Citat:
Ursprungligen postat av
simonvp
Du är och nosar på det i ditt resonemang. Skillnaden är att vi riskade en del och fortsatte att gå för det både mot Gbg och dif, med sena mål som följd. Flyt säger en del, positivt utfall säger jag. MFF borta hade ju aik guldläge att trycka dit ett virrigt MFF, men respekten var för stor pga MFFs renommé.
Ja, asså utväxlingen och utvecklingen jämfört med 2017 och försäsongen är absurd! Jag kan inte förstå mig på de lättkränkta bajare som ger sig på journalister och experter som tippat oss som mittenlag. Snarare fullständigt logiskt att man gjorde det sett till fjolåret samt hur spelet såg ut under försäsongen (för Petes sake, jag var och är fortfarande inställd på bottenstrid

)
Ja lördagen bli glödhet...när hade vi senast en allsvensk match med den här laddningen i en toppstrid?
Alla är lättkränkta 2018 till och med de en gång i tiden så lättsinniga bajarna
Bajen har ju liksom varit en dark horse allt sedan ni gick upp 2014. Helt andra förutsättningar och potential än övriga klubbar som huserar på den nedre halvan av Allsvenskan och det förstår alla som försöker se på saker och ting med så neutrala ögon som möjligt..
Med det sagt så tycker jag att det varit fullt rättvist att ni förhandstippats runt plats 10 alla säsonger sedan dess och faktiskt även inför 2018. Hög potential i all ära men man måste ju visa upp någonting konkret innan omgivningen tar det på riktigt allvar. Nu har ni visat någonting och blir då också tagna på allvar..
Får väl se hur er trupp ser ut efter sommaren och i synnerhet huruvida Hamad blir kvar. Tror faktiskt att ni kan komma ut i bra skick. Pengar finns och i det här transferfönstret så står ni riktigt högt i den Allsvenska näringskedjan..
Vete fan riktigt vad jag hoppas på inför kvällens match. Vill inte att Bajen ska dra ifrån och ha 7 pinnars ledning inför derbyt men å andra sidan så är min respekt för de ljusblå djävlarna stor den dystra säsongsstarten till trots och det vore skönt att cementera MFF på tryggt avstånd från toppen. Oavgjort kanske vore bäst..