Citat:
Ursprungligen postat av
DKGrebyn
Skulle vilja att någon hjälper mig lite, någon som kan! När jag pratade med min handledare sa han att jag fick en FÖRLÄNGD GMU, och att jag därefter kan välja vilken befattning jag vill ha, sålänge den är ledig. På papper däremot, står det att jag blev bevakningssoldat? Står INGET om HV, när jag pratade med dem igen sa de att jag blev skyttesoldat, när jag skrev till dem igen sa de att jag var insatssoldat. Hur kan detta stämma?? Jag tycker det är jätte förvirrande då alla ger olika svar, både på FB och av FM själva. Min GMU är 4 månader, när jag frågade varför den var så kort var det för att jag fick en förlängd vapenutbildning GMU. Jag förstår verkligen inte. Är det någon som kan hjälpa mig förklara vad det är som jag faktiskt kan förvänta mig, eller har varit i samma situation? Är tacksam över alla svar.
Jag fick bra resultat på mönstringen, allt förrutom en 4a på psyket vilket tydligen drog ner mina ''möjligheter'' oavsett mina andra resultat, som tydligen var tillräckligt för att bli amfibiesoldat, spaningssoldat och andra stridsbefattningar, bortsett från psyket då.
Varför fick jag lågt på psyket? Inte vet jag. Hon frågade om jag hade ADHD (avbröt min utredning som skulle ge mig diagnosen enligt min tidigare psykolog eftersom att jag ville göra lumpen), vilket kanske ger en förklaring.
Nämnde du det där med ADHD? kan ha varit därför isånafall, eller om du nämnde något annat typ droger, alkohol, allergier.
Jag sa bara nej på allt, för det är såna där frågor psykologen försöker lura in en i så att man gör bort sig. Psykologen jag hade försökte extra hårt med att få ur ett svar om jag hade testat droger eller inte. Har du testat marijuana? "Inte ens en gång?" "Kom igen nu" typ exakt så.