2018-05-16, 14:42
Medlem
notagains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apskelett
Husse bor väl i villa inte lgh.

Vart har du sett att personen ska bo i lgh? Förutom att någon skrev här i början av tråden att SVT hade skrivit att han hämtades i sin lgh och att de hade redigerat det. SVT publicerade sin artikel kl 22:12 och redigerade den 22:18 senast, där det står i ingressen BOSTAD. Det kan vara en 30-rummare på Lidingö, Värmdö eller en 8-rummare på Östermalm. Det kan till och med vara en Jordkula längs med Valhallavägen...
Citera
2018-05-16, 14:43
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag vill inte förringa kvinnomisshandel, men ett alternativ hade ju varit att lämna honom efter första slaget. Kontakta en vän och bo där eller ringa kvinnojouren. Så det finns ju absolut möjligheter att driva igenom en skilsmässa. Men eftersom hon stannade kvar hos honom efter otroheten och verkade tycka synd om honom då, sp antar jag att hon är av typen som blir medberoende och sätter mannens problem före sina egna.

Nu vill jag inte hävda att det är Huselius. Bara ett resonemang utifrån det som antytts i tråden om honom.
De har väl barn ihop också? Allt är ju sällan 100% uselt och man kan ju tippa att han kunnat erbjuda dem alla en hög materiell standard på det mesta i livet: boende, fordon, elektronik, kläder, resor etc.
Citera
2018-05-16, 14:44
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Valet av ordet "profil" i kombination med landslaget tyder på att personen fortfarande är aktiv inom hockey men ej som spelare. Detta innebär troligen tränare eller experttyckare. Detta borde göra att det inte finns så många att välja på, ca femton-tjugo personer kanske?

Eftersom Huselius inte är aktiv alls inom sporten längre så har jag lite svårt att tro på det namnet (dessutom för ung), även om Aftonbladets val av ordet profil kan vara baserat på att personen är känd på andra meriter än som hockeyspelare också. Personen kan ju dock ha varit så framträdande att denne förknippas med sporten hockey mer än med sitt namn (Håkan Södergren är ju en sådan person, men han har ju inte rätt ålder, även Tommy Salo är en sådan person och dessutom i rätt ålder, men boendes på fel ort).

Det kan ju inte vara så svårt att skaka fram namnet, alla avdankade hockeyspelare i 50-årsåldern boendes i Stockholm är ju inte precis aktuella i detta fallet. Det borde gå att hitta vem det kan vara.

Var finns uppgiften att personen är i 50-årsåldern?
Citera
2018-05-16, 14:45
Medlem
Så man kan alltså inte ta ut skilsmässa om man inte är gift? Det var något nytt för mig.
Citera
2018-05-16, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apskelett
Gör det. Kom tillbaka när Husse gift sig så hans fru kan ta ut skilsmässa ...

Frågan är om det blir något giftemål nu

Jag backar ifrån skilsmässan då det var min egna slutsats när jag fick informationen att sambo (nu blev det rätt va?) har försökt att lämna/flytta ifrån Husse.
Jag kollade inte om han var gift eller inte utan antog det. Tar på mig det felet och erkänner att jag missat faktakollen.
Så med det skrivet rör det sig alltså om att sambon vill lämna och flytta ifrån Husse.

Så nu blir det glass
Citera
2018-05-16, 14:48
Medlem
Man ska väl inte haka upp sig alltför mycket på hurvida kvinnan i fråga kunde skilja sig eller inte (eller vare sig de var gifta eller sambos), utan snarare att det låter som ett förhållande som gick igenom dödsryckningar - och där hockeyprofilen hanterade det genom att agera våldsamt, olagligt, och för jävligt.
Citera
2018-05-16, 14:49
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J_McClane
Spelar ingen roll hur du stavar till det.

Faktum kvarstår ju ändå - han är INTE gift.
Nä, men det kan man ju missuppfatta när det kommer till snack på stan: "Hon har försökt lämna sin man i flera år", till exempel, säger ju inget om hur det ser ut juridiskt mellan dem.
Citera
2018-05-16, 14:49
Medlem
apskeletts avatar
Citat:
Jag tror det är en trådsanning om att det ursprungligen stod lägenhet.
Cool then my bad.
Citera
2018-05-16, 14:51
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Valet av ordet "profil" i kombination med landslaget tyder på att personen fortfarande är aktiv inom hockey men ej som spelare. Detta innebär troligen tränare eller experttyckare. Detta borde göra att det inte finns så många att välja på, ca femton-tjugo personer kanske?

Eftersom Huselius inte är aktiv alls inom sporten längre så har jag lite svårt att tro på det namnet (dessutom för ung), även om Aftonbladets val av ordet profil kan vara baserat på att personen är känd på andra meriter än som hockeyspelare också. Personen kan ju dock ha varit så framträdande att denne förknippas med sporten hockey mer än med sitt namn (Håkan Södergren är ju en sådan person, men han har ju inte rätt ålder, även Tommy Salo är en sådan person och dessutom i rätt ålder, men boendes på fel ort).

Det kan ju inte vara så svårt att skaka fram namnet, alla avdankade hockeyspelare i 50-årsåldern boendes i Stockholm är ju inte precis aktuella i detta fallet. Det borde gå att hitta vem det kan vara.

J*nas Ander*son hade passat på pricken, om han inte suttit i tv.

Likaså kanske några som Mikae*l Johans*on eller Art* Blom*ten, men jag säger inte att de är relevanta här.

För all del kan man välja om man ska betona pressens ”en av Sveriges största” eller ”spelat utomlands”, och kan då få lite olika möjligheter... : B*rje S*lming eller ”Lin*s Om*rk, om han bor i sthlm på sommaren....
Citera
2018-05-16, 14:51
Medlem
Dom har varit sambos i säkert 15 år? Om det nu är Huseli*s , har det pågått flera år eller har han börja supa till oftare och rejälare?
Citera
2018-05-16, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Nä, men det kan man ju missuppfatta när det kommer till snack på stan: "Hon har försökt lämna sin man i flera år", till exempel, säger ju inget om hur det ser ut juridiskt mellan dem.

Han skriver om skilsmässa flera gånger.
Citera
2018-05-16, 14:53
Medlem
Citat:
Jag tror det är en trådsanning om att det ursprungligen stod lägenhet. 20.38 i en annan tråd (3 min efter den här skapades), stod detta citerat från Aftonbladets artikel:

Inget om att det var i en lägenhet.
står i artikeln på svt "polismyndigheten vill inte kommentera ärendet utan hänvisar till förundersökningssekretessen. Men till Aftonbladet bekräftar Polisens mediacenter att de varit i lägenheten. "
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in