2018-05-14, 16:25
Medlem
Milky.Bongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Ståle Solbakken har gjort bra resultat i FCK och har ett utgående kontrakt där.

Han ska även vara lite utav ett rövhål, enligt Wiland:
Citat:
Blev därför glad när jag läste Aftonbladets långa intervju med Johan Wiland inför allsvenska starten och där målvakten berättade om hur han stått upp för en ung spelare som fick skit av Jakob Michelsen inför hela gruppen. Något Wiland själv upplevt i FC Köpenhamn.

"Spelaren var inte gammal och då passar det inte att hålla på så. Det är svårt att veta var gränsen går, men han mådde tydligt dåligt av det som tränaren sa. Jag vet att Michelsen – som jag gillar - inte ville något illa, att han bara ville få spelaren på tårna”, sa Wiland till Bladets Per Bohman.

Johan Wiland var noga med att han inte gjorde detta för att få uppskattning eller beröm, utan för att det var rätt. Tänk vad vi behöver fler som Wiland i samhället och inom fotbollen. Som vågar stå upp för det som är rätt och säga det öppet.

I höstas gjorde jag en poddintervju med Hammarbys målvakt och han kunde knappt berätta om sista tiden i FC Köpenhamn. Tårarna kom på Wiland när han talade om den tunga tiden. Då Ståle Solbakken sänkte honom psykiskt och fick honom att må skit och definitivt inte att prestera.

https://www.fotbollskanalen.se/lundhs-kronika/lundh-vi-behover-fler-som-johan-wiland/

Att det sen kan vara det vi behöver (någon som ryter till), låter jag vara osagt.
2018-05-14, 16:30
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Rätt gött ändå att vara inställd på ett mellanår och prestera ungefär utifrån den premissen, samtidigt som MFF rasar totalt, och de som ser ut att vinna (jaja, det är långt kvar) är så menlösa som ett lag för övre halvan kan vara, utifrån ett blåvitt perspektiv. Herregud, här satt man innan säsongen och hatade att MFF, eller möjligen AIK, skulle ta ytterligare en titel.

/feldgrau

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när ett får agerar som ett får.

Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
De enda tränarna som vunnit något i AIK de senaste 20 åren är Stuart Baxter och Stahre och de avgick ju bägge två frivilligt. SÅ det stämmer inte att de ryker hos oss trots framgång.

Synd bara att Alm inte fick en titel hos oss.

Du har varit med för länge för att inte förstå skillnaden mellan "avgår" och avgår. Allsvenskan är inte Disney channel.
2018-05-14, 16:40
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
MP har alltså tränat Djurgården, Gais, Estlands fotbollslandslag och MFF och fått sparken varje gång om jag inte är fel ute. MP borde kanske fokusera på expertjobbet?

Fick väl sparken från danska Ålborg ochså.
2018-05-14, 17:17
Medlem
Snorkelbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Detta tilldelas Johan Mårtensson rött kort för, som att det inte vore nog med Al/hammarby hakims bedrövliga insats i övrigt från igår. https://twitter.com/nordingerzic/status/995945067503411200?s=20

Helt jäkla absurt, den här ligan är ett skämt. Fjärdedomaren borde utredas för mutningsbrott och AlHammarby-Hakim borde inte få döma en professionell fotbollsmatch de närmaste decenniet. Att karln har make att försvara sitt agerande efteråt gör bara farsen mer bisarr. Räknar med att Kennedy och Mårtensson kommer vara avstängda i 4-5 matcher om jag känner SvFF rätt, vars högsta mål verkar vara att få ut Örebro ur allsvenskan.

Parodin blir bara värre och värre! Snart poppar väl en notis upp om att diciplinnämnden stänger av båda 4 matcher vardera!

Syltryggen al-Hakim.... Jeeez
2018-05-14, 17:18
Medlem
Keldons avatar
Det här snacket att Hamad ska lämna i sommar, är det baserat i någon realitet? Eller bara i tolkning av hans kontraktsklausuler eller något annat kryptiskt?
2018-05-14, 17:41
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Det här snacket att Hamad ska lämna i sommar, är det baserat i någon realitet? Eller bara i tolkning av hans kontraktsklausuler eller något annat kryptiskt?
Han har sagt det själv flera gånger, att han ser Hammarby-sejouren som en språngbräda ut i Europa igen. Samtidigt säger han att det ska till något väldigt lockande för att dra från Hammarby i sommar om vi fortfarande är i topp.
2018-05-14, 17:46
Medlem
Galet att man erbjuds nästan dubbla gånger pengarna för solnaseger hemma mot Östersund idag (1.97 på bet365).

Bara att lasta in återstående lönen på det. Skulle Östersund på något sjukt sätt ta poäng är det en ekonomisk förlust jag är värd att offra.
Senast redigerad av TrogenHammarby 2018-05-14 kl. 18:24.
2018-05-14, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Galet att man erbjuds nästan dubbla gånger pengarna för solnaseger hemma mot Östersund idag (1.97 på bet365).

Bara att lasta in återstående lönen på det. Skulle Östersund på något sjukt sätt ta poäng är det en ekonomiskt förlust jag är värd att offra.

5 ggr fläsket på östersund är mer lockande. Dags för packet att torska.
2018-05-14, 18:01
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby

Bara att lasta in återstående lönen på det. Skulle Östersund på något sjukt sätt ta poäng är det en ekonomiskt förlust jag är värd att offra.
Tack för tipset, ryggar med ett par lakan. Känns som att det blir en enkel vinst för solnalaget som har en enorm form trots skadekänningar.
2018-05-14, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ja det känns ju ändå skönt att få rätt för en gångs skull. Att Malmö sparkar MP känns mycket väntat. Med det lag och dom krav dom har så ska dom ligga högre upp så är det bara. Vilken klubb kommer våga anställda MP nu?
Är det väntat nu, under en period med tätt matchande? MP har ju trots allt varit i klubben länge, och han lär ju inte plötsligt blivit sämre?

Tror man på sparkatränareeffekten? Både Andersson och Dahlén ska ju ha varit mycket i omklädningsrummet och i halvtid på matcherna. De borde haft god inblick. Å andra sidan är det inte helt enkelt för MP att leda sin trupp när hans två chefer står och tittar på.

Återkommer till timingen och blir lite konspiratorisk. Känns väldigt safe för DA att gå in. Antingen fortsatt förlustsvit eller så blir det förändring och ngr poäng. Hur skulle någon kunna misslyckas? Är DA feg?
2018-05-14, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Är det väntat nu, under en period med tätt matchande? MP har ju trots allt varit i klubben länge, och han lär ju inte plötsligt blivit sämre?

Tror man på sparkatränareeffekten? Både Andersson och Dahlén ska ju ha varit mycket i omklädningsrummet och i halvtid på matcherna. De borde haft god inblick. Å andra sidan är det inte helt enkelt för MP att leda sin trupp när hans två chefer står och tittar på.

Återkommer till timingen och blir lite konspiratorisk. Känns väldigt safe för DA att gå in. Antingen fortsatt förlustsvit eller så blir det förändring och ngr poäng. Hur skulle någon kunna misslyckas? Är DA feg?
Aa men vad ska dom annars göra då? Om deras svacka blir ännu djupare så är ju säsongen körd för deras del redan vid VM-uppehållet. MP har ju uppenbarligen kört fast. Jag tycker att det har legat i luften länge att han skulle få kicken.MP har väl fått sparken såpass många gånger att vem som helst insett vid det här laget att han inte har det som krävs för att ansvara för en så pass stor klubb?
2018-05-14, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsken
(1) Vad kostade Källström? Vad kostar Olsson och Isaksson?

(2) Vilka spelare ska ni sälja med förtjänst?

(2) Hur går det med ungdomsutvecklingen?

(3) Hur mycket deg drar ni in på era sjunkande publikintäkter?

(4) Var är er lokalförankning?

(5) Imponerande publiksiffra matchen efter er triumf mot SM-guldtippad Malmö.

(6) DIF är en döende förening och du får gärna spara det jag skriver så kan vi diskutera vem som har rätt om ska vi säga 3 år?
1. De kom väl som free transfer, men fick väl ngn sign-on?

2. Pertan är väl vår äldsta junior? Det var ngn Isak nyss också?

3. Vi klarar oss nog året ut.

4. Allmänna Idrottsklubben, AIK
Vi é överallt, men det é inte ni!

5. Vi hade 30 552 på matchen efter att vi kryssade borta mot Malmö, det får väl ses som ok?

6. Jag tror nog Djurgården finns kvar 2021, men du får hålla reda på det själv. Jag minns vårt SM-guld 92 - väntan dit var från 1937. Det går upp och ner som supporter. Lika bra att vara ödmjuk (tills hybrisen slår till).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in