2018-05-17, 13:17
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Är väl inte klart än? kan väl bli en vända i HD?

Citat:
Ursprungligen postat av proctorian
Nej, HD kommer ej bilja prövning, finns ingen anledning till det. HR's dom står fast, skithögen kan se fram emot betongväggar mer eller mindre de närmsta 25 åren.

Det här är definitivt inte ett fall från HD. De bryr sig bara om fall som är prejudicerande och liknande. Det här är bara ännu ett fall bland många där någon dödat sin partner efter lång tid av kränkningar. Fallet är inte på något vis exceptionellt rent lagtolkningsmäsdigt.

Så livstidsdomen står fast. Tack och lov, för han skulle göra samma sak igen ifall han inte fick ett långt straff. Om inte döda, så i alla fall kontrollera och misshandla den kvinna han är ihop med. Hur jag vet det? Han visar ingen ånger och tycker inte han gjort fel.
Citera
2018-05-17, 13:19
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Straffet bestäms till livstids fängelse mot bakgrund av det besinningslösa och omfattande våld som användes vid gärningen och de kränkande handlingar som mannen utfört mot kvinnans kropp efter döden.
Det första jag hör om detta och har ändå följt fallet. Vad var det för "kränkande handlingar" han utförde mot den döda kroppen?
Citera
2018-05-17, 13:23
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Det första jag hör om detta och har ändå följt fallet. Vad var det för "kränkande handlingar" han utförde mot den döda kroppen?

Att han band fast henne vid en skottkärra och sänkte ned henne i vattnet om jag inte minns fel.
Citera
2018-05-17, 13:25
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:

Det sätt han behandlat kroppen på antar jag, en livsfarlig dåre mindre i frihet.
Mycket bra dom.
Citera
2018-05-17, 13:25
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Att han band fast henne vid en skottkärra och sänkte ned henne i vattnet om jag inte minns fel.
Ah, formuleringen i domen fick det att låta som han gjort en Madsen. Tack.
Citera
2018-05-17, 13:31
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ah, formuleringen i domen fick det att låta som han gjort en Madsen. Tack.

Nej, ingen Madsen.

Men han flyttade inte bara på kroppen och lade den under en gran i skogen, utan tänkte flera steg framåt. Han band fast henne, så hon inte kunde flyta upp. Gjorde också en detalj på skottkärran, så att han skulle snabbt kunna dra upp den igen och senare flytta kroppen till ett annat ställe. Nu han hann inte det, tack och lov. Nu hittades ju kroppen istället, så han kunde fällas utan tvekan.
Citera
2018-05-17, 13:34
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Nej, ingen Madsen.

Men han flyttade inte bara på kroppen och lade den under en gran i skogen, utan tänkte flera steg framåt. Han band fast henne, så hon inte kunde flyta upp. Gjorde också en detalj på skottkärran, så att han skulle snabbt kunna dra upp den igen och senare flytta kroppen till ett annat ställe. Nu han hann inte det, tack och lov. Nu hittades ju kroppen istället, så han kunde fällas utan tvekan.
Tack. Jo, en synnerligen förslagen mördare. Märkligt ändå att hovrättspresidenten ansåg att straffet borde tidsbestämmas. Tur att de övriga domarna var av en annan åsikt. Den här mannen ska nog inte släppas ut inom överskådlig framtid.
Citera
2018-05-17, 13:38
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Tack. Jo, en synnerligen förslagen mördare. Märkligt ändå att hovrättspresidenten ansåg att straffet borde tidsbestämmas. Tur att de övriga domarna var av en annan åsikt. Den här mannen ska nog inte släppas ut inom överskådlig framtid.

Ja, det förvånar mig också. Han har ju misshandlat henne länge, hon har haft kraftig dödsångest under lång tid och han har även pratat med andra om att han vill ha henne dödad samt det faktum att han har skändat liket.
Citera
2018-05-17, 13:39
Medlem
Det här var väl endå goda nyheter i denna tragedi.

Hoppas Billy har en jobbig och utdragen tid i förvar.
Citera
2018-05-17, 13:50
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galtens
Det här var väl endå goda nyheter i denna tragedi.

Hoppas Billy har en jobbig och utdragen tid i förvar.

En sån jävel borde aldrig mer se dagens ljus. Inte bara mördar han sin flickvän men är även väldigt kall efter händelseförloppet och tycker synd om sig själv.
Citera
2018-05-17, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
En sån jävel borde aldrig mer se dagens ljus. Inte bara mördar han sin flickvän men är även väldigt kall efter händelseförloppet och tycker synd om sig själv.
Håller fullständigt med.
Billy är en uppenbar fara för samhället.
Citera
2018-05-17, 14:07
Medlem
Bättre dom kunde det inte bli. Det som gör mig förvånad är, att Billy har erkänt för misshandel, men den dom fick han frikänd för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in