2018-05-16, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Hade Malmö eller AIK stått för den här vårsäsongen så skulle ingen försöka snacka bort det.
LOL. Det har ju varit ett evigt bölande om tur, SvMFF, lätt spelschema och Gud vet vad de senaste åren. Supportrarna till lagen på plats 2 till 16 är kroniska grinkukar med foliehatt och offerkofta. Njut.
2018-05-16, 22:31
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Inte för att Malmö kommer att åka ur men sa man inte precis så om AIK när dom åkte ur?

Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Man sa det om Bajen 2009.

Skillnad. Kärnan i Bajens trupp kom nia året innan degraderingen. MFFs kärna har tagit SM-guld bara ett år innan.

Tror MFF max torskar två matcher till i år. Man imponerade bitvis idag.
2018-05-16, 22:33
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Fan vad jag älskar hur alla kuksugare fortfarande sitter och inbillar sig det samtidigt som ursäkterna haglar. Är det inte domaren som är köpt så möter man ett skitlag eller har tur med att Jupiter står i linje med Saturnus.

Dags för er deltagare att fatta att Allsvenskan inte är bättre än såhär. Det har den inte varit tidigare år heller. Hade Malmö eller AIK stått för den här vårsäsongen så skulle ingen försöka snacka bort det.

Men det ger extra bränsle både för oss supportrar och säkerligen spelarna. Bring it on Fittgnaget.
Visst är det underbart att se resten av fotbolls-Sverige gråta för att vi har sex poängs serieledning?

Den trodde man inte skulle komma närmsta hundra åren, typ!

Nå väl, det kan fortfarande vända snabbt och nån gång förr eller senare måste ju också första förlusten komma. Men efter all misär vi genomlidit sen -09 tänker jag njuta fullt ut, och det blir genast lite lite bättre när det sticker så förbannat i ögonen på alla andra.
Senast redigerad av junaz 2018-05-16 kl. 22:39.
2018-05-16, 22:49
Medlem
Salorms avatar
Hur fan kan DIF bara ge 1.60 mot Örebros 5.70? Visst, Igbo är borta för Örebro, men dom har fan sett starka ut i år. :/
2018-05-16, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Hur fan kan DIF bara ge 1.60 mot Örebros 5.70? Visst, Igbo är borta för Örebro, men dom har fan sett starka ut i år. :/
Ni vinner fan alltid mot ÖSK. Samma sak när ni möter Malmö på hemmaplan. Det slår aldrig fel.
2018-05-16, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
LOL. Det har ju varit ett evigt bölande om tur, SvMFF, lätt spelschema och Gud vet vad de senaste åren. Supportrarna till lagen på plats 2 till 16 är kroniska grinkukar med foliehatt och offerkofta. Njut.
Alltid tyckt att grinandet mot Malmös flyt med domare, orättvisa segrar och sena avgöranden under senaste åren osat avundsjuka och förlorarmentalitet.

Rätt soft att få uppleva detta själv nu.
2018-05-16, 23:15
Medlem
Zer0Shits avatar
Aldrig någonsin tidigare har ett lag haft 25 poäng efter 9 spelade omgångar. 2012 hade Elfsborg 24 poäng efter 9 spelade matcher. Då vann dom SM-guld med 59 poäng.

z
2018-05-16, 23:17
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Hines och Mårtensson också avstängda. Örebro har tunn trupp?
2018-05-16, 23:17
Medlem
nomadics avatar
Citat:

Vi har tre nyckelspelare avstängda utan några direkt naturliga ersättare. 5.70 borde snarare stå i 10.70.
2018-05-16, 23:21
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Vilket drag det var på publiken, för oss som var på plats.

Malmö var riktigt bra stora stunder och jag trodde dom skulle vinna, domaren hade dock en svacka och slutade blåsa frisparkar till Bajen.

Rosenberg skällde på domaren och strax efteråt blev han utbytt och ganska precis där tog Bajen över matchen rejält, dom tvingade Malmö att ta ytterligare ett kort som dessutom ledde till ett rött.

Sammantaget var det rättvist att Bajen vann, om inte AIK vinner på söndag är jag rätt säker på att Bajen tar guldet i år.
2018-05-16, 23:45
Medlem
321js avatar
Hur f-n kan så många tycka att MFF spelade bra. Deras försvarsspel håller superettanklass.
2018-05-16, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Vilket drag det var på publiken, för oss som var på plats.

Malmö var riktigt bra stora stunder och jag trodde dom skulle vinna, domaren hade dock en svacka och slutade blåsa frisparkar till Bajen.

Rosenberg skällde på domaren och strax efteråt blev han utbytt och ganska precis där tog Bajen över matchen rejält, dom tvingade Malmö att ta ytterligare ett kort som dessutom ledde till ett rött.

Sammantaget var det rättvist att Bajen vann, om inte AIK vinner på söndag är jag rätt säker på att Bajen tar guldet i år.

Hellre Bajen än Solna... eller för den delen Malmö. MFF kommer nog vinna nästa, det är iaf vad jag tippat, och efter BK Hisingen är det bara Dalkurd kvar till uppehållet, så i min spåkula är det 6 poäng in på kontot för dom.

Efter matchen mot Ellos har vi avklarat de tre värsta bortamatcherna, enligt mig, det känns bra. Vi bröt förvisso förbannelsen(12 år utan vinst) förra året men jag håller den fortfarande som topp 3 trots det faktum att dom är genomruttna i år.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in