Citat:
Ursprungligen postat av
Xenonen
Och när får vi höra dig klaga på hur den israeliska ledningen evakuerade norra Israel inför senaste kriget mot Libanon? Alla stater evakuerar som sagt civilbefolkning undan strider. Även Sveriges planer fungerade så. Det är inte någon "fördrivning" som du kallade det.
Jag ser inget problem med det, däremot om Israel skulle förlora marken så skulle ju inte Israel få hålla på och hävda att de ska ha rätt till marken utan att genomgå någon form av fredsavtal, vilket du verkar tycka att Palestina har rätt till.
Citat:
Många kan bevisa det, t ex genom att de har palestinska pass från brittiska tiden.
Har du något exempel på ett sådant fall där det står i passet att man kommer från en by som blev förstörd av Israel och Israel nekade medborgarskap?
Citat:
Sen är det dubbelmoral av dig givet hur judar som bevisligen inte har någon koppling till Israel automatiskt får medborgarskap.
Vad är det för dubbelmoral med det? Det finns inget annat judiskt land eller hur?
Citat:
Du visade ju själv nyss på hur illa palestinska flyktingar behandlas i andra länder. Varför är det så viktigt att judar skall ha en egen stat?
För att judar förföljs av många orsaker. Palestinier behandlas illa av politiska anledningar och främst av de länder som hatar Israel.
Citat:
Visst, spela antisemitkortet du. Jag är van. Sionister gör alltid så så fort de får kritik.
Det är det ordet betyder. Antisemitism är inte nödvändigtvis rasism, det är att man är mot judar. Det är därför det finns ett specifikt ord för det, annars skulle det räcka med ordet rasist eller hur? Jag vet inte om du är rasist eller inte men du är definitivt antisemit.
Citat:
Vad har ditt eventuella stöd med saken att göra? Det här handlar om en beskrivning hur det gick till när sionisterna drev bort den infödda befolkningen. Sen vet du mycket väl att Menachem Begin vart premiärminister så visst kan man säga att dessa grupper sågs som acceptabla i Israel. Haganah hade sina egna övergrepp och IDF när väl de bildades har stått för åtskilliga massakrer. När du klagar på Hamas terror skall du komma ihåg var de fått sin inspiration om att terror kan vara en användbar metod.
Isåntfall kan vi kanske avskaffa alla palestinska myndigheter öht då PLO också begick massa massakrar. Och alla svenska. Tänk vad många Karl den XII dödade.