Citat:
Ursprungligen postat av
sonofjax
Tänk så här: Hans största intresse var musik. Han var typ 19år när han kom i kontakt med A.
Tim var en människa som trivdes bäst med litet sällskap. Han hatade att stå i centrum.
A pressade han till sista. Tim ville sitta och mixa med musik,inte uppträda.
Hans sista ord till mig,för ca 2år sen,var "älskar att vara här där jag kan sitta och se på bergen och himmlen"
Då var han i LA. Och nej,kände inte han personligen. Hur,vad,vem osv tar jag inte här.
Han var slut som människa,han gav fan i allt,han orkade inte mer,han ringde sin familj,sen tog han sitt liv.
Sluta snacka om mord,arabländer har annan sak ang läkare,polis osv.
Han begravning kommer att bli här i sverige.
Och hur menar du att han inte fick sitta i LA eller nere i Oman och titta på himmelen ifred efter att han slutade uppträda? Vad störde honom så att han blev sämre den sista tiden?
Och vart tog hans lilla sällskap vägen som han trivdes så bra med, kvällen då han var självmordsbenägen?
Jag kan inte förstå den här nonchalansen från människor omkring honom!
Du var ju omkring honom, varför blev han slut som människa just under en semesterresa utan krav och uppträdanden?
Att du inte ens bryr dig om att ställa dig själv frågan! Det visar på en uppgivenhet och en väldig nonchalans kring honom som är obehaglig. En slags låt gå-mentalitet, "vill han ta livet av sig så är det så" typ.
Men en deprimerad människa förtjänar att vänner och bekanta kämpar för deras liv!