2018-05-16, 10:00
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Möjligen skulle jag kunna gå med på att vi fått ”rätt” lag på hemmaplan och att det har spätt på självförtroendet. Samtidigt har det varit tuffa matcher där vi stått som bortalag, och de har vi grejat med bravur. Gbg och dif kommer garanterat sno poäng av topp 4 på de arenor de är registrerade som hemmalag på.

Hösten blir tuffare då vi kommer ha aik, öfk, Peking, MFF och Sundsvall på bortaplan. Där lär vi knappast plocka trea på trea....

De avslutande 4 matcherna innan VM är riktigt tuffa

- MFF
- AIK
- KFF
- ÖFK

MFF har inlett svagt men inte orimligt att de studsar tillbaka. om inte de så är de ändå ett mycket kvalificerat lag som man kan tappa poäng mot.

AIK är AIK. Talar för sig självt. kommer bli krig på söndag.

KFF är lite av en darkhorse, dem möter vi på bortaplan. Riktigt vassa. Finns en risk att vi tappar poäng även här.

ÖFK borta, som förvisso börjat dåligt kan har börjat vända sin negativa trend efter AIK-matchen, återstår att se. men det är ett jobbigt lag, och ett boogyman-tean för oss.

Ödesmatcher alla fyra.
2018-05-16, 11:21
Medlem
limpanboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
De avslutande 4 matcherna innan VM är riktigt tuffa

- MFF
- AIK
- KFF
- ÖFK

MFF har inlett svagt men inte orimligt att de studsar tillbaka. om inte de så är de ändå ett mycket kvalificerat lag som man kan tappa poäng mot.

AIK är AIK. Talar för sig självt. kommer bli krig på söndag.

KFF är lite av en darkhorse, dem möter vi på bortaplan. Riktigt vassa. Finns en risk att vi tappar poäng även här.

ÖFK borta, som förvisso börjat dåligt kan har börjat vända sin negativa trend efter AIK-matchen, återstår att se. men det är ett jobbigt lag, och ett boogyman-tean för oss.

Ödesmatcher alla fyra.
ÖFK borta har vi sista matchen för säsongen.
KFF är sista matchen innan uppehållet sen har vi ÖFK hemma efter uppehållet.
2018-05-16, 13:22
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limpanboy
ÖFK borta har vi sista matchen för säsongen.
KFF är sista matchen innan uppehållet sen har vi ÖFK hemma efter uppehållet.

Stämmer bra det! My bad.
2018-05-16, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Du är och nosar på det i ditt resonemang. Skillnaden är att vi riskade en del och fortsatte att gå för det både mot Gbg och dif, med sena mål som följd. Flyt säger en del, positivt utfall säger jag. MFF borta hade ju aik guldläge att trycka dit ett virrigt MFF, men respekten var för stor pga MFFs renommé.

Ja, asså utväxlingen och utvecklingen jämfört med 2017 och försäsongen är absurd! Jag kan inte förstå mig på de lättkränkta bajare som ger sig på journalister och experter som tippat oss som mittenlag. Snarare fullständigt logiskt att man gjorde det sett till fjolåret samt hur spelet såg ut under försäsongen (för Petes sake, jag var och är fortfarande inställd på bottenstrid )

Ja lördagen bli glödhet...när hade vi senast en allsvensk match med den här laddningen i en toppstrid?

Alla är lättkränkta 2018 till och med de en gång i tiden så lättsinniga bajarna

Bajen har ju liksom varit en dark horse allt sedan ni gick upp 2014. Helt andra förutsättningar och potential än övriga klubbar som huserar på den nedre halvan av Allsvenskan och det förstår alla som försöker se på saker och ting med så neutrala ögon som möjligt..

Med det sagt så tycker jag att det varit fullt rättvist att ni förhandstippats runt plats 10 alla säsonger sedan dess och faktiskt även inför 2018. Hög potential i all ära men man måste ju visa upp någonting konkret innan omgivningen tar det på riktigt allvar. Nu har ni visat någonting och blir då också tagna på allvar..

Får väl se hur er trupp ser ut efter sommaren och i synnerhet huruvida Hamad blir kvar. Tror faktiskt att ni kan komma ut i bra skick. Pengar finns och i det här transferfönstret så står ni riktigt högt i den Allsvenska näringskedjan..

Vete fan riktigt vad jag hoppas på inför kvällens match. Vill inte att Bajen ska dra ifrån och ha 7 pinnars ledning inför derbyt men å andra sidan så är min respekt för de ljusblå djävlarna stor den dystra säsongsstarten till trots och det vore skönt att cementera MFF på tryggt avstånd från toppen. Oavgjort kanske vore bäst..
2018-05-16, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teameffort

Bajen har ju liksom varit en dark horse allt sedan ni gick upp 2014. Helt andra förutsättningar och potential än övriga klubbar som huserar på den nedre halvan av Allsvenskan och det förstår alla som försöker se på saker och ting med så neutrala ögon som möjligt..

Med det sagt så tycker jag att det varit fullt rättvist att ni förhandstippats runt plats 10 alla säsonger sedan dess och faktiskt även inför 2018. Hög potential i all ära men man måste ju visa upp någonting konkret innan omgivningen tar det på riktigt allvar. Nu har ni visat någonting och blir då också tagna på allvar..

Får väl se hur er trupp ser ut efter sommaren och i synnerhet huruvida Hamad blir kvar. Tror faktiskt att ni kan komma ut i bra skick. Pengar finns och i det här transferfönstret så står ni riktigt högt i den Allsvenska näringskedjan..

Vete fan riktigt vad jag hoppas på inför kvällens match. Vill inte att Bajen ska dra ifrån och ha 7 pinnars ledning inför derbyt men å andra sidan så är min respekt för de ljusblå djävlarna stor den dystra säsongsstarten till trots och det vore skönt att cementera MFF på tryggt avstånd från toppen. Oavgjort kanske vore bäst..
Det här är ju en sån match som kan ge Malmö den energi de behöver för att komma tillbaka på rätt spår igen. Bortaplan mot serieledarna när man själva precis kickat tränaren. Trots många skador har de fortfarande ett mycket bra lag som inte ska underskattas.

Sen vore det fantastiskt skönt att vinna och förlänga deras förlustsvit. Kanske till och med tvinga fram något panikköp i sommar som bidrar till att dränera den stora kassan lite extra.
2018-05-16, 14:57
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Framgångar? Vilka framgångar menar du?
SM-guld 2017 och final i svenska cupen 2018.
2018-05-16, 15:27
Medlem
Kilowattjagarens avatar
För spänningens skull får vi hoppas att Malmö vinner idag, tråkigt om Bajen seglar ifrån alla andra.

Sen har vi ju filmstjärnan Jonas Olsson, ni ska få ett insiderinfo: Hans taktik och egentligen det enda han är bra på, "falla" kommer han göra mot både Örebro och sen mot Göteborg.
Märk sen att han kommer stå på benen mot Sirus för han kan ju inte rasa ihop under alla matcher.
Han rasar alltid ihop som den döende svanen i närheten av sitt eget mål men aldrig på motståndarsidan, då är han stark som en oxe!

Kom ihåg vad jag skrev och skicka mig gärna en pungspark om jag har fel. För det har jag inte.
2018-05-16, 17:27
Moderator
vfs avatar
Tror MFF vinner i dag, det måste dom göra och nu när dom sparkat MP så har sidledsdanne en hyfsad press på sig.
2018-05-16, 17:42
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teameffort

Ja asså det är helt galet vad butthurt vi bajare är ibland (jag själv här inne på FB också, jag besinnar mig dock på twitter...)

Äcklig ågren inför ikväll...löjligt att tro att vi automatiskt ska ha en överkörning av MFF i oss bara för att vi börjat starkt. Merparten i truppen är ändå regerande svenska mästare och har så löjligt mycket mer potential än man visat hittills.

Obehaglig match att vänta!
2018-05-16, 19:01
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh

Sorry, men finalen 2018 är redan spelad och AIK var inte ett av finallagen.
2018-05-16, 19:32
Medlem
Frewibs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Snackade inte du om AIK?
2018-05-16, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frewib
Snackade inte du om AIK?
Vad fick dig att tro det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem