2018-05-13, 20:57
Medlem
GaiaSees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
När man är ung kan man göra vad som helst ganska länge. Folk åker till Grekland och jobbar i bar, super som svin ett halvår, kommer hem och allt är frid och fröjd.
Men en vacker dag så vaknar man och undrar vad i helvete är detta för känsla, man mår fruktansvärt dåligt och har fått sin första at.

Vänta bara

Fast jag är väääldigt gammal 😉 Blir bakis i typ 4 dagar efter en fylla.
Citera
2018-05-14, 00:28
Medlem
No6s avatar
Fast jag får helt brutala avtändningar av andra droger, så har knappast med åldern att göra för min del i alla fall. Alla reagerar väl olika.
Citera
2018-05-16, 12:07
Medlem
Hallå!

Tänkte bara jag skulle säga att jag nu varit utan Lyrica i tre dygn. Bröt på ca 25mg. Och det gick mkt bättre än att bryta på 100-150mg som jag gjort förr, då har jag alltid mått dåligt rätt lång tid efteråt. Men nu känner jag mig helt okej redan efter tre dygn utan Väldigt nöjd nu faktiskt

mvh
EUO
Citera
2018-05-16, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaiaSee
På tal om at på lyrica.. är det nån mer än jag som Inte besväras av det? Har periodvis tagit höga doser men får helt enkelt ingen kännbar at när jag slutar.

Citat:
Ursprungligen postat av No6
Inte jag heller.

Citat:
Ursprungligen postat av doktorspice
Vänta bara min vän, när du är utan lyrican i 72h då helvetet börjar. I början fick man aldrig AT på länge men sen kommer den som brev på posten. Även på låga doser.

Var glada för det

Men innebär det också att ni får sämre/noll effekt av Lyrican mot vad vi andra får isf? Jag menar, får man ingen effekt av Lyrica, som vissa inte verkar få, så skapar man väl inget fysiskt beroende heller?

Eller får ni rus av Lyrican, men ändå inget fysiskt beroende? Måste ni höja dosen för att få bätttre effekt redan andra dagen? Eller hur fungerar det för er del?

Bygger ni tolerans och får ett starkt rus av den, så borde ni bli fysiskt beroende. Möjligtvis att ni lyckas använda det på rätt sätt och slutar i tid innan ni skapat ett starkt fysiskt beroende då.

Men som doktorspice säger, den kan komma Så var det för mig och opiaterna. Men dom är ännu mer lömska på det viset tycker jag. Man kan köra lite race med jämna mellanrum och inte bli beroende, sen helt plötsligt så bara smäller det till och man mår för jävligt när man ska sluta efter bara 5-7 dagar på nån stark opiat. För mig gick det bra i ett halvår, sen blev abstinenserna värre och värre och tillslut tog jag varje dag.

mvh
EUO
Citera
2018-05-17, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EUO
Hallå!

Tänkte bara jag skulle säga att jag nu varit utan Lyrica i tre dygn. Bröt på ca 25mg. Och det gick mkt bättre än att bryta på 100-150mg som jag gjort förr, då har jag alltid mått dåligt rätt lång tid efteråt. Men nu känner jag mig helt okej redan efter tre dygn utan Väldigt nöjd nu faktiskt

mvh
EUO

Grattis!
Citera
2018-05-17, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EUO
Hallå!

mvh
EUO

Grattis!
Skit bra och starkt gjort av dig att sluta med rävgiftet själv är jag inne på 71 dagen utan och fyskiska Atn har lättat till 90% nu och det känns bra men ångest attacker kommer och går men kan bero på PAWS och annat skit. Men jag har aldrig varit så glad att jag slutade med just lyrican för den är så jävla svår och bli av med när man väl har fastnat i giftet.

En ryggdunk förtjänar du !

whatever you do my friend... DON'T fucking relapse bro!
Citera
2018-05-18, 11:06
Medlem
Norrens avatar
Måste säga att ni är super som slutat med det rävgiftet !!!!!

Citera
2018-05-18, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Grattis!

Citat:
Ursprungligen postat av doktorspice
Grattis!
Skit bra och starkt gjort av dig att sluta med rävgiftet själv är jag inne på 71 dagen utan och fyskiska Atn har lättat till 90% nu och det känns bra men ångest attacker kommer och går men kan bero på PAWS och annat skit. Men jag har aldrig varit så glad att jag slutade med just lyrican för den är så jävla svår och bli av med när man väl har fastnat i giftet.

En ryggdunk förtjänar du !

whatever you do my friend... DON'T fucking relapse bro!

Citat:
Ursprungligen postat av Norren
Måste säga att ni är super som slutat med det rävgiftet !!!!!

Tack så mkt allihopa

doktorspice:

Ja, det är fan helt underbart att slippa den skiten. Enda man tar den för när man väl är beroende, är ju för att hålla sig frisk. Som med alla andra fysiskt beroendeframkallande substanser då, såklart. Men just Lyrica ger noll, iaf för min del, när jag väl använt den en längre tid. Kostar bara massa pengar.

Dessutom skönt att slippa leta efter pregabalin av bra kvalité osv, hela tiden.

Nu har jag "bara" subutexen och benso'n kvar att trappa ut. Börjar med benson hade jag tänkt. Har ätit typ 2mg klonazepam samt 0,5-1mg alprazolam senaste veckorna när jag trappade ut lyrican som hårdast. Innan dess låg jag på ca 2mg totalt (lite klona, lite alpra). Så tänkte försöka gå ner på 1,5mg klonazepam och 0,5mg alprazolam idag. Och se hur det funkar. Men nu blir det off topic här. :P Får kanske starta en tråd i Drogrehabiliteringen istället.

Tänkte kanske försöka gå ner från 2,5-2,75mg subutex till 2,25mg också, nu i helgen. Men beror på hur jag känner mig. Just nu känner jag dock inga som helst PAWS efter Lyrican. Vilket jag är väldigt glad för. Antar det beror på att jag äter benso och subutex.

Vet att PAWS'en kan sitta i ett par månader efter man slutat med Lyrican annars, Så en ryggdunk till dig med doktorspice Kämpa på! Det kommer gå över. Även om det känns hopplöst ibland.

Japp! Slut på Lyrica-användandet nu! Har 85mg kvar upplöst i en flaska i frysen. Ska ta och tina upp den och hälla ut allt. Sen har jag 6-7g kvar av nånting som ska var pregabalin men som man blir sjuk av. Ja, ni vet nog vilka skiten kommer ifrån. Ska ta och kasta den påsen också. Hade tänkt spara och kanske skicka på analys, men har inte råd med det. Och det var väl någon mer här i tråden, eller om det var i en annan tråd, som tänkte skicka in från samma källa på analys. Men inte hört något mer om det på ett tag nu. Vore iaf intressant att veta vad skiten innehåller.

Går du på något annat, doktorspice? Eller är du helt ren nu? (Ta det i PM om du hellre känner för det)

Ha så bra alla!

mvh
EUO
Citera
2018-05-19, 13:41
Medlem
Jag har för ett tag sedan fått utskrivet Venlafaxin och tar 75mg om dagen just nu. Innan brukade jag ta 900mg Lyrica och gå ut på krogen då det gav exakt samma effekt som om jag druckit hårt. Nu undrar jag om jag fortfarande kan "knarka" Lyrica trots min medicin. Jag har googlat allt jag kan men hittar inget. Har testat ta 600mg och 900mg men det get inte ens nära samma effekt som innan jag började med medicinen. De flesta kombinationer har jag räknat ut att inte är så bra men just Lyrica har jag inte kommit fram till något ännu utöver att det finns folk som får båda utskrivna så jag antar att det inte är en dödlig combo.

Så mina frågor är: Är denna kombination farlig? Varför känner jag betydligt mindre nu när jag börjat med min medicin? Ska jag ta större doser eller kan det vara farligt?
Citera
2018-05-19, 14:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av washedupmaggot
Jag har för ett tag sedan fått utskrivet Venlafaxin och tar 75mg om dagen just nu. Innan brukade jag ta 900mg Lyrica och gå ut på krogen då det gav exakt samma effekt som om jag druckit hårt. Nu undrar jag om jag fortfarande kan "knarka" Lyrica trots min medicin. Jag har googlat allt jag kan men hittar inget. Har testat ta 600mg och 900mg men det get inte ens nära samma effekt som innan jag började med medicinen. De flesta kombinationer har jag räknat ut att inte är så bra men just Lyrica har jag inte kommit fram till något ännu utöver att det finns folk som får båda utskrivna så jag antar att det inte är en dödlig combo.

Så mina frågor är: Är denna kombination farlig? Varför känner jag betydligt mindre nu när jag börjat med min medicin? Ska jag ta större doser eller kan det vara farligt?
Nä då, det är absolut inte farligt.

Jag får utskrivet hela 375 mg Venlafaxin om dagen o har tidigare lattjat med högre doser Lyrica, 600-900 mg o det går bra. I torsdags fick jag Lyrica utskrivet av samma läkare som skriver ut Venlafaxinet. 150 mg om dagen, det ska jag givetvis hålla mig till o inte missbruka det. Jag vill ersätta min Iktorivil med Lyrica, så jag har båda för tillfället, o Iktorivil är benzo. Men Lyrica är bättre ångestdämpande än Iktorivil.

Igår drack jag öl, o det slog på som fan efter bara 3 öl. Så det verkar som om Lyrica boostar alkoholen.

Som bonus, har jag massvis med andra mediciner också!
Citera
2018-05-19, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Nä då, det är absolut inte farligt.

Jag får utskrivet hela 375 mg Venlafaxin om dagen o har tidigare lattjat med högre doser Lyrica, 600-900 mg o det går bra. I torsdags fick jag Lyrica utskrivet av samma läkare som skriver ut Venlafaxinet. 150 mg om dagen, det ska jag givetvis hålla mig till o inte missbruka det. Jag vill ersätta min Iktorivil med Lyrica, så jag har båda för tillfället, o Iktorivil är benzo. Men Lyrica är bättre ångestdämpande än Iktorivil.

Igår drack jag öl, o det slog på som fan efter bara 3 öl. Så det verkar som om Lyrica boostar alkoholen.

Som bonus, har jag massvis med andra mediciner också!

Okej tack för svaret. Men som jag skrev så känner jag betydligt mindre på 900mg nu än innan jag började med Venlafaxin och det känns lite läskigt att börja proppa i sig 1200mg+. Har inte någon tolerans alls då jag tar det en gång i månaden ungefär.
Citera
2018-05-21, 00:36
Medlem
Jag behöver ta ungefär 5st 300mg för att få en skön effekt första dagen men sen behöver jag 3000mg efter typ några dagar. Jag har haft massor av ångestdämpande och eftersom jag skulle börja subutexbehandling så sa dom att jag inte kunde få lyrica mot min ångest. Få hoppade jag av LARO för att få lyrica men jag får fortfarande inte lyrica utskrivet. Men köper på eget håll så det går 10st 300mg varje jävla dag och jag har tänt av ett par ggr och det är fruktansvärt. Värsta AT jag haft skulle jag säga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in