Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-15, 20:15
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Så AfS vill att det skall vara tillåtet att hylla Hitler eller skrika "mussejävel/judejävel" på stan? Eller täcks det även av andra lagar?

Lagen HMF riktar idag udden mot svenska folket som kritiserar olika företeelser de vill opponera sig emot. Det är en luddig och tolkningsbar lag som gör att många håller tyst eftersom man inte vet vad som är tillåtet eller inte. Inskränkningen av vår yttrandefrihet bäddar sedan för att man successivt utvidgar vad som är olagligt. Detta multiplicerar sedan till alla delar av samhället.

Ett bra exempel på varför vi måste ta tillbaka vår yttrandefrihet är Kasselstrands video. Utan lagen HMF hade regeringen och medieföretagen inte kunnat trycka på för ökad censur på nätet. Lagen HMF vill kväva svenska folkets röst och har också lyckats. AfS vill som enda parti värna yttrandefriheten. De andra riksdagspartierna, inklusive SD, håller tyst.
Citera
2018-05-15, 20:27
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Det blir en lång diskussion. Det enda jag vill säga här är att jag tycker HMF har funkat bra i diskussioner.
När vänstertrollen ser nazistspöken kan man bara be dem göra polisanmälan eftersom nazism är förbjudet. Då brukar de tystna.

I vilket fall är det totalt fel ände att börja i om man skall genomföra nationalism i Sverige. Självklart blir man kallad nazist om man tar bort den lagen.

Strunta i Ungern eller Hitler. Inrikta partiet på Sverige idag.

Du bryr dig alldeles för mycket om vad feminina halvfigurer på Södermalm tycker. Sluta vara en sojapojke.
Citera
2018-05-15, 20:38
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Du bryr dig alldeles för mycket om vad feminina halvfigurer på Södermalm tycker. Sluta vara en sojapojke.
Idag har Kasselstrand blivit censurerad för hets mot folkgrupp och uttalat sig om Ungern.
Vi verkar också ha fått lära oss att AfS vill tillåta Hitlerdyrkan???? Det blir många röster på det. *ironi*
Jag tror alltså att de kan vara mullvadar som vill försöka skämma ut nationalistiska idéer i Sverige.
Citera
2018-05-15, 20:45
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Idag har Kasselstrand blivit censurerad för hets mot folkgrupp och uttalat sig om Ungern.
Vi verkar också ha fått lära oss att AfS vill tillåta Hitlerdyrkan???? Det blir många röster på det. *ironi*
Jag tror alltså att de kan vara mullvadar som vill försöka skämma ut nationalistiska idéer i Sverige.

Det är snarare sojapojkar av ditt slag som skämmer ut nationalismen genom ert mjäkiga och fjolliga förhållningssätt.
Citera
2018-05-15, 20:50
Bannlyst
Citat:

Nja. Jewtubes tolkning av Hate Speech. Inte samma sak.
Citera
2018-05-15, 20:52
Medlem
tarsiers avatar
Detta stora fokus på kandidaternas utbildning, är det verkligen något som kommer löna sig? Visst, man vill visa att ens företrädare är kompetenta, men det är väl inte särskilt folkligt eller populistiskt?
Citera
2018-05-15, 20:54
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det är snarare sojapojkar av ditt slag som skämmer ut nationalismen genom ert mjäkiga och fjolliga förhållningssätt.
Dina argument är inte seriösa. Du försöker skapa konflikt genom personpåhopp. Du skulle kunna vara MSM-troll.

Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
Nja. Jewtubes tolkning av Hate Speech. Inte samma sak.
Helt riktigt. Videon hade nog klarat sig i svensk domstol gissar jag utan att ha sett den. Men kopplingen finns ju där ändå.
Citera
2018-05-15, 21:01
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruger89
Jag tror att SD tvingar fram ett asylstopp, vare sig de är korrupta eller ej. Vad ska AfS kunna åstadkomma?

Denna fråga får sin lösning i tre steg. I steg ett bestämmer du vilket parti du gillar bäst. Gillar du SD bättre välj dem. Då är det bra som det är. Gillar du AfS bättre men inte vill kasta bort din röst? Gå till steg två.

I steg två tänker du bort AfS. Hur mycket inflytande får SD med 22, 25 eller 30%? Resten har 78, 75 eller 70%. Tror du att denna överväldigande majoritet kan stänga ute SD som man redan gjort i fyra år? De flesta svarar nog att det kommer de att lyckas med. Gå till nästa steg.

I steg tre blir frågan om det är bättre att ha SD på 20% och AfS på 5% eller bara SD på 25% under nästa mandatperiod? Svar: ledtråd Jeff Ahl. Är det t.o.m. bättre att ha SD på 23% och AfS på 2%. Svar: ja, eftersom AfS är mycket mer aktiva att blida opinion och SD blir inte bättre bara för att de får 2% till.

Tycker du AfS är bättre kan du därför lugnt rösta på dem utan att det påverkar SDs möjlighet till inflytande på något sätt.
Senast redigerad av StillaHavet 2018-05-15 kl. 21:07.
Citera
2018-05-15, 21:01
Bannlyst
Citat:
Dina argument är inte seriösa. Du försöker skapa konflikt genom personpåhopp. Du skulle kunna vara MSM-troll.

Helt riktigt. Videon hade nog klarat sig i svensk domstol gissar jag utan att ha sett den. Men kopplingen finns ju där ändå.

Den kopplingen är bara bra för deras sak. Poängen kom i dagens video. Se den så förstår du.
Citera
2018-05-15, 22:00
Medlem
Det blir ju i alla fall en del gratisreklam på det här.

"Nej till censur på sociala medier" En fråga som man nu äger och är enda parti som driver.

Man skulle nästan kunna tro att det var planerat av Gustav.
Citera
2018-05-15, 22:04
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Sluta snacka skit om du vill bli tagen på allvar. Det är yttrandefrihet eller åsiktsbrott en man måste välja mellan. Jag väljer yttrandefrihet. Jag väljer AFS.
Citera
2018-05-15, 22:14
Medlem
Nu har vi fått definitivt besked av SD hur de ställer sig i regeringsfrågan. Mattias Karlsson (de facto partiledare) beskriver partiets syn i en debattartikel i DI.

Den innebär ett svek mot alla deras väljare. SD planerar att släppa fram en ny Alliansregering där även Centern ingår så länge de inte får inflytande över invandringspolitiken. Man är till och med beredda att acceptera en Alliansregering som inte ”tar i SD med tång”, och därmed ser SD-väljare som andra klassens medborgare.

Därmed är det också klart varför man ska rösta på AfS. Kasselstrand kan, om han kommer in blockera en regering där de så kallade mittenpartierna ingår. Om du vill genomlida fyra år med Annie Lööf som minister så röstar du SD. Annars röstar du AfS.

https://www.di.se/debatt/alliansen-kan-regera-med-stod-av-oss/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in