2018-05-15, 17:15
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plebeii
Nej? MP var och har alltid varit allsvenskans sämsta tränare. MFFs trupp var så överlägsen och självspelande förra året att han inte behövde lyfta ett finger för att vinna guld.

Även om jag tycker MP är högst medioker, så tycker jag att det där är ett av de sämsta argumenten, det så kallade ”självspelande pianot”. Idioti.
2018-05-15, 17:22
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teameffort
Är jävligt irriterad på Norling. Hans fegande vinner man inget SM-guld på. Vi borde ha gått för seger efter Malmös utvisning och vi borde ha tryckt på mot ett skakigt Elfsborg men Norling kör med både hängslen och livrem. Vi borde definitivt ha gått för 2-0 igår men Gnaget försökte fegt gneta av sista halvtimmen och man satt bara och väntade på bestraffningen som mycket riktigt kom och till råga på allt så pass sent att det fanns ont om tid att försöka börja spela riktig fotboll igen..

Historiskt sett så är det en bra säsongsinledning för ett notoriskt trögstartat AIK så det är verkligen ingen katastrof och särskilt inte när de ljusblå djävlarna är i fritt fall men Bajens framfart är mycket oroande. Förutom Göteborg så har jag sett alla Bajens matcher och dom ser snuskigt vassa ut. 22 av 24 poäng och en skrämmande offensiv är inget man skrattar bort. Att en spelare som gör hattrick i nästa match får börja på bänken säger en del..

Kan inte för mitt liv förstå vart det kom ifrån då Bajen i cupen såg nästan lika dåliga ut som under 2017 men nu är det som det är och bara att ställa in sig på att Bajen på riktigt är att räkna med i år. Snacka om glödhet drabbning på söndag..

Du är och nosar på det i ditt resonemang. Skillnaden är att vi riskade en del och fortsatte att gå för det både mot Gbg och dif, med sena mål som följd. Flyt säger en del, positivt utfall säger jag. MFF borta hade ju aik guldläge att trycka dit ett virrigt MFF, men respekten var för stor pga MFFs renommé.

Ja, asså utväxlingen och utvecklingen jämfört med 2017 och försäsongen är absurd! Jag kan inte förstå mig på de lättkränkta bajare som ger sig på journalister och experter som tippat oss som mittenlag. Snarare fullständigt logiskt att man gjorde det sett till fjolåret samt hur spelet såg ut under försäsongen (för Petes sake, jag var och är fortfarande inställd på bottenstrid )

Ja lördagen bli glödhet...när hade vi senast en allsvensk match med den här laddningen i en toppstrid?
2018-05-15, 17:23
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Anders Svensson har uttalat sig. Föga oväntat tar han sin gamla klubb i försvar:

https://www.expressen.se/gt/sport/anders-svensson-det-ar-en-parodi/

Känns som att han blivit tvingad att uttala sig så. Finns väl ingen elfsborgare som på fullaste allvar har förtroende för Thelin?

Nej, oddsen är nog obefintliga på att Thelin ryker om det blir torsk nästa match. Då framstår inlägget som rätt platt.
2018-05-15, 17:40
Medlem
Plebeiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Även om jag tycker MP är högst medioker, så tycker jag att det där är ett av de sämsta argumenten, det så kallade ”självspelande pianot”. Idioti.
Varför? Om man fortsätter spela på samma sätt som tidigare tränare och spelarna i stora drag redan förstår vad de ska göra på plan är det väl precis det man gör? En annan sak förstås om man anpassar sitt spel efter motståndarna, det gör väl iofs alla i viss mån.
2018-05-15, 18:28
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
MFF är nya AIK. Tränarna får i snitt ca 1-2 år på sig och trots framgångar så ryker dom om dagsformen är dålig och dom inte säger rätt saker i media.

Väntar bara på att Richard Money ska dyka upp i Malmö.

Framgångar? Vilka framgångar menar du?
2018-05-15, 18:56
Medlem
Jaha, efter att ha sett klippet på Gojanis självmål flera gånger kan jag inte annat än häpna. Och den reaktionen grundar sig inte i själva misstaget i sig utan sättet han gör det på - helt medvetet. Någon annan förklaring har jag inte. Han tittar inte ens åt Ellegaard utan rakt mot bortre stolpen när han slår bollen. Jag kan självklart inte bevisa någonting men detta luktar matchfix rakt igenom. Att sagde man sedan blir utvisad och att Elfsborg gör ännu ett lika otroligt självmål signerat Ishizaki gör det hela än mer suspekt.
2018-05-15, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Jaha, efter att ha sett klippet på Gojanis självmål flera gånger kan jag inte annat än häpna. Och den reaktionen grundar sig inte i själva misstaget i sig utan sättet han gör det på - helt medvetet. Någon annan förklaring har jag inte. Han tittar inte ens åt Ellegaard utan rakt mot bortre stolpen när han slår bollen. Jag kan självklart inte bevisa någonting men detta luktar matchfix rakt igenom. Att sagde man sedan blir utvisad och att Elfsborg gör ännu ett lika otroligt självmål signerat Ishizaki gör det hela än mer suspekt.
+1 . Redan när jag såg klippet första gången anade jag ugglor i mossen. Självklart kan vem som helst göra självmål men det där är tamigfan det mest oäkta jag sett. Som du säger finns det inga bevis på att matchen verkligen är uppgjord , varken Gojanis eller Ishizakis mål känns omedvetna.
2018-05-15, 19:46
Medlem
I och med aiks svaga kryss mot ÖFK igår så har Bajen nu riktigt goda chanser att rycka i toppstriden innan sommaruppehållet. Först kommer danskarna upp imorn (Kommer de ha något följe ens? ) och där hoppas vi att det inte finns någon DA-effekt. Sedan aik på söndag, där allt utom förlust är godkänt. Dock om aik spelar som mot ÖFK kommer det bli lätt seger, aik trubbiga fram, kan endast utnyttja motståndarlagets misstag och en defensiv som inte är mer än stabil.
6p den här veckan skulle ge oss 9p marginal till aik. Att Norrköping ska möta aik sista matchen innan uppehållet stör mig inte ett dugg!
2018-05-15, 19:47
Avslutad
Jag är fortfarande tämligen övertygad om att det inte fanns något fulspel med i gårdagens makalösa match. Som jag skrev igår så skulle knappast Stuhr-Ellegard göra idioträddningar på givna mål för att sedan släppa in så enkla bollar, han kan helt avskrivas från misstanke.

Vad gäller Gojani så tycker jag man ser ganska tydligt på filmerna hur hans ben mer eller mindre låser sig efter att han slagit till bollen, som ett fruktlöst försök att stoppa det oundvikliga. Sedan låter det otroligt att han skulle dra på sig ett rött kort så tidigt i matchen om han nu skulle vara med och påverka matchbilden. Visst, Elfsborg fick det tuffare. Men nog hade det varit säkrare att ha med en kille som medvetet försöker förstöra för sitt lag än att vara en man mindre om man nu vill rigga en match?

Ishizaki? Inte en snöbolls chans i helvetet att han är inblandad i något suspekt. Det måste vara en utav de största helyllekillarna som spelat i allsvenskan i modern tid - jämte Taco kanske.

Om detta skulle vara en matchfix så går det till historien som det sämsta försöket någonsin. Det var snarare en sådan där sjuk, magisk jävla dag då vad som helst kan hända.

Det lustiga är att jag innan matchen fick flashbacks till vårat möte med Elfsborg 2012 som också var en sådan där varm, konstig dag. Då fick vi se Häcken vända 1-2 till 4-2 i slutet av matchen efter bland annat denna vackra frispelningen utav Ishizaki.

https://youtu.be/o5ffuFoOQNc?t=314

Jag tror man kan dra slutsatsen att Ishizaki inte klarar av värmen, detsamma gäller säkert för Gojani.
Senast redigerad av trazke 2018-05-15 kl. 19:54.
2018-05-15, 20:08
Medlem
feldgraus avatar
Det känns som att Stuhr-Ellegards vita målvaktsdress (märkligt val) faktiskt har ett litet finger med i spelet också, på första baklängesmålet. Vit dress står inte direkt ut mot bakgrunden som består av vit målram, mestadels vita reklamskyltar och en delvis vit läktare. Jag hade, första gången jag såg självmålet, svårt att på första bilderna se var Ellegard ens stod. Hade han haft en gäll färg hade Gojani kanske snabbare uppfattat i ögonvrån var han stod, och hade haft chansen att ångra sig.

På den här bilden är det ju inte helt lätt att på en halvsekund hitta målvakten: https://i.imgur.com/J1ih5Ac.jpg

/feldgrau
2018-05-15, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plebeii
Nej? MP var och har alltid varit allsvenskans sämsta tränare. MFFs trupp var så överlägsen och självspelande förra året att han inte behövde lyfta ett finger för att vinna guld.
Jag tror jag skulle använt en smiley, och du bör vänta med att geniförklara Billborn.

När hade något lag en så fin start som Hammarby? Ett poängsnitt hitintills på 2.75 skulle ge en slutsumma på 82.5 efter 30 omgångar. Ifjol tog det MFF 10-11 omgångar att få samma poängskörd.
2018-05-15, 20:25
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic

Det många inte tänker på är att Malmö FF presterade sämre i Allsvenskan under Magnus Pehrssons första säsong än under Allan Kuhns enda säsong i Malmö. 2016 så såg det nämligen ut så här för MFF: 66 poäng, 21 vinster och 9 förluster/kryss medan det 2017 såg ut såhär: 64 poäng, 19 vinster och 11 förluster/kryss.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in