• 1
  • 2
2018-05-16, 21:13
Medlem
Ja, vi har ju mediciner som påverkar serotonin ( dom flesta ) och voxra/metylfenidat, noradrenalin och dopamin.

Nu vet jag ju att det finns ex phenibut, benzo, osv, men det skadar ju väl snarare GABA... så finns det någon medicin som tar på det? har hört att escitalopram påverkar det.
Citera
2018-05-16, 21:50
Medlem
Bulkninjas avatar
Gabapentin
Citera
2018-05-16, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkninja
Gabapentin
Jo jag vet, men är inte det en drog in the end of the day? desto mera gabapentin, desto mera tuktat GABA...lyrica går ju också på gaba.
Citera
2018-05-16, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkninja
Gabapentin

Skulle inte säga det. Läst att den är strukturellt lik men att den ej binder gaba-r.
Sedan har vi alkohol(agonist) om du vill kalla det medicin.
Senast redigerad av kalvbebis 2018-05-16 kl. 22:11.
Citera
2018-05-16, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalvbebis
Skulle inte säga det. Läst att den är strukturellt lik men att den ej binder gaba-r.
Sedan har vi alkohol(agonist) om du vill kalla det medicin.
ja! Jag vet men det bränner ju tillslut ut gabat, jag menar nåttt som gynnar det! Typ SSRI gynnar serotoninet och mdma kör slut på det.. på samma sett som alkohol kör sönder gaba.

Har hört att det finns en tillskott som heter just GABA men det ör mest bara skit vad jag förstått
Citera
2018-05-16, 22:37
Medlem
FETochFULs avatar
iktrovil stess
Citera
2018-05-16, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FETochFUL
iktrovil stess
jaaa och xanor förmodligen? Jag har full koll på det, men det brönner ju ut dom i slutändan. Amfetamin är ju bra för dopamin, alkohol, benzo osv för gaba, MDMA för serotonin, men alltså jag menar något som stärker det snarare, som typ SSRi och liknande för serotpnin och voxra för noradrenalin o dopamin.... Finns det ingen liknande för GABA? Att supa ocg käka benzo varje dag måste väl göra gabat värre tänker jag??
Citera
2018-05-16, 23:47
Medlem
FETochFULs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grabbh
jaaa och xanor förmodligen? Jag har full koll på det, men det brönner ju ut dom i slutändan. Amfetamin är ju bra för dopamin, alkohol, benzo osv för gaba, MDMA för serotonin, men alltså jag menar något som stärker det snarare, som typ SSRi och liknande för serotpnin och voxra för noradrenalin o dopamin.... Finns det ingen liknande för GABA? Att supa ocg käka benzo varje dag måste väl göra gabat värre tänker jag??

ingenaning, tramadol har också GABA påverkan. Atarax läste jag i denne tråd om man nu får länka.
(FB) GABA aktivtet (inte benzo)

ja käkar också bens och alhol erry day. sen lite lyrica nu.
Citera
2018-05-17, 00:09
Medlem
Citat:
ingenaning, tramadol har också GABA påverkan. Atarax läste jag i denne tråd om man nu får länka.
(FB) GABA aktivtet (inte benzo)

ja käkar också bens och alhol erry day. sen lite lyrica nu.
Okej intressant. Jag tänker mer om det fanns någon medicin likt SSRI som ökar gaba om man har gaga brist ( finns det? jag har ingen koll faktiskt ) lyrica, benso, alkohol gör väl förmodligen gaba receptorerna värre än dom är redan tänker jag? kanske jag tänker fel.
Citera
2018-05-17, 00:10
Medlem
FETochFULs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grabbh
Okej intressant. Jag tänker mer om det fanns någon medicin likt SSRI som ökar gaba om man har gaga brist ( finns det? jag har ingen koll faktiskt ) lyrica, benso, alkohol gör väl förmodligen gaba receptorerna värre än dom är redan tänker jag? kanske jag tänker fel.

vet tyvärr inte jag Hatar SSRI. förstår inte hur folk kan ta det :/
Citera
2018-05-17, 00:29
Medlem
Citat:
vet tyvärr inte jag Hatar SSRI. förstår inte hur folk kan ta det :/
detta är OT, men pröva voxra, den fungerar helt annars än SSRI, annars kan du pröva mirtazapin lr brintellix dom e inte heller ssri, men går på serotoninet på olika sätt så

Det jag söker är nått som går på GABA!:P
Citera
2018-05-17, 01:56
Medlem
Jango-fetts avatar
SSRI hjälper väl inte produktionen av serotonin egentligen, utan hindrar neuronen från att återuppta ämnet vilket inte ger det serotonin som finns någon annan möjlighet än att binda till receptorn eftersom att det fortfarande kommer nya signaler typ.

Det finns ingenting man kan ta som fungerar som SSRI-preparat för GABA receptorer.

GABA-tillskott är ineffektivt men det finns säkert andra saker som ökar den naturliga produktionen av GABA.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in