18, 22:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Kan det ha varit så att han suttit ute och solat och glömde att ta av den när han gick in? Han kanske skulle gå in och hämta något för att sen gå ut igen om en stund.

Citat:
Ursprungligen postat av P944
Han kanske var ute och grejade med nåt, gick in för att ta en fika och glömde ta av sig mössan alt. tog inte av sig den för han skulle snart ut igen. Båda sakerna har hänt mig själv.

Precis, den teorin som jag presenterade förlängesen i den här löjliga mössdebatten.
Men va fan, han bar ju en SVART mössa. Och dessutom inomhus. Och en vit slips vid nåt framträdande.
Då måste han ju bara va narcisisst.
Citera
2018-05-18, 22:16
Medlem
Citat:
Planerat sen i höstas?,berättat från två nära vänner till familjen? Har dom vännerna suttit med vetskapen utan att agera! Eller menar dom att det stod i brevet?

Det som stod i brevet.
Citera
2018-05-18, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Finns inget testamente och inget verkar vara planerat.

Det finns uppgifter i tråden att i avskedsbrevet hade man angivit att detta var planerat sedan hösten 2017. Du har tidigare angett att brevet var kort och koncist. Hur kan du med besked säga att detta inte var planerat? Vilka uppgifter baserar du detta på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in