2018-05-16, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fsker
Ditt sätt att argumentera verkar vara att försöka hitta en svag punkt i andras resonemang som gör att du kan avfärda hela personens argumentation.

Du positionerar dig istället för att diskutera.

Blodtilförsel är en viktig komponent men menar du att den komponenten inte ingår i begreppet muskelstyrka?

Ditt egna argument var att uppfattningar inte spelar någon roll. Då utgår jag ifrån att du själv har något tyngre än uppfattningar att komma med. Var är bevisen?
Citera
2018-05-16, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Alla variabler lika så tror jag inte ett kvinnligt hjärta klarar pumpa bättre än en mans. Har du bevis för att kvinnors hjärtan klarar av att pumpa blod bättre än mäns?

Vad du personligen tror påverkar inte sanningen. Jag vill se bevis på att du har rätt.
Citera
2018-05-16, 19:09
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
"Absolut inte" som i att du absolut inte har några vetenskapliga bevis?

Orelevant frågeställning till diskussionen.

Langa fram dina vetenskapliga bevis för att kvinnor är fysiskt starkare än män.
Citera
2018-05-16, 19:12
Medlem
Citat:
Vad du personligen tror påverkar inte sanningen. Jag vill se bevis på att du har rätt.

Det är väl det där puckot som skrev som ska komma med bevis eller hur, det var ju hon som kom med påståendet, eller hur?

Jag tror att mäns hjärtan pumpar bättre helt enkelt för att man har bättre muskelstyrka. Det är du som ska komma med bevis för motsatsen eftersom detta att konsensus. D.v.s att män generellt är starkare än kvinnor muskulärt.
Senast redigerad av terribilis 2018-05-16 kl. 19:16.
Citera
2018-05-16, 19:14
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ditt egna argument var att uppfattningar inte spelar någon roll. Då utgår jag ifrån att du själv har något tyngre än uppfattningar att komma med. Var är bevisen?

Det roliga är att du begär bevis för något som är HELT UPPENBART. Det finns inte ens ett perspektiv att ha på detta då det är lika bevisat som en heliocentrisk världsbild. Allt annat är TRO. Jag lägger över bevisbördan på dig - du som kräver vetenskapliga bevis på något som är bevisat.

Här är för övrigt empiri: En man som opererat om sig till kvinna och som slåss I UFC mot icke-könskorrigerade kvinnor och som otroligt nog blev mästare i sin viktklass: https://youtu.be/remsCdsLLJM
Senast redigerad av fsker 2018-05-16 kl. 19:19.
Citera
2018-05-16, 19:17
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Den uppfattningen kan du ju få ha om du vill. Får folk ha andra uppfattningar för dig, eller är det förbjudet?
Dina argument är det som avgör om din uppfattning ska tas på allvar.
Citera
2018-05-16, 19:24
Medlem
Citat:
Orelevant frågeställning till diskussionen.

Langa fram dina vetenskapliga bevis för att kvinnor är fysiskt starkare än män.

Varför ska jag langa fram bevis? Jag har inte påstått att kvinnor är fysiskt starkare än män. Kan det vara din undermåliga läsförståelse som ligger till grund för dina påståenden, månne?
Citera
2018-05-16, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Det är väl det där puckot som skrev som ska komma med bevis eller hur, det var ju hon som kom med påståendet, eller hur?

Jag tror att mäns hjärtan pumpar bättre helt enkelt för att man har bättre muskelstyrka. Det är du som ska komma med bevis för motsatsen eftersom detta att konsensus. D.v.s att män generellt är starkare än kvinnor muskulärt.

Visst, hon ska komma med bevis. Men det betyder inte att du är ursäktad.
Citera
2018-05-16, 19:25
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Men hur ska du ha det? Finns det bara muskelstyrka, eller finn det även fysisk styrka överlag?
Nej, som försökte argumentera menar jag att muskelstyrka och fysisk styrka är samma sak och den enda kroppsliga styrkan. Synomymer helt enkelt.
Citera
2018-05-16, 19:26
Medlem
Citat:
Det roliga är att du begär bevis för något som är HELT UPPENBART.

Varför är det roligt? Om jag säger att det är uppenbart att du är efterbliven, räcker det då som argument eller måste jag bevisa det?
Citera
2018-05-16, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Nej, som försökte argumentera menar jag att muskelstyrka och fysisk styrka är samma sak och den enda kroppsliga styrkan. Synomymer helt enkelt.

Hur definierar du styrka då?
Citera
2018-05-16, 19:28
Medlem
fskers avatar
Citat:
Varför ska jag langa fram bevis? Jag har inte påstått att kvinnor är fysiskt starkare än män. Kan det vara din undermåliga läsförståelse som ligger till grund för dina påståenden, månne?

Varför skall jag langa fram bevis? Du sitter och tror att du har vunnit en diskussion utifrån att du ifrågasätter en naturlag.

Jag tänker inte ge dig en vetenskaplig artikel då du antagligen är för lat för att kolla upp saker själv. Men du får ett tips om en bok du kan läsa:

The blank slate av Stephen Pinker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in