Citat:
Ursprungligen postat av
Bacto
Men Israel är inte en självständig nation som får försvara sig?
Om du i din från barndommens grundligt religions vaskade hjärna så kommer du att inse att Iran ägnar sig åt något som heter "proxy krig" -
Iran pumpar in pengar till militanta araber som befinner sig längs Israels gränser.
Men det är bra so far...du kommer från Iran och hatar Israel för att din pappa har sagt det till dig.
Hur tror du området kommer att se ut om alla judar bara drog därifrån och flyttade till USA?
Ni araber skulle förstöra hela området inom 5 år - och sen skulle ni börja kriga emot varandra om vem som är bäst. Ni är som små barn, och skall behandlas som barn.
Haha, vilket intelligent och genomtänkt svar. Inte ens stava korrekt kan du. Jag är inte ifrån mellanöstern så du kan släppa det där nu. Det ger ingenting, och även om jag hade varit ifrån mellanöstern så ser jag inte hur det skulle vara relevant rent sakligt. Nåväl, du bekräftar bara det jag redan trodde om dig.
Iran, likt Ryssland, USA, Israel, Sverige, ja precis Sverige har bedrivit eller bedriver proxykrig.
Här kan du se alla länder som bedrivit/bedriver proxykrig:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_proxy_wars
Sen är väl det nödvändigt då stora starka USA försöker ta kontroll över hela regionen via Israel och Saudiarabien. USA, som bröt Iranavtalet, tillsammans med Israel sitter bara och väntar på att få invadera Iran. De svider fortfarande att den korrupta och USA vänliga Shahn av Iran blev avsatt på 70 talet. Det märks då USA hetsat Iran sen just 70 talet. Sen att Israel hotar med att invadera (Israel har kärnvapen, vilket är som att ge kriminella kontroll av kärnvapen). Självklart gör Iran allt för att skydda sig själva.
Om alla hetsiga Sionister drog därifrån skulle nog området nog bli lugnare. Däremot har området alltid bebotts av judar och det är inte semitiska judar som är problemet. Om USA och dess korrupta allierade lämnade området däremot skulle det nog bli väsentligt lugnare och vi i Europa skulle slippa bli översvämmade av flyktingar.
Kan du göra mig en tjänst, kan du bara erkänna för dig och för oss andra att du är en rasist? Det blir så mycket enklare att debattera med dig om vi är ärliga mot varandra.