Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Det är nog svårt att förbjuda hemundervisning i Australien eftersom rätt många har det för att dom bor miltals från civilisationen. Alternativet skulle vara internat, men det förefaller vara en tillvaro av preppningar och sexuella övergrepp.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vinbergssnacka
Jag trodde du skrev att det var vanligt med hemskolning i Australien pga långa distanser till skolan. Säkert sant i vissa områden. Jag orkade inte att leta citat. Är inte viktigt, tror man kan nog skola sina barn i Australien utan större problem, känner inte lagstiftningen, men i de flesta länder förutom Sverige och Tyskland är det nog lagligt. Här var det mamman som undervisade barnen, om jag förstod det rätt. Och det kan väl vara så att hon trodde att det var bäst så. Och jag kommer inte att sätta mig i hur det är möjligt att 4 alla barn i samma familj har autism.
Det ante mig att det var mitt inlägg som du valde att förvanska som så många gånger förr. Det var en kommentar till en som tyckte att all hemundervisning skulle förbjudas med anledning av det som hände i Australien.
Tycker du också det eller tycker du som jag att det inte går på grund av avstånden i landet som i sig är en hel världsdel!?
Är inte hela den här händelsen alldeles för komplicerad, svårförståelig och hemsk utan att man ska börja förvanska och ljuga om varandras inlägg. Varför gör du så?