Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-14, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl7
Lever Carl F?

Ser ut att trivas med livet

https://instagram.com/p/BikU-43F_lL/
Citera
2018-05-14, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagBlevFelaktigt
Hur tog han sitt liv? Orkar inte plöja 700 sidor.

Enligt media genom att skära sig i armarna och nacken med en trasig flaska. Hur vida detta faktiskt stämmer vet vi inte.
Citera
2018-05-14, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Nu har tereza kacerova stängt sin IG eller gjort den privat, blev väl för mycket.

Min take på henne,

Ja bilderna på sonen är ganska avslöjande och ungar växer fort i den åldern.

Fram tills jul verkar hennes foto collage ha varit på ett ungefär och ett foto som cirkulerat runt juletid där TB klär en gran med hennes unge fanns väl?
Längre än så var dom inte tillsammans.

Det som upprört många är det utlämnande brevet, jag håller här med att det var fenomenalt respektlöst mot familjen att göra så. Många härinne som gillade att någon la upp bilder och försvarade henne, visar väl bara på hur ni fungerar.

Sedan har hon inte uttryckligen sagt det men hon har insinuerat att dom varit tillsammans eftersom bilderna fick det att se ut så.

Tereza är otroligt självcentrerad och nästan som en reflex gick det där iväg när TB dog. Hon har länge försvarat sitt agerande och sett sig själv som ett offer vilket inte fått henne att se bättre ut.

Hon är en vuxen människa som får stå för sina gärningar, hon kommer ha problem med hatsvans ganska länge, hardcore-fans skall nog inte underskattas.

Eftersom hon rör sig i hollywood kretsar i usa så kommer detta odiskutabelt gynna hennes karriär, ALLA vet vem Tereza Kacerova är nu och hon har ju både ansikte, kropp, tuttar och personlighet att gå långt.

Varför tror du att du kan tidsbestämma ett förhållande m.h.a. Instagrambilder?
Citera
2018-05-14, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofjax
Nej,jag var inte omkring han sista tiden. Om han var i LA eller Oman spelade ingen roll för han.
Vart hans sällskap var sista timmarna vet jag inget om och kanske ingen vet?

Förstår inte din fråga- "Att du inte ens bryr dig om att ställa dig själv frågan! Det visar på en uppgivenhet och en väldig nonchalans kring honom som är obehaglig. En slags låt gå-mentalitet"

Vad menar du med det?

En demprimerad människa som drar sig undan om närmaste kan man inte hjälpa.

Hur mycket tror ni inte hans föräldrar försökte?

Tyckar du ikke en af anledningarne til at han fik det så dårligt var, at han tog ayahuasca? Mange psykiatere råder at du inte eksperimenterer med ayahuasca om du har haft derealispation/depersonalisation episodes, svår depression mv. for det kan få det frem igen/ gøre det værre. Reaktionen kan komme flere måneder efter du tog det.... Tims management team har taget bort billedet af ayahuasca från hans instagram fra da han var i Peru efter hans død. De har også fjernet den podcast, hvor han nämnde at han hade tagit ayahuasca. Jeg tror, de frygter, at det har forvärrat hans redan ömtålige psykiske tilstånd. (jeg er dansk, beklager om det er svårt at læse)
Citera
2018-05-14, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julie80
Tyckar du ikke en af anledningarne til at han fik det så dårligt var, at han tog ayahuasca? Mange psykiatere råder at du inte eksperimenterer med ayahuasca om du har haft derealispation/depersonalisation episodes, svår depression mv. for det kan få det frem igen/ gøre det værre. Reaktionen kan komme flere måneder efter du tog det.... Tims management team har taget bort billedet af ayahuasca från hans instagram fra da han var i Peru efter hans død. De har også fjernet den podcast, hvor han nämnde at han hade tagit ayahuasca. Jeg tror, de frygter, at det har forvärrat hans redan ömtålige psykiske tilstånd. (jeg er dansk, beklager om det er svårt at læse)

Vad fruktansvärt om det är så, vilket tyvärr verkar troligt. Kanske har de tagit bort bilden och podden för att inte uppmuntra fans till att prova. Tror att det överlag är en rädsla för copycat-självmord som ligger bakom den stora tystnaden nu, inte bara i Sverige utan även globalt. Har aldrig varit med om något liknande faktiskt, alla håller vattentätt.

PS. Det går utmärkt att läsa danska!😄
Citera
2018-05-14, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Nu har tereza kacerova stängt sin IG eller gjort den privat, blev väl för mycket.

Min take på henne,

Ja bilderna på sonen är ganska avslöjande och ungar växer fort i den åldern.

Fram tills jul verkar hennes foto collage ha varit på ett ungefär och ett foto som cirkulerat runt juletid där TB klär en gran med hennes unge fanns väl?
Längre än så var dom inte tillsammans.

Det som upprört många är det utlämnande brevet, jag håller här med att det var fenomenalt respektlöst mot familjen att göra så. Många härinne som gillade att någon la upp bilder och försvarade henne, visar väl bara på hur ni fungerar.

Sedan har hon inte uttryckligen sagt det men hon har insinuerat att dom varit tillsammans eftersom bilderna fick det att se ut så.

Tereza är otroligt självcentrerad och nästan som en reflex gick det där iväg när TB dog. Hon har länge försvarat sitt agerande och sett sig själv som ett offer vilket inte fått henne att se bättre ut.

Hon är en vuxen människa som får stå för sina gärningar, hon kommer ha problem med hatsvans ganska länge, hardcore-fans skall nog inte underskattas.

Eftersom hon rör sig i hollywood kretsar i usa så kommer detta odiskutabelt gynna hennes karriär, ALLA vet vem Tereza Kacerova är nu och hon har ju både ansikte, kropp, tuttar och personlighet att gå långt.
Vad menar du, vilka gärningar?
Såsom du beskriver henne känns det som att du är lite avis...eller du tror att hon lade ut brevet för att hon tänkte dagen efter Ts död, att oj, om jag lägger ut ett brev här och förklarar min kärlek, så kommer jag att gå långt i Hollywood?
Förlåt men Långsökt och bittert inlägg...slappna av nu och släpp Tereza. Det var trots allt henne Tim valde att ha i sitt liv!💕
Citera
2018-05-14, 21:51
Medlem
Någon som har hört Don Diablos låt ft Hilda? Den heter "Wake me when its quiet" och är tillägnad åt Tim och alla pengar kommer skänkas till välgörenhet (för psykisk ohälsa). Usch vad livet är orättvist, vad jag önskar Tim hade varit kvar bland oss här på jorden.
Citera
2018-05-14, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megamaggan
Varför tror du att du kan tidsbestämma ett förhållande m.h.a. Instagrambilder?

För att små barn växer fort ... om en 1-åring ser ut som en 1-åring på alla bilder kan man mycket sannolikt dra slutsatsen att bilderna är tagna över en relativt kort period.
Citera
2018-05-14, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Fortfarande djupt berörd dagligen av Tim. Mycket märkligt att det tog så hårt på en när man inte känner honom.

Samma här. Jag jobbar på Östermalm i samma kvarter som han växte upp. Hans vänner bor tydligen kvar där för jag ser ju via Instagram var de går ut med sina hundar. Hans päron bor ju kvar i området. Allt är så nära men ändå så långt borta, så obegripligt och så djupt tragiskt.
Citera
2018-05-14, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Safursey
För att små barn växer fort ... om en 1-åring ser ut som en 1-åring på alla bilder kan man mycket sannolikt dra slutsatsen att bilderna är tagna över en relativt kort period.

Om de varit ett par sedan cirka sommaren så är det en kort tid hur du än ser på de.

Hur som - barnet är nyklippt nu vilket gör att han plötsligt ser väldigt stor ut (mitt barn ser typ året äldre ut när jag klipper av håret).

Men om vi nu ska analysera bilder ser han äldre ut där han sitter vid mixerbordet, bilden med badrock och där de ligger och sover.
Citera
2018-05-14, 22:37
Medlem
Jag hade en vän som tog livet av sig och efter hennes död kom det fram att hon blivit sexuellt utnyttjad som barn av en nära familjemedlem. Jag fick förklarat av en psykolog att självmordsstatistike är väldigt hög bland personer som blivit utnyttjad sexuellt hög och mörkertalet är oändligt.
Kanske Tims avgrundsdjupa ångest och hat till trafficing kan ha med självupplevda erfarenheter att göra.

En studie som tagit upp ämnet :
http://www.socialmedicinsktidskrift.se/index.php/smt/article/download/1161/953
Citera
2018-05-14, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Fortfarande djupt berörd dagligen av Tim. Mycket märkligt att det tog så hårt på en när man inte känner honom.

Samma här. Jag har gått från att knappt känna till honom till att lyssna och titta på hans musik och läsa om honom flera gånger om dagen. Hans tragiska bortgång och öde berör oerhört, men jag fylls också av en så stark energi och glädje från hans person och hans livsverk. Oerhört märkligt fenomen, har aldrig någonsin upplevt dess like och då är jag 50+. Hur märkligt det än känns att skriva det, så tror jag att den personen hade rätt som skrev i tråden för ett tag sedan om den enorma våg av energi som Tim sände ut över den levande sfären när han gick bort. Här har det hänt något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in