Citat:
Ursprungligen postat av
Dilberts
Syftade Rockkungen verkligen på sällskapsspel när han pratade om att Oskar led av spelmissbruk?
Nej, såklart inte. Dessa två uppgifter om "spel" är de enda som har delgivits tråden.
Citat:
Jag har personligen märkt att skalliga vuxna män ofta har keps eller mössa på sig. Jag tror att en del har det för att skydda det nakna huvudet mot sol, regn eller kyla, en del för att de inte finner sin huvudform attraktiv och vill dölja den genom att ha på något som täcker huvudskålen. Jag har dock inga källor till detta utöver min egen erfarenhet.
Se tidigare inlägg av Missan27 som beskriver O med mössa inomhus.
Citat:
Om du har källor på att skolbarn med NP-diagnoser har keps eller mössa på sig inomhus oftare än andra, är jag intresserad av det också. Gärna där man har korsvaliderat studien med det allmänna gränsöverskridande beteendet de uppvisar, för att urskilja att det verkligen handlar om att dämpa auditiv perception och inte ren trots.
Om du i någon mån har erfarenhet av diagnoser så vet du att det är vanligt förekommande i skolåldern. Ren trots? Ett påstående/uppfattning som grundar sig i fördomar och okunskap, som jag ser det. Jag vet egentligen inte vad du vill säga med "ren trots" då barn, liksom vuxna, gör sitt bästa. Barn med NPF-problematik föredrar mössa lr keps i miljöer där de har svårigheter att sortera intryck. Ganska logiskt, eller hur?