2018-05-17, 00:42
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Är det din uppfattning att svenska poliser skjuter direkt mot demonstranter när de kastar sten eller annat? Hur många dödsfall har vi i Sverige av poliser? Vet du det?

Jag har även sett videos där obeväpnade demonstranter skjutits. Det dock inte ligga till grund för en faktiskt bedömning. Däremot ger antalet dödsfall en ledning i vad som faktiskt sker. Jag ställer mig ytterst tveksam om alla de sextio personer som dödats varit beväpnade med faktiska vapen (och då syftar jag inte på stenar, molotovs eller slangbellor. Sådant används på Västbanken också och ändå ser vi inte israeliska styrkor skjuta ned varenda person.
Suck, potentiell dödande saker såsom gatsten och Molotov cocktails ska såklart bemötas med potentiellt dödande skarp ammunition. Även i Sverige givetvis. Titta på EU-kravallerna 2001. Hade samtliga poliser öppnat eld så hade det snabbt lagt sig då de hade flytt.

Ska man demonstrera ska man göra det hetl fredligt och man gr inte in i andra länder utan giltliga papper. Enkelt.
Citera
2018-05-17, 01:34
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Suck, potentiell dödande saker såsom gatsten och Molotov cocktails ska såklart bemötas med potentiellt dödande skarp ammunition. Även i Sverige givetvis. Titta på EU-kravallerna 2001. Hade samtliga poliser öppnat eld så hade det snabbt lagt sig då de hade flytt.

Ska man demonstrera ska man göra det hetl fredligt och man gr inte in i andra länder utan giltliga papper. Enkelt.

Ännu en gång får vi ett praktexemplar om hur ni extrema Sionister fungerar. Lag och ordning i Sverige ska följas till punkt och pricka, men det är något ni inte följer, precis som den polska svartskallen netanyagoo, i sandlådan Israel

Vi får hoppas att du inte hänger ut fler bilder på ovetande kurdiska tjejer på flashback, utan deras tillstånd........
Senast redigerad av smaug20017 2018-05-17 kl. 01:46.
Citera
2018-05-17, 02:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Ingen har ens blivit skadad. Tom i västeuropa när det är kravaller brukar poliser skadas. Här massakrerar man 60 civila och förväntar sig att omvärlden ska tycka att det är ok. Men vad förväntar man sig av en skurkstats supporters...
Ingen här hade tyckt synd om 60 judar som dött om dom försökt ta sig in i ett annat land för att mörda barn heller.
Citera
2018-05-17, 05:25
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Hamas har erkänt/deklamerat att de flesta döda tillhörde terrororganisationen:
https://www.dn.se/nyheter/varlden/hamas-de-flesta-dodsoffren-fran-var-rorelse/

Tycker det säger det mesta om hur Israel hanterade angreppet.
Citera
2018-05-17, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Alltså det är inte judarna utan zionisterna. Om du har som granne någon som är så enveten och hävdar tvåtusenårsperspektiv, till och med flera tusenårsperspektiv. Då gör sig den grannen omöjlig att förhandla med.
Om så då skulle jag nog fundera på att flytta
Citera
2018-05-17, 07:03
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Jag ville verkligen försöka förstå palestiniernas beteende, så jag kollade i flera timmar i måndags på de live-sändningar som fanns från oroligheterna. Flera var inspelade inifrån Gaza-remsan så man tydligt såg området närmast stängslet och vad som pågick.

Det jag såg var en sorts folkfest / lek, väldigt lik såsom jag uppfattar att förortskidzen (blattarna) håller på i Tensta/Rinkeby då de retar polisen och leker med polisen. Det skrattades, hoppades, gjordes high-five när man skjutit en katapult/slangbella, eller kommit extra nära stängslet.

Jag såg helt enkelt ett vanligt blattekaos av den typ vi ser i våra förorter, när de tänder eld på bilar / soptunnor och sen lägger sig i bakhåll för blåljuspersonalen.

Det är precis samma drivkraft där, som det är med dessa upplopp i Gaza. Jag vet inte varför de håller på så här, men det är någon sorts muslimsk styrkedemonstration, visa att man inte bryr sig, visa att alla andra än sin egen grupp är skit, visa att man hela tiden flyttar fram "positionerna"
Citera
2018-05-17, 07:56
Medlem
humanlifes avatar
Protester på många håll i världen mot Israels massaker. Här är en video som visar demonstrationer i Grekland, USA och Turkiet. Den turkiska är oerhört stor.

http://en.farsnews.com/player.aspx?nn=13970225001180
Citera
2018-05-17, 08:07
Medlem
Melange5738s avatar
Alla som tjattrar om den orättvisa fördelningen av dödandet:

https://cdn1.vox-cdn.com/assets/4756436/IP_conflict_deaths_total.png

observera att Israel blivit bättre på att förebygga dödsfall på bägge sidor, inte bara israeler.
Citera
2018-05-17, 08:08
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Protester på många håll i världen mot Israels massaker. Här är en video som visar demonstrationer i Grekland, USA och Turkiet. Den turkiska är oerhört stor.

http://en.farsnews.com/player.aspx?nn=13970225001180

Turkiet ja, de har ju dödat betydligt fler civila i Syrien bara i år än vad Israel gjort på ett årtionde. Men såklart, om Erdogan säger att Israel är massmördare så måste det ju vara så.
Citera
2018-05-17, 09:00
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Turkiet ja, de har ju dödat betydligt fler civila i Syrien bara i år än vad Israel gjort på ett årtionde. Men såklart, om Erdogan säger att Israel är massmördare så måste det ju vara så.
Israel har dödat 60 personer, skadat nästan 3000, varav nästan 1400 med skottskador.
Varför?
För att en stor folkmassa demonstrerade vid gränsen. De var inte beväpnade. De försökte inte ta sig igenom. Israel dödar oskyldiga människor vars rättigheter tas ifrån dem bit för bit.

Många kallar detta en massaker och det är precis vad det är.

Sedan kan du och ni andra människoföraktande sionister komma med hur mycket bortförklaringar ni vill. Det hjälper inte.
Trump och Netanyahu bär ansvaret för massakern. Det var deras beslut om Jerusalem som ledde fram till det här.
Citera
2018-05-17, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Om så då skulle jag nog fundera på att flytta

Ja det är fördjävligt. Behöva flytta för det kommer en massa idioter som påstår att dom har större (gudomlig) rätt.. Fi fan.
Citera
2018-05-17, 09:48
Medlem
humanlifes avatar
Mer protester mot Israels massaker, New York, Paris och Dublin. En del kräver sanktioner mot Israel. En del kräver att Israel skall ställas inför rätta.

Ja, något måste göras för att stoppa terrorstaten Israel! De mördar inte bara palestinier. Israel är den värste pådrivaren i kriget mot Syrien, där de samarbetar med al-Qaida-terrorister.

Gaza killings: New Yorkers call for justice in Nakba protest

About 300 activists demand Israel be brought to justice for rights violations after scores were killed in Gaza Strip.
https://www.aljazeera.com/news/2018/05/yorkers-call-justice-gaza-killings-180515065711562.html

Thousands in Paris protest Israeli killings

www.worldbulletin.net/todays-news/202139/thousands-in-paris-protest-israeli-killings

'Stand in solidarity with us': Crowd protests in Dublin at killing of 60 Palestinians by Israeli troops

www.thejournal.ie/gaza-protest-israel-4015061-May2018/
Senast redigerad av humanlife 2018-05-17 kl. 09:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in