2018-05-16, 05:04
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fresk66
Ja, det känns ändå som ett rimligt antagande. Jag trodde själv från början att Trump faktiskt på riktigt gick emot det politiska etablissemanget och globalismen, men börjar nog inse att de krafter som finns och som styrt världen sen 1700-talet helt enkelt är för mäktiga och förmögna för att göra något åt.

Jämfört med de personer som styr och kontrollerar världen är nog Trump bara en liten betydelselös personer och Trump är deras egen produkt som de styr och kontrollerar. Att Trump med sin förmögenhet på cirka 10 miljarder dollar är absolut ingenting, verkligen ingenting, jämfört med förmögheten hos de personer som kontrollerar världen. Där snackar vi biljoner och åter biljoner dollar i förmögenhet. Det behövs ungefär 10 000 Trumps för att komma upp ens i närheten av förmögheten hos världens styrande personer.

Sant, jag hade också förhoppningar på Trump baserat på vad han sa i valrörelsen, åtminstone fram till AIPAC där han lovade dem o flytta Ambassaden och intervjuven med Alex Jones.
I början så tog han ju bort TTIP och gjorde några positiva saker. Sen började de visa sig vem han var och de flesta steg av Trump Train när han bombade Syrien baserat på vad den media som han sa va Fake News nu var något han trodde på.

Jämfört med de riktigt rika är Trump en liten fisk. Bankerna höll honom "levande" för de ansåg han kunde göra mer nytta för dem så än bankrupt så han har räddats av Rothschilds och Jë-Ad Kosher är Chabad anhängare: http://www.breitbart.com/jerusalem/2017/01/07/report-jared-kushner-ivanka-trump-pick-orthodox-chabad-synagogue-dc/

Trump Train stannade bokstavligen i ockuperade Jerusalem.
"Israel to name new Jerusalem train station after Donald Trump"
https://www.telegraph.co.uk/news/2017/12/27/israel-name-new-jerusalem-train-station-donald-trump Israel to name new Jerusalem train station after Donald Trump
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Jo men är inte precis hela narrativet att Trump försöker byta ut korrupta domare som konsekvent inte satt dit precis dom som du listar ovan och att detta håller på att ändras, domare och åklagare eller vad fanken dom nu är droppar ju av som vissna höstlov i oktober

Håller med om att du är lite av en glädjedödare men vi håller hoppet uppe bäst vi kan.

Jag hoppas jag har fel, och jag vill inte vara en glädjedödare men inte heller folk ska bli lurade.
Jag ser det som vi har två alternativ:
1. Vi spelar med att Trump kämpar mot "Deep State" (Hillary och Obama) och den sionistska makt om satt sina klor i Amerika: https://twitter.com/arbetarbroder/status/996327548182245376
2. Vi lyssnar vad de själva säger: https://twitter.com/arbetarbroder/status/996328168708599808

Det positiva med Qanon är att folk som inte tidigare haft någon bild utanför den från Mainstream Mockingbird Media nu fått upp ögonen något, tyvärr luras de både på pengar och själva budskapet MEN de är inte onda människor utan folk som vill se "Deep State" besgras, vill se rättvisa och så vidare.

"Q" följare har fått sitt Red Pill att fastna i halsen kan man säga, de gäller bara att de sväljer ordentligt nu och inte spottar ut det i besvikelse och går tillbaka till ett närmast hypnotiskt tillstånd.
Citera
2018-05-16, 08:22
Medlem
Arbetarbroder
Nej, snälla du, ingen frimurarloge har tagit upp någon kamp mot Deep State - här får du fan lita på mig som jag vore självaste Qanon.
Vilka tror du Deep State är?
(..och vad tror du frimurare är?)

Jag har en ganska god uppfattning om vad frimurare är och vilken typ av människor som blir upptagna
Som jag skrev så finns det loger som avvikit lite från grundtanken och många loger som kastats ut från grandloge men som fortfarande titulerar sig frimurare.
Utan att veta vilken loge han är i så kan jag inte spekulera.

Whitehats beskrivs som en grupp som vill göra rätt i samhället, dom goda, som går efter korruptionen i administration/regering.

I teorin så skulle du i en frimurarloge ha en grupp liknande whitehats som sitter på bättre positioner i samhället, dom är inte miljardärerna eller stureplanskillarna, dom är de som är stolta över sin yrkesroll och duktiga inom sitt område och ofta chefer.
Citera
2018-05-16, 09:53
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GothamCity
Betänk att Trump har militären i ryggen och att Q påstås vara MIL Intel. Amerikanska militären är trött på att bli offrad runt om i världen i samband med Deep States ärenden. De har svurit att försvara konstitutionen, inget annat och det tror jag Trump gör också.

Det är inte militären som har startat krig även om det säkerligen finns Black Hats även inom den organisationen. Jag tror på utrensningen som händer och jag tror inte Trump är Deep State och Rothschildslakej. Problemet är väl som någon skrev att motelden från globalisterna kan bli kraftig och få hela världsekonomin i gungning. Jag tror själv inte ett dugg på slumpen och de 666 punkterna ner i vintras var en kontrollerad varning.

Men du, om Usa skulle gå från en imperie-skyddande, global, invasions-armé till en defensiv hemlands-skyddande, vad tror du det skulle göra med finansieringen och antal anställda? Behövs då en högsjö-flotta på samma sätt? Behövs marinkåren? Behövs flygvapnets förmåga att bomba på andra sidan jorden? Behövs alla utspridda baser på andra kontinenter? Nej.

Så då kan man strypa finansieringen och börja avskeda stamanställda en massé. Man behöver då inte köpa in de oerhörda mängder vapen, system och ammunition från vapenföretagen. OSv.

Tror du verkligen att detta är vad Pentagon och det militär-industriella-komplexet är ute efter? Tvärtom skulle jag säga, är det några som tjänar på Usa's kriga så är det dom. Och Trump har höja militär-anslagen. Så står militären bakom Trump så är det inte för att minska möjligheterna till väpnad konflikt eller tyngden bakom sina hot.
Citera
2018-05-16, 12:10
Medlem
GothamCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danjäl
Men du, om Usa skulle gå från en imperie-skyddande, global, invasions-armé till en defensiv hemlands-skyddande, vad tror du det skulle göra med finansieringen och antal anställda? Behövs då en högsjö-flotta på samma sätt? Behövs marinkåren? Behövs flygvapnets förmåga att bomba på andra sidan jorden? Behövs alla utspridda baser på andra kontinenter? Nej.

Så då kan man strypa finansieringen och börja avskeda stamanställda en massé. Man behöver då inte köpa in de oerhörda mängder vapen, system och ammunition från vapenföretagen. OSv.

Tror du verkligen att detta är vad Pentagon och det militär-industriella-komplexet är ute efter? Tvärtom skulle jag säga, är det några som tjänar på Usa's kriga så är det dom. Och Trump har höja militär-anslagen. Så står militären bakom Trump så är det inte för att minska möjligheterna till väpnad konflikt eller tyngden bakom sina hot.

Det militärindustriella komplexet är del av Deep State. Säkerligen stora delar av Pentagon också. Men det har börjat knorras längre ned i hierarkin och dagen soldaterna får hela bilden klar för sig är det inte lika roligt längre för högdjuren. När det framkommer den egentliga anledningen till att ens kamrater dött. Det är därför det är så viktigt med väckning.

Väckning står inte i motsatsförhållande till ett starkt nationellt försvar. Ligger delar av militären bakom Q visar det bara att man kan hantera hot även som inte är direkt militära och det ligger i tiden.
Citera
2018-05-16, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fresk66
Ja, men 4D chess kan även vara åt andra hållet. Istället för att spela det för att rensa ut Deep state så var det Trump som behövdes för att injuta hopp och tro till militären att nu vänder det. Måhända att militären hade gjort revolt på riktigt om Hillary hade blivit vald, nu kontrolleras militären genom Trump.

Tiden får utvisa vad som händer och sker, men jag börjar tro mer och mer att varken Trump eller nån annan kommer kunna ändra den rådande världsordningen. Skulle de som styr världen på riktigt känna sig hotad hade de förmodligen ställt till med ett kaos utan dess like.

Biten i fetstil, var det inte det dom planerade att göra med NK och Iran, kärnvapenkrig?

Jag håller egentligen med dig i sak, tex. rotschilds har ju flutit ovanpå allt de senaste 500 åren så varför skulle det ändras helt plötsligt

Dock så är ju det eliten fruktar allra mest att folket reser sig tillsammans, då är dom körda.
Brukar behövas en 3 part som instigerare upproret, lite som alla färgrevolutionerna, och det kan ju alltid tänkas att Q är den som häller bensin på glöden denna gång?

EDIT: en sådan dunk bensin skulle nog kunna vara Humas insurance file om den är i närheten av vad som beskrivs...

EDIT2: det som eliten fruktar ännu mer än en folklig resning är en militärkupp och Trump skall ju enligt vissa ha militären med sig i form av Marinkåren.
Senast redigerad av Africanized 2018-05-16 kl. 12:20.
Citera
2018-05-16, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheoneaboveAll
Jo, jag skrev påven som ett samlings begrepp för Vatikanen. Påven vi ser har liten reel makt, altså ett mandat, och är bara en front figur som dom nu har tänkt byta ut, man kan lite undra om dom klunsar om vem som ska bli. Kardinalerna är dom som styr och dom har en svart påve eller president om du vill som heter Giuseppe Bertello som har 7 mandat av totalt 14 mandat, om jag förstår det rätt. Oavsätt så kommer den informationen snart, så ta det med en knypa salt. Vilket fall dom har 3 olika besluts instanser , poänget är att dom är dom få som styr de många. Soros (ny) Clinton(ny) Rothschild, Rockerfeller och resten av dem är the knights så at säga. 1776 bildades Illuminati som ett kompliment till frimurarna, deras syfte var/är at fungera som ett styrande organ för Vatikanen som är the shadow government som styr allt mer eller mindre.

Detta görs genom 3 autonoma stater 1 Vatikanen 2 City of London 3 District of Columbia om du undersöker lite så finner du att alla trådar går tillbaka till någon av dessa. Ex. så ligger alla kungliga under City of London med Q Elisabeth överst i rank.

Ingen blir rik utan att vara med, det är en regel, du kan spara spara spara ..men är du inte med dom så är du snart tilbaka på ruta 1.

Och det är nu vi kommer in på det som blir det svåra, för när allt är "uncovered" och folk vet vad som är vad ..så måste det finnas en väg vidare, en som inte leder till nått NWO eller annan form för totalitet/fascism/ism ish. Utan nått som är riktig frihet i kombination med eget ansvar. Här kommer utmaingen ..för det finns inte..hittils har alla former varit kuliser där folket trott dom har en röst en chans å bräkat sig gula å blå över vad som är bäst medans det aldrig spelat någon roll ..altså vad dom har gjort över så lång tid kommer ta mycket kärlek altså "volumes of love" och massor av förståelse för att gottgöra. Världen kommer aldrig mer bli den samma, men det viktiga är att det aldrig händer igen och att det blirriktigt med rätt till ett gott tryggt harmoniskt liv i frihet. Om du tänker, så är inte människan ett blod törstigt monster men dom har gjort så att det är det folk tror. Folk generellt vill bara älska å bli älskade..lets make that real.

Fetstil ovan,

Yes det ser jag som det farliga i allt detta och tror nog också att det är vad Arbetarbroder, danjäl och Snake egentligen menar, visst kanske Trump och hans administration rensar ut ett genomkorrupt system men ersätter det bara med ett annat, mer av samma.

Historiskt sett är det inte ofta det blivit bättre, ofta blir det sämre i det vacuum som uppstår, Libyen och Irak är väl två jädrigt bra exempel tillsammans med Ukraina.

Det är här 3 part kommer in, den som instigerar upproret/revolutionen, har dom goda intentioner.

Enda sättet detta kan fungera på är om det finns tillräckligt många whitehats att fylla de tomma positionerna med och man får väl hoppas att dom sedan JFK assassination sysslat med att kartlägga whitehats?
Man behöver ju inte vara med i konspirationen för att bli godkänd.
Citera
2018-05-16, 12:42
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GothamCity
Det militärindustriella komplexet är del av Deep State. Säkerligen stora delar av Pentagon också. Men det har börjat knorras längre ned i hierarkin och dagen soldaterna får hela bilden klar för sig är det inte lika roligt längre för högdjuren. När det framkommer den egentliga anledningen till att ens kamrater dött. Det är därför det är så viktigt med väckning.

Väckning står inte i motsatsförhållande till ett starkt nationellt försvar. Ligger delar av militären bakom Q visar det bara att man kan hantera hot även som inte är direkt militära och det ligger i tiden.

Fast den typen av militär USA har idag står i motsatsförhållande till ett nationellt försvar. Vad tror du soldaterna kommer knorra mest över; döda kamrater (som är en del i det arbete dom valt) eller förlorade jobb och inkomster när man bantar militären kraftigt för att stora delar inte längre behövs?

Eller tror du att man behåller en extrem överdimensionera militär trots kostnaderna? Att skattebetalarna går med på det för att militären "ska få ha det lite kul"?
Citera
2018-05-16, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Jag hoppas jag har fel, och jag vill inte vara en glädjedödare men inte heller folk ska bli lurade.
Jag ser det som vi har två alternativ:
1. Vi spelar med att Trump kämpar mot "Deep State" (Hillary och Obama) och den sionistska makt om satt sina klor i Amerika: https://twitter.com/arbetarbroder/status/996327548182245376
2. Vi lyssnar vad de själva säger: https://twitter.com/arbetarbroder/status/996328168708599808

Det positiva med Qanon är att folk som inte tidigare haft någon bild utanför den från Mainstream Mockingbird Media nu fått upp ögonen något, tyvärr luras de både på pengar och själva budskapet MEN de är inte onda människor utan folk som vill se "Deep State" besgras, vill se rättvisa och så vidare.

Det som du länkar till är ju mycket youtubevideor och hemmasnickrade beviskedjor, ganska likt det som Q followers stör omkring sig och som du kritiserar

Ja det är något väldigt annorlunda med Qanon, dom har nått väldigt brett med sitt budskap, conspiracy fact eller hur det nu brukar skrivas, dom är trovärdiga.

Det finns egentligen bara två saker som skulle kunna välta världen, om Humas insurance file är som beskrivits och om de 29000 indictments är på riktigt och omfattar HRC, BO, och kända figurer.

Allt annat kommer bara släpa sig framåt och vi kommer fortfarande bråka om Qanon när trump blir omvald
Citera
2018-05-16, 12:49
Medlem
danjäls avatar
Citat:

Dock så är ju det eliten fruktar allra mest att folket reser sig tillsammans, då är dom körda.
Brukar behövas en 3 part som instigerare upproret, lite som alla färgrevolutionerna, och det kan ju alltid tänkas att Q är den som häller bensin på glöden denna gång?

EDIT: en sådan dunk bensin skulle nog kunna vara Humas insurance file om den är i närheten av vad som beskrivs....

varför skulle folk världen över resa sig över en ytterst lokal amerikansk företeelse/händelse? Tror du ens gemene man vet vem Huma är?

Citat:
EDIT2: det som eliten fruktar ännu mer än en folklig resning är en militärkupp och Trump skall ju enligt vissa ha militären med sig i form av Marinkåren.

Ska en ca 200 000 man stark gren av amerikanska militären ta över ett land på 10 000 000 Km2 med en befolkning på över 300 000 000?
Citera
2018-05-16, 14:28
Medlem
Citat:
varför skulle folk världen över resa sig över en ytterst lokal amerikansk företeelse/händelse? Tror du ens gemene man vet vem Huma är?

Ska en ca 200 000 man stark gren av amerikanska militären ta över ett land på 10 000 000 Km2 med en befolkning på över 300 000 000?

Nu tänkte jag väl på USA i första hand.

Ja hur välte dom Ukraina, Franska revolutionen, militärkupper i 3e världen, ryska revolutionen, jugoslavienkriget, du får en ganska vanlig företeelse att låta som en omöjlighet
Citera
2018-05-16, 15:30
Medlem
Citat:
Har nu tittat på en massa youtubevideor och visst har Trump två handshakes, ett helgrepp och ett som beskrivs som masonic handshake.

Det här skulle förklara väldigt mycket om vilken grupp det är som tagit upp striden med deep state, en frimurarloge.

Man kan ju gissa att dom varierar litegrann men kan ni frimurarnas historia så vet ni vilken typ av personer som välkomnas in.

Trump är ju ganska långt ifrån en frimurare men vi vet ju bara vad vi läser på internet.
Har han känt JFK junior som vissa påstår och dom är en ok loge så kan nedmonterandet av deep state ha planerats jädrigt länge i ett slutet sällskap utan läckor.

kan egentligen inget om illuminati men är dom vad dom presenteras som så är det inte frimurare men dom kan väl ha knoppats av en gång i tiden och utvecklats i en egen riktning så jag tror inte man kan göra kopplingen trump - frimurare - illuminati - deep state.
Suck, ännu fler som inte vet hur igenkänningstecken inom ordenssällskap fungerar. Läs (FB) Idag använda tecken för frimurare att känna igen varandra
Citera
2018-05-16, 15:40
Medlem
Citat:
"Ytterst lokal"
Ilskan är mycket stor och omfattande, att folk inte sätter sig in i hur olika grupper jobbar är något helt annat. "Rörelsen" är gigantisk och då tänker jag på de som vill få bort korruptionen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in