2018-05-17, 22:52
Medlem
boneheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pittrunkarn
Har någon lyckats bevisa att jorden inte är platt?

Vad är oklart, menar du?
Citera
2018-05-18, 03:47
Medlem
Om vi antar att jorden är platt, varför skulle dom vilja hålla det hemligt för oss? Förr i tiden trodde många civilisationer att jorden var platt och det var ingen som blev ledsen över det så varför mörklägga detta?
Citera
2018-05-18, 07:09
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Om vi antar att jorden är platt, varför skulle dom vilja hålla det hemligt för oss? Förr i tiden trodde många civilisationer att jorden var platt och det var ingen som blev ledsen över det så varför mörklägga detta?

Villa civilisationer trodde jorden var blatt förr i tiden???
Plattjordsfenomenet är något väldigt nytt.
Citera
2018-05-18, 11:00
Medlem
Zwoop77s avatar
Det här med kanten....

Jag tycker det diskuteras alldeles för lite om kanten. Det är ju det mest spektakulära inslaget i plattjordsteorin. Om jorden är platt så måste det ju finnas en kant. Men inte ens plattjordarna är överens om hur denna ser ut. Det verka finnas tre teorier.

1. Det finns ingen kant. Den platta jorden är oändlig och tar aldrig någonsin slut.
KOMMENTAR: En helt omöjlig teori. Vore den verklig borde vål vi ha upptäckt det för länge sedan?

2. Kanten döljs bakom en enorm isvägg.
KOMMENTAR: Konstigt att ingen någonsin har varit där och fotat/filmat isväggen. Och som ovan, borde inte vi ha upptäckt detta för länge sedan?

3. Kanten bevakas av miljontals soldater och en hög mur.
KOMMENTAR: En helt absurd teori. Var bor alla dessa miljontals soldater? Vem lagar deras mat och tar hand om deras sopor? Varför har ingen upptäckt dessa soldater? Deras familjer borde väl veta vad dom gör? Det skulle betyda att 100-tals miljoner känner till detta och ändå har ingen skvallrat eller talat bredvid mun. Skumt.

En annan konstig sak är att människan alltid har velat upptäcka och utforska saker och ting på jorden. Vi har klättrat upp på det högsta berget och varit nere i de största havsdjupen. Vi har utforska Amazonas djungler och många har varit på Syd- och Nordpolen. Men INGEN har gjort ett försök att nå kanten. INGEN kan berätta om isväggar eller att de blivit stoppade av soldater.

Så min slutsats är att alla tre teorier är helt absurda och omöjliga och bevisar att alla som tror sig veta att jorden är platt har fel. Punkt slut.
Citera
2018-05-18, 11:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zwoop77
Det här med kanten....

Jag tycker det diskuteras alldeles för lite om kanten. Det är ju det mest spektakulära inslaget i plattjordsteorin. Om jorden är platt så måste det ju finnas en kant. Men inte ens plattjordarna är överens om hur denna ser ut. Det verka finnas tre teorier.

1. Det finns ingen kant. Den platta jorden är oändlig och tar aldrig någonsin slut.
KOMMENTAR: En helt omöjlig teori. Vore den verklig borde vål vi ha upptäckt det för länge sedan?

2. Kanten döljs bakom en enorm isvägg.
KOMMENTAR: Konstigt att ingen någonsin har varit där och fotat/filmat isväggen. Och som ovan, borde inte vi ha upptäckt detta för länge sedan?

3. Kanten bevakas av miljontals soldater och en hög mur.
KOMMENTAR: En helt absurd teori. Var bor alla dessa miljontals soldater? Vem lagar deras mat och tar hand om deras sopor? Varför har ingen upptäckt dessa soldater? Deras familjer borde väl veta vad dom gör? Det skulle betyda att 100-tals miljoner känner till detta och ändå har ingen skvallrat eller talat bredvid mun. Skumt.

En annan konstig sak är att människan alltid har velat upptäcka och utforska saker och ting på jorden. Vi har klättrat upp på det högsta berget och varit nere i de största havsdjupen. Vi har utforska Amazonas djungler och många har varit på Syd- och Nordpolen. Men INGEN har gjort ett försök att nå kanten. INGEN kan berätta om isväggar eller att de blivit stoppade av soldater.

Så min slutsats är att alla tre teorier är helt absurda och omöjliga och bevisar att alla som tror sig veta att jorden är platt har fel. Punkt slut.
Kanten syns inte.

Ingen kunde iallafall bevisa att jorden inte är platt.
Citera
2018-05-18, 11:19
Medlem
Zwoop77s avatar
Citat:
Kanten syns inte.

Tja, det är ganska svårt att bevisa något för er plattjordare när ni inte godtar fotografier, filmer, vetenskaplig forskning, ögonvittnen som bevis. Hur ska vi göra för att övertyga er?

Kan du bevisa för mig att jultomten inte finns?
Citera
2018-05-18, 11:21
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Kanten syns inte.

Givetvis syns inte kanten eftersom den inte existerar.

Att jorden inte är platt är bevisat bortom alla tvivel. Har du några bevis på motsatsen? Själv har jag aldrig sett bevis på platt jord.
Citera
2018-05-18, 11:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zwoop77
Tja, det är ganska svårt att bevisa något för er plattjordare när ni inte godtar fotografier, filmer, vetenskaplig forskning, ögonvittnen som bevis. Hur ska vi göra för att övertyga er?

Kan du bevisa för mig att jultomten inte finns?
På foton och filmer ser man bara en platt cirkel.

Bättre bevis tack.

Tomten finns.
Citera
2018-05-18, 11:44
Medlem
madtops avatar
Citat:

Ett väldigt felaktigt påstående.
Vi kan visa att jorden inte är platt på hundratals olika sätt.

Att du inte förstår eller helt enkelt låtsas om dessa bevis innebär inte att det inte finns bevis.
I ett vetenskapligt perspektiv så är det så bevisat som någonting någonsin kan bli.
Citera
2018-05-18, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Det är du som påstår något som går emot rådande kunskap. Du har bevisbördan, inte jag.
Jag har inte påstått att jorden är platt. Har bara bett om bevis på att den inte är det men ingen verkar kunna det.
Citera
2018-05-18, 11:54
Medlem
Citat:
Jag har inte påstått att jorden är platt. Har bara bett om bevis på att den inte är det men ingen verkar kunna det.
Vilka former på jorden har du fått bevis för att jorden inte har?
Citera
2018-05-18, 11:56
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ok. Vad duttig du är. Då borde du inte ha några problem att lägga fram några bevis.

Nej jag har självklart inga som helst problem att lägga fram bevis för att jorden inte är platt.
Och det har jag redan gjort, tråden är full med dem.

Är det något speciellt bevis du vill diskutera eller är du bara här för att pladdra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in