Citat:
Ursprungligen postat av
doggsi
Årets tips:
1.Norrköping
2.Södertälje
3.Luleå
4.Jämtland
5.Borås
6.Umeå
7.Nässjö
8.Wetterbygden
9.Uppsala
10.Köping
Vet egentligen alldeles för lite om Köping och Wetterbygden för att placera dem, men Wetterbygdens spanska pg och Niang såg bra ut igår, därför tar de sista slutspelsplatsen. Uppsala har ju knappt ett lag, men kommer säkert få sponsorpengar för att kunna hänga sig kvar i säsongens slutskede, tyvärr är Köping bara uppe och vänder.
Norrköping försvarar titeln i finalen mot Södertälje, Luleå kommer aldrig upp på samma nivå som de två senaste åren.
Annars blir väl allt som vanligt:
1.Norrköping har inga pengar.
2.Peter Öqvist är arg.
3.Kjellbom blir MVP.
4.NSD-bloggen tror på SM-guld vid segrar och missat slutspel vid förluster.
5.Norrköping och Södertälje tävlar om att vara minst favorit.
6. Jämtland åker ut i kvartsfinalen.
Dålig fart i denna tråd, jag har ju inte själv bidragit så kan inte klaga..
Hur som, 1/4 av grundserien spelad och vi kan redan nu konstatera att Uppsala kommer att åka ur med buller och bång om inte något särskilt sker i den klubben. De har ju för tillfället 3 skadade spelare i laguppställningen endast för att undvika böter (man måste vara 10 spelare varje match).
Här är jag ju partisk då jag är supporter, men Wetterbygden har imponerat för att vara nykomling. Stora skadebekymmer på viktiga spelare (Niang, Exposito) men den lagkemin och energin har gett dem 5 segrar. Två förluster (Luleå hemma och Jämtland borta) pga orutin där man hade kontrollen med "chokeade" i slutet.
Borås och Jämtland är för ojämna, stundtals briljant spel men visar inte stabiliteten än.
Luleå har inte hittat rätt och måste jaga ersättare för Alexander.. Blir säkert farliga till slut men känns lite för tunna för att utmana som det ser ut just nu.
Nässjö är också väldigt ojämna, kommer ta sina skalper (som ikväll mot Luleå) men inte mer än att de kommer vara indragna i botten. Bör klara slutspel dock.
Umeå och Köping verkar få slåss om att slippa kval. Köpings nye amerikanske guard debuterade ikväll mot Wetterbygden och för att va första matchen så imponerade han. Höll på att själv vända och ta hem segern men blev till slut syndabock pga två missade straffar i slutet.
Guldfavoriter just nu är Norrköping och Södertälje.