2018-05-17, 23:05
Medlem
schlafhunds avatar
Victoria har flera gånger villigt erkänt att hon är en förlorare (“hur kan man utsätta sig själv för sådan smärta för att vinna?”) eller vad det nu var hon kläckte ur sig. Usch.

Riktigt frustrerande och usel. Nästan Jan-nivå på hennes prestation i den sista tävlingen. Två minuter och 30 sekunder klarade hon om jag inte missminner mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Ringleader
Gud vad skönt att den där jävla tönten Jan åkte ut. Pinsammare människa får man leta efter.
Ja, det var på tiden. Det där hesa men samtidigt nervösa “HUUUUUHHH!!”-skrattet han får ur sig när han tror sig han sagt något skojigt får mig att rysa av obehag. Man behöver ta sig för pannan med båda händerna eller leta upp närmsta kudde och fullständigt begrava huvudet i den.
2018-05-17, 23:08
Medlem
mr.demons avatar
Vad tråkigt att Jan åkte ut. Tycker att han var helskön. Vad komiskt det vore om Pascal åker ut mot Nicole.
2018-05-17, 23:08
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Han är en utav de som gärna får åka, grisen DK.

I övrigt förstår jag inte varför de andra ser just DK och Henke som starkast, Marie, Desi och Ida är lika bra i tävlingar.
Därför de är män. Det handlar om kvinnor mot män.
De kanske inte ens inser det själva när dom babblar om vem som är största hotet.
Ändå har de flesta tävlingarna varit utformade så att alla ska ha samma förutsättningar.
2018-05-17, 23:11
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Från Aftonbladet idag:

”Jan Bonnevier är annars nöjd med sin vistelse på ön.
– Jag har fått jättefin respons. Prata med vem som helst om ”Robinson” och det är bara Pascal och Jan de pratar om. Jag märker att det är så många som frågar om Janne och Pascal.
Och trots paktsveket är det inga ”hard feelings” mellan Pascal och Jan. Tvärtom.
– Vi är jättebra kompisar i dag, säger Jan.
Pascal Mazza Ramsby håller med.
– Jag och Jan pratar varje dag. Vi har superbra relation.
Och Jan passar gärna på att ge Pascal en gliring när han får höra vad hans kompis sagt bakom hans rygg i programmet.
– Man blir lite irriterad i dag när man ser ”Robinson”. Kom igen!, skrattar Jan Bonnevier.”

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/a/RxwO4W/rostades-ut-i-robinson-pa-50-arsdagen--efter-paktsveket
2018-05-17, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Hände inte så mycket i avsnittet, som vanligt. Nu får man förbannat vänta flera dagar på upplösningen.

Trodde Pascal skulle skicka ut Nicoline. På vilket sätt gagnar det honom om han kommer få tävla mot Nicoline om en finalplats? Hoppas det blir han som kommer vidare, skulle älska att se de ordinarie deltagarna i chock när de ser honom.

Jag tror tv4 kommer benda på reglerna och skicka tillbaka båda två från gränslandet. Det märktes tydligt när Anders sa i "nästa avsnitt" att "tror ni verkligen att ni skulle få komma tillbaka bägge två."

Allt är så uppgjort att det blir tråkigt.
2018-05-17, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Går den att hitta på tv4 play eller nått liknande "lagligt" så att säga? Har bara sett första Robinson och nu denna, så har har noll koll på resten av säsongerna. Vore kul att se lite äldre säsonger.

Tyvärr inte, jag har säsongen nedladdad.
2018-05-17, 23:34
Medlem
Konstigt att Marie+Dessi skulle stötta truppen JohanEE, för att sedan få ut DK.

1) Johan har försökt pakta för att få bort Marie, vilket hon vet.

2) DK är Dessies love interest.

Marie verkar ju isf slugast av dem alla som inte sagt någonting om detta i synken, alt så har TV4 vinklat bort det som vanligt.
2018-05-17, 23:35
Medlem
XtraXs avatar
Haha, tv4 var tvungna att gömma en röst i djungeln för att få deltagarna att lämna lägret.
2018-05-17, 23:52
Medlem
Redladys avatar
Allt detta med gömda immuniteter och extra röster enbart för att TV4 redan vid starten av Robinson valt ut dem de ville se i en final. Övriga deltagare har enbart varit utfyllnad och fått lämna när de blivit utröstade. SKÄMS TV4!!!
2018-05-18, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitt-namn
Har hittills inte gnällt något i tråden men dagens avsnitt blev för mycket. Med tanke på gårdagens avsnitt där det avslöjades att någon skulle åka bums från gränslandet gissade jag att det skulle bli röstning. Jag fick rätt. Jag gissade också rätt på att Jan skulle bli den som åkte. Tyvärr. Jan höjde underhållningsvärdet rejält och det var mycket roligare att följa gränslandet och det omaka paret Pascal och Jan än allt paktande på vanliga ön.

Spontant känns gränslandets upplösning extremt detaljstyrt. Pascal är duktig så jag förstår att produktionen ville ha tillbaka honom men för att få till en kärleksdejt med Nicoline så kunde de inte riskera att Jan skulle vinna i en duell mot henne. Tråkigt. Tycker inte illa om Nicoline på något vis men det känns inte rättvist och jag hade gärna sett mer av Jan.

Jag tycker att både Henrik och DK är värda en plats i finalen. Känns väldigt tråkigt att Johan och Victoria, som inte har kommit så här långt på egna meriter, ska få komma till final på deras bekostnad. Dessutom har jag väldigt svårt för folk som inte kan pressa sig själva och göra sitt yttersta. Det säger Victoria upprepade gånger att hon varken vill eller tänker göra under tävlingarna.

De har en Robinsontävling för immunitet i veckan och ett öråd. I nästa säsong borde de slopa örådet och den som vinner Robinsontävling får enväldigt rösta hem någon av de tre som kommer sist. Då slipper vi alla pakter. De borde också variera tävlingar mer så att det handlar sådant som man faktiskt har nytta av i tävlingarna; Styrka, mental uthållighet och kunskap om överlevnad (göra upp eld, fånga fisk, vilka växter man kan äta och liknande). Då får man fram en riktig Robinson!

Det här upplägget med att slänga runt immuniteter och extra röster och favoritisera vissa deltagare känns typiskt för dagens kultur i Sverige. Jag tänker på kvoteringar, positiv särbehandling av minioriteter och liknande.

Jag tittar kanske på fel program men jag skulle hellre se Robinson som faktiskt handlade om överlevnad och inget jävla paktande.

Håller med! Trådens bästa inlägg, rakt upp och ner!
2018-05-18, 01:33
Medlem
Så vansinnigt j-a riggat av TV4 att Mrs Afgan skulle hitta extrarösten.
Inte ens roligt att titta längre när TV4 lägger sig i så mycket det gör och har gjort i hela denna säsong.
2018-05-18, 02:06
Medlem
MrSokratess avatar
Hade jag varit konspiratoriskt lagd så hade jag trott att Johan inte varit med som tävlande utan som produktionens mullvad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in