Citat:
Ursprungligen postat av
frdk
Om du läser mätningen och kollar förändringen tror jag du förstår, är total framgång på alla ämnen för SD och katastrof för övriga.
SD har en halo-effekt kring invandringspolitiken, ungefär som Apple i början av 2000-talet hade kring iPod. 80% marknadsandel lyfte automatiskt förtroendet och intresset för alla deras övriga produkter. Det anmärkningsvärda med SD i den här sortens undersökningar är att de visar att SD faktiskt har lyckats spräcka enfrågeförbannelsen som MP lyckats skaka av sig.
Citat:
Nu är det inget nytt, täcker upp 4 år och stiger SD så stiger sympatisörerna såklart, men heter man Lena Melin och tror SD bara handlar om rasister som har medvind och drar arbetslösa så förstår jag chocken
Lena Mellin säger själv i sin presentation "det jag mest brinner för är att människor ska förstå den värld vi lever i, så att de kan fatta beslut på riktiga grunder". Om hon brinner för det kanske hon ska typ, öh, lämna sitt uppdrag som politisk kommentator genast, för så lite som hon förstår av sin samtid förmedlar hon felaktiga grunder för beslut typ varje gång hon trycker på en tangent.