Citat:
Ursprungligen postat av
CrispyKreem
Vetenskapligt skolad! Det är kul ändå att din subkultur/sekt har funnits så länge att den hunnit skapa egna talpunkter, egen vokabulär och eget snömos.
Äsch, ingen är oersättlig. Jag tycker nog att ockhamsrazor är en vassare nagel i ögat på sekten. Mer dräpande, mycket mer koncis och hittar just de där roligaste hålen och motsägelserna i teorierna som får dem att framstå i sin allra dummaste dager med brallorna vid fotknölarna. Sen finns det väl en handfull fler skeptiker, typ Bergakungen. Speaking of which, är han på världens längsta kafferast eller gick en propp?
Se alltid upp för långa texter! De är farliga, man kan lära sig saker. Allt som är längre än ett sms bör ignoreras.
Världens längsta kafferast :-)
Intresset för att vara skeptiker i denna tråd är (för min del) inte så stort, men givetvis hejar jag på Ockham och Crispy i försöken att staga upp diskussionerna att handla om bevisbara fakta och metod, inte att tråden (som den vanligen gör) glider iväg till "feeling" och känslomässiga gissningar.
"Att mäta är att veta" - ett credo som man skall ha respekt för. Frågan är inte "är det fel?" utan "varför är det fel? (och ÄR det fel?)