Citat:
Ursprungligen postat av
RiksmongoNummer1
Jaså, du är på sammanfattningshumör. Då ska jag presentera min sammanfattning.
Bravo!
Citat:
Babianen har skrivit att kvinnor tänder våldtäkt och att det gäller alla kvinnor i nästan alla situationer.
Babianen har rätt till sin åsikt, även om hon är kvinna. Detta handlar dock enbart om Babianen. Hon är dock beviset för att kvinnor tänder på våldtäkt. Du säger att hon håller åsikten "alla kvinnor", men det kan ingen människa uttala sig om. Jag är skeptisk till din presentation av hennes åsikt även på andra sätt, men det hör inte hit.
Det är fortfarande hennes åsikt (om än falsifierat). Inte konsensus av hela frågeställningen.
Citat:
Jag är inte kvinna så jag kan inte bekräfta det, inte heller kan jag motsäga det, men jag finner det osannolikt att alla kvinnor vill bli våldtagna av vem som helst, när som helst.
Även om du varit kvinna hade du bara kunnat tala för dig själv och de du haft förtroliga diskussioner i frågan med, eller kunde visa på någon forma av studie eller undersökning som haft som uppgift att besvara just den frågan.
Något sånt har inte lagts fram, alltså baseras frågeställningen mest på tyckande och tro. Det som går att visa är dock att det finns något kittlande där, för en del kvinnor. Vilket var ungefär hur långt jag ville gå i min första sammanfattning.
Citat:
Om det finns sanning i detta då finner jag det sannolikt att kvinnor tänder på våldtäkt om de har möjlighet att påverka när, var och hur de vill bli våldtagna, men att de ändå upplever det kittlande att inte kunna styra vissa saker.
Du ser, helt otroligt är det nog trots allt inte, men hur mycket kontroll är man beredd att släppa ifrån sig? Är det samma ungefär som inom BDSM, där man kan ha safewords?
Citat:
Män verkar också sugna på att våldta om det krävs för att få en kvinna de är kåta på men de verkar inte vilja erkänna det.
Detta har ingen visat några som helst belägg för.
Varsågod och styrk påståendet.