Citat:
Ursprungligen postat av
rabbitheart
Jag har inte sagt att det är lösningen. Däremot ett sätt att se klart på hans handlingar och därmed kunna gå vidare. Eftersom du inte har en aning om vad som hänt tycker jag att det är konstigt att du ens uttalar dig om det är ”mer konstigt” än något annat.
Du har fortfarande samma fokus på tala om hur dålig killen var och ältar det dåliga.
Du gav mig dessutom endast respons på det jag sa du ska lägga ner, med att du har försökt men du har det inte i dig.
Kolla vad du skrev i andra inlägg.
Citat:
Han sårade mig totalt så jag gjorde en drastisk men välövervägd grej för att markera för honom att jag inte orkar mer. Det slutade med att han blockerade mig och inte har hört av sig mer. Jag tänkte att om han hatar mig så kanske jag slipper hantera att han kommer tillbaka, när jag inte kan förmå mig själv att hantera det på ett konstruktivt sätt.
Nu har jag dock dåligt samvete för att jag medvetet sårat honom och gjort det svårt för honom, trots att han inte verkar ha brytt sig om att han sårat mig kontinuerligt.
Jag tycker det är svårt att vara arg eller avsky honom tyvärr.
Du fortsätter precis på samma spår att prata om hur du känner, att du har svårt att vara arg eller att avsky.
Ifall du tycker om något så tycker du om det, tror du rökare slutar röka när de hör hur jävla mycket som helst om lungcancer, dålig sperma, dålig hälsa generellt, dålig kondition , dåligt bla bla... Folk fortsätter röka ändå.
Det är när det kommer alternativ som gör det möjligt att gå vidare, du kan inte bara tro att du kan hata och må bättre om det inte finns något annat att se efter.
Så jag sa du kan ta det positiva ur relationen och tänka vad som faktiskt var det du gillade, sen använda de som en guide för att hitta något bättre.
Det kräver att du analyserar dig själv, se hur du faktiskt fungerar med vad du dras till.
Förmodligen är det inte att du dras till det som var dåligt utan att det fanns något som tog bort tomhet, en sida hos honom som få kanske har.