Jag är fortfarande tämligen övertygad om att det inte fanns något fulspel med i gårdagens makalösa match. Som jag skrev igår så skulle knappast Stuhr-Ellegard göra idioträddningar på givna mål för att sedan släppa in så enkla bollar, han kan helt avskrivas från misstanke.
Vad gäller Gojani så tycker jag man ser ganska tydligt på filmerna hur hans ben mer eller mindre låser sig efter att han slagit till bollen, som ett fruktlöst försök att stoppa det oundvikliga. Sedan låter det otroligt att han skulle dra på sig ett rött kort så tidigt i matchen om han nu skulle vara med och påverka matchbilden. Visst, Elfsborg fick det tuffare. Men nog hade det varit säkrare att ha med en kille som medvetet försöker förstöra för sitt lag än att vara en man mindre om man nu vill rigga en match?
Ishizaki? Inte en snöbolls chans i helvetet att han är inblandad i något suspekt. Det måste vara en utav de största helyllekillarna som spelat i allsvenskan i modern tid - jämte Taco kanske.
Om detta skulle vara en matchfix så går det till historien som det sämsta försöket någonsin. Det var snarare en sådan där sjuk, magisk jävla dag då vad som helst kan hända.
Det lustiga är att jag innan matchen fick flashbacks till vårat möte med Elfsborg 2012 som också var en sådan där varm, konstig dag. Då fick vi se Häcken vända 1-2 till 4-2 i slutet av matchen efter bland annat denna vackra frispelningen utav Ishizaki.
https://youtu.be/o5ffuFoOQNc?t=314
Jag tror man kan dra slutsatsen att Ishizaki inte klarar av värmen, detsamma gäller säkert för Gojani.