2018-05-07, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milf_
http://www.iflscience.com/health-and-medicine/being-creative-increases-your-risk-of-schizophrenia-by-90-percent/

Vad vill du säga med den länken? Att Tim var schizofren?
Citera
2018-05-07, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsLyckad
Tycker rebby_fox på IG har rätt intressanta inlägg. Om det ligger nån sanning i det vet jag inte men man får en att fundera. Ex börjar man fundera om begravning har ägt rum i helgen eller nu snart då alla vänner är i Stockholm samt även hans (fd?) personliga tränare. Kanske var de inte här enbart för spelningen på grönan?

Vet inte om någon har spekulerat detta men enligt rykte så skulle han ju ha gått emellan ett ”young bride” bröllop och hotades med att han va tvungen å lämna landet annars skulle han åka dit för droginnehav och att drogerna skulle hittas på hans hotellrum. Detta har ni nog de flesta hört... men kanske var det då han fick bråttom att checka ut, ta hjälp av vänner/släktingar av sultanen för ett skyddat boende, han mådde skit eller så var han skraj och ringde hem. Hur han dog kan man fortsätta spekulera men kanske blev det för mycket för en redan sargad själ.
Om han begick självmord med den där flaskan så känns det som ett aggresivt sätt att göra det på.
Citera
2018-05-07, 23:09
Medlem
Någon som har sett en dödsannons för Tim?
Citera
2018-05-07, 23:16
Bannlyst
Vilket jävla sätt att ta livet av sig, han måste verkligen ha varit desperat :/
Citera
2018-05-07, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyz
Vilket jävla sätt att ta livet av sig, han måste verkligen ha varit desperat :/
Mer åt det aggressiva hållet kan jag tycka
Citera
2018-05-07, 23:49
Medlem
Tänk så här: Hans största intresse var musik. Han var typ 19år när han kom i kontakt med A.

Tim var en människa som trivdes bäst med litet sällskap. Han hatade att stå i centrum.

A pressade han till sista. Tim ville sitta och mixa med musik,inte uppträda.

Hans sista ord till mig,för ca 2år sen,var "älskar att vara här där jag kan sitta och se på bergen och himmlen"
Då var han i LA. Och nej,kände inte han personligen. Hur,vad,vem osv tar jag inte här.

Han var slut som människa,han gav fan i allt,han orkade inte mer,han ringde sin familj,sen tog han sitt liv.

Sluta snacka om mord,arabländer har annan sak ang läkare,polis osv.

Han begravning kommer att bli här i sverige.
Citera
2018-05-08, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofjax
Tänk så här: Hans största intresse var musik. Han var typ 19år när han kom i kontakt med A.

Tim var en människa som trivdes bäst med litet sällskap. Han hatade att stå i centrum.

A pressade han till sista. Tim ville sitta och mixa med musik,inte uppträda.

Hans sista ord till mig,för ca 2år sen,var "älskar att vara här där jag kan sitta och se på bergen och himmlen"
Då var han i LA. Och nej,kände inte han personligen. Hur,vad,vem osv tar jag inte här.

Han var slut som människa,han gav fan i allt,han orkade inte mer,han ringde sin familj,sen tog han sitt liv.

Sluta snacka om mord,arabländer har annan sak ang läkare,polis osv.

Han begravning kommer att bli här i sverige.

Och hur menar du att han inte fick sitta i LA eller nere i Oman och titta på himmelen ifred efter att han slutade uppträda? Vad störde honom så att han blev sämre den sista tiden?
Och vart tog hans lilla sällskap vägen som han trivdes så bra med, kvällen då han var självmordsbenägen?
Jag kan inte förstå den här nonchalansen från människor omkring honom!
Du var ju omkring honom, varför blev han slut som människa just under en semesterresa utan krav och uppträdanden?
Att du inte ens bryr dig om att ställa dig själv frågan! Det visar på en uppgivenhet och en väldig nonchalans kring honom som är obehaglig. En slags låt gå-mentalitet, "vill han ta livet av sig så är det så" typ.
Men en deprimerad människa förtjänar att vänner och bekanta kämpar för deras liv!
Citera
2018-05-08, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wesdom
Och hur menar du att han inte fick sitta i LA eller nere i Oman och titta på himmelen ifred efter att han slutade uppträda? Vad störde honom så att han blev sämre den sista tiden?
Och vart tog hans lilla sällskap vägen som han trivdes så bra med, kvällen då han var självmordsbenägen?
Jag kan inte förstå den här nonchalansen från människor omkring honom!
Du var ju omkring honom, varför blev han slut som människa just under en semesterresa utan krav och uppträdanden?
Att du inte ens bryr dig om att ställa dig själv frågan! Det visar på en uppgivenhet och en väldig nonchalans kring honom som är obehaglig. En slags låt gå-mentalitet, "vill han ta livet av sig så är det så" typ.
Men en deprimerad människa förtjänar att vänner och bekanta kämpar för deras liv!

Nej,jag var inte omkring han sista tiden. Om han var i LA eller Oman spelade ingen roll för han.
Vart hans sällskap var sista timmarna vet jag inget om och kanske ingen vet?

Förstår inte din fråga- "Att du inte ens bryr dig om att ställa dig själv frågan! Det visar på en uppgivenhet och en väldig nonchalans kring honom som är obehaglig. En slags låt gå-mentalitet"

Vad menar du med det?

En demprimerad människa som drar sig undan om närmaste kan man inte hjälpa.

Hur mycket tror ni inte hans föräldrar försökte?
Senast redigerad av sonofjax 2018-05-08 kl. 01:08.
Citera
2018-05-08, 01:08
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofjax
Nej,jag var inte omkring han sista tiden. Om han var i LA eller Oman spelade ingen roll för han.
Vart hans sällskap var sista timmarna vet jag inget om och kanske ingen vet?

Förstår inte din fråga- "Att du inte ens bryr dig om att ställa dig själv frågan! Det visar på en uppgivenhet och en väldig nonchalans kring honom som är obehaglig. En slags låt gå-mentalitet"

Vad menar du med det?
Det är känslorna som pratar och förmodligen även en projicering av det egna dåliga samvetet.

Måste vara jobbigt att förstå att man varit delaktig i sin stora idols fall, genom att stå längst fram på konserten, full och upprymd av energin någon annan skapat men inte har något som helst förståelse för.

Fan, endast en musikproducent kan förstå och uppskatta en likasinnad i det hänseendet. Just därför tog jag Tims bortgång hårt, men har samtidigt inspirerat mig något oerhört. RIP.
Citera
2018-05-08, 08:14
Medlem
Tror att det är dags att sluta spekulera. Hyste också farhågor tidigare att något " skumt" låg bakom Tims tragiska bortgång.
Nej, Jag känner inte Tim eller hans familj men har fått information om att Tim ringde sin familj och framförde hur dåligt han mådde. Familjen förstår allvaret och beger sig skyndsamt till Oman där brodern är den första att resa. Tyvärr var det försent när brodern kom fram.
Det handlar om en mycket kärleksfull familj där alla verkligen månade om Tim och mamman hade varit i LA i en månad och tagit hand om Tim.
Så detta är anledningen till att familjen gick ut med att Tim fått frid.
Att vara anhörig till någon som mår dåligt är ingen lätt roll att ha. Dessutom om någon är myndig då du inte får ingångar i vårdsystemet eller andra berörda instanser. Familjen har nog kämpat en hel del.
angående de som Tim umgicks med i Oman så hade Tim ( enligt uppgift jag har fått) sagt att han skulle iväg några timmar till sitt sällskap och kom inte tillbaka.
Sedan tycker jag att det är ovärdigt att spekulera i hur han valde att ta sitt liv.
Tims bortgång har verkligen berört mig djupt. Har inte tidigare känt så här inför någon känd persons bortgång.
Känner ett djupt deltagande med familjen till Tim och önskar att de får läka ifred.
Citera
2018-05-08, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viktigt01
Tror att det är dags att sluta spekulera. Hyste också farhågor tidigare att något " skumt" låg bakom Tims tragiska bortgång.
Nej, Jag känner inte Tim eller hans familj men har fått information om att Tim ringde sin familj och framförde hur dåligt han mådde. Familjen förstår allvaret och beger sig skyndsamt till Oman där brodern är den första att resa. Tyvärr var det försent när brodern kom fram.
Det handlar om en mycket kärleksfull familj där alla verkligen månade om Tim och mamman hade varit i LA i en månad och tagit hand om Tim.
Att vara anhörig till någon som mår dåligt är ingen lätt roll att ha. Dessutom om någon är myndig då du inte får ingångar i vårdsystemet eller andra berörda instanser. Familjen har nog kämpat en hel del.
angående de som Tim umgicks med i Oman så hade Tim ( enligt uppgift jag har fått) sagt att han skulle iväg några timmar till sitt sällskap och kom inte tillbaka.
Sedan tycker jag att det är ovärdigt att spekulera i hur han valde att ta sitt liv.
Tims bortgång har verkligen berört mig djupt. Har inte tidigare känt så här inför någon känd persons bortgång.
Känner ett djupt deltagande med familjen till Tim och önskar att de får läka ifred.
Väldigt fint skrevit av dig. Det kanske kan bli slut nu på alla teorier och skuldbeläggande på familj, vänner och flickvän. Det är många inlägg här som är ovärdiga.
Mina tankar till de som var Tim nära😢❤
Citera
2018-05-08, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viktigt01

Jag har så galet svårt att förstå den här nonchalansen, läget var AKUT, men vännerna tycker:
"Nä grabben som är i akut kris just NU och starkt självmordsbenägen just nu, vill gå iväg en stund med en glasflaska i hand, ok jag kan inget göra..." ?? :O
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in