2018-05-18, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Är det bara jag som känner detta? Rör om i kaffesumpen. Även Expressen skriver något om detta idag att SD är vinnare och även hjälper fram M på så sätt att M framstår som rumsrena i förhållande till Jimmie-rörelsen.
Det blir inte alls så att M förlorar för nu går besvikna gråsossar faktiskt över till M och samtidigt går besvikna och förbittrade medelmoderater över till SD.
Inga stora rörelser men tillräckligt för att synas i dom mätningar som presenteras i juni. Dom mätningar som presenteras i maj, ja dom är gjorda för tidigt.

Det är en sanslös röra och man får hoppas att inte Shariacentern går framåt mer. Ett gott resultat för SD i valet är vad som behövs för att platta till hela journalistetablissemanget, Kyrkans högsta företrädare, och kulturmarxisterna.
Ser fram emot 9 september.
Glömde nämnda att dagens bensinpriser påverkar människorna i glesbygd i Sverigevänlig riktning. Varför känner Ni inte detta?
Tillplattning är ett kontinuerligt arbete. Man lagar inte tjälskott i vägen för att sedan kunna njuta av perfekt vägbana i 800 år framåt. Det är inte som att vänstern i USA la sig ner och dog för att Trump vann. Snarare triggade han en epidemi av vänsteraktivism. Det kommer även en SD-skräll att göra. Åratal av frenetiskt vägunderhåll väntar.
2018-05-18, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Januarimätningen fredag kl 16:69.
Vi vet att du går igång på siffror men... ;-)

Jag tippar på uppgång med 0,8%.
2018-05-18, 11:58
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Tillplattning är ett kontinuerligt arbete. Man lagar inte tjälskott i vägen för att sedan kunna njuta av perfekt vägbana i 800 år framåt. Det är inte som att vänstern i USA la sig ner och dog för att Trump vann. Snarare triggade han en epidemi av vänsteraktivism. Det kommer även en SD-skräll att göra. Åratal av frenetiskt vägunderhåll väntar.
Om vi får en SD-skräll (vilket jag själv tror) så kommer vi få en hel del vänsteraktivism.
Det trista är att aktivisterna kommer att vara ganska så få men erhålla fullt stöd från mainstreammedia.

När anarkister, AFA och "vilda miljömuppar" slår sönder bilar och skyltfönster, kastar sten på poliser och misshandlar alla som kan misstänkas ha röstat på SD, så kommer den agendasättande journalistiken att referera till "frustrerade unga människor som kämpar för fri och rättigheter"
2018-05-18, 12:16
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Någon revolution & ledningsbyte innan valet lär vi inte se inom M. Men vid ett dåligt val kommer nog kommunmoderaterna att göra uppror.

När nu M har släppt sina krav på skattesänkningar så anser jag & många med mig att M helt saknar existensberättigande inom svensk politik. Jag är övertygad om att många nu kommer att lämna M helt oberoende av invandringsfrågan, en del av dessa till SD, medan alla pojkrumslibertarianer nog blickar åt Centern där alla dårfinkar nu samlas.

Afs kanske kan ta 5% av moderaterna, Sd 5% samt C lika mycket. Vi få se till valet om det är något kvar av M när andra huggit in på dem ordentligt. För övrig kommer väl den Sifo vi väntat på i morgon eller senast söndag och blir en bra indikator på hur många moderater som bytt till Sd.
2018-05-18, 12:40
Medlem
Ikväll kommer en fejkad opinionsmätning från SIFO.

Beviset på att den är fejkad= Jag kan förutspå hela mätningen samt ordern bakom.

Det kommer vara vara väldigt små förändringar.

S kommer tappa 0,3-0,4 %
M Kommer tappa detsamma.
C och SD kommer öka marginellt.

Detta är order från S(ifo) ledningen. Gör så att det ser stabilt ut men fejka det bra.

I övrigt är det panik hos S och Sifo.

Verkligheten såg vi i Metro i veckan. YOUGOV
SD är Sveriges största parti.
2018-05-18, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HairyCojones
Vi vet att du går igång på siffror men... ;-)

Jag tippar på uppgång med 0,8%.
Nice. Jag tror på ras till 13,9 parallellt med uppgång för C till 14,0. M ökar till 25, S minskar till 25. MP gör stor återhämtning till 5,5. V ökar till 11. Ni hörde det här först!
2018-05-18, 14:31
Medlem
8711s avatar
Snart dags för Sifo alltså. Jag tippar på att man kommer lägga sig runt 16% vilket som vi alla vet är en mycket stor underskattning fortfarande trots en betydande höjning av Sifos patetiska siffror för Sverigedemokraterna. Sedan måste man upp på 17% i juni och 18% i juli för att ens ha en chans att komma nära valresultatet för Sverigedemokraterna framåt augusti och september.
2018-05-18, 14:34
Medlem
FlashyBears avatar
- Löfven "briljerar" i PL-debatten.
- Ygeman pressas i Aktuellt.
- Expressen kommer med 'Sanningen om de ensamkommande afghanerna • De flesta får ändrad ålder • Ingen hade gällande id • Bara män • Granskning av gruppen som kan avgöra valet.'
https://www.expressen.se/nyheter/qs/...de-egentligen/

Det fattas bara att SIFO visar att SD ökar med 3% för en complete meltdown
2018-05-18, 14:35
Medlem
Citat:
Nice. Jag tror på ras till 13,9 parallellt med uppgång för C till 14,0. M ökar till 25, S minskar till 25. MP gör stor återhämtning till 5,5. V ökar till 11. Ni hörde det här först!
Om C skulle gå upp över tid visar det bara att allt är över, demografin har talat. Men det vore ju intressant om du fick rätt, av flera skäl.
2018-05-18, 14:37
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Fredagar vid 17-snåret ja, inte morgon/fm.

GP-artikeln om aprilmätningen är utlagd fredag kl 16:59.
Om marsmätningen fredag kl 17:00.
Februarimätningen fredag kl 16:59.
Januarimätningen fredag kl 16:69.

Jag tror, och nu spekulerar jag förstås hej vilt ute på outforskat hav, att den kommer att komma mellan 16:59 och 17:00.
Tack för infon! Då får man hålla ut nu till kl 17.

Jag gissar på att SD landar på cirka 16.5% i dagens sifo. Dels för att SD växt denna månaden och dels för att jag tror att förra mätningen var brus en aning mer ner än vad det normalt skulle vara för normal Sifo-nivå. Däremot tror jag inte att Sifo medvetet kommer att vikta upp några siffror. Eller något annat institut heller för den delen. Möjligtvis lite nu i september 2018 innan valdagen.
2018-05-18, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Om vi får en SD-skräll (vilket jag själv tror) så kommer vi få en hel del vänsteraktivism.
Det trista är att aktivisterna kommer att vara ganska så få men erhålla fullt stöd från mainstreammedia.

När anarkister, AFA och "vilda miljömuppar" slår sönder bilar och skyltfönster, kastar sten på poliser och misshandlar alla som kan misstänkas ha röstat på SD, så kommer den agendasättande journalistiken att referera till "frustrerade unga människor som kämpar för fri och rättigheter"
Det där kommer aldrig att hända, det är vänstern som är tillplattad nu. Enorm skillnad mot tidigare.
2018-05-18, 14:41
Medlem
Returpappers avatar
Citat:

Låter som det som skulle komma ur truten på ett moderattroll men det gäller ju inte dig naturligtvis, bara en tillfällighet. Sifo Sd16,9 C10 M17 L3,8 Kd2,1 och alliansen är död. I opinionsmätningen alltså.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in