2018-05-14, 17:23
Medlem
swimmingpools avatar
Vet man nåt än vad som hände, varför?
Citera
2018-05-14, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
De var duktiga och hängde med enligt läroplanen.Åtminstone till Juni 2017 och enl.min vän så har det fortsatt så.

Då kan vi utesluta att flickorna var sjuka i den meningen att hoppet var ute för dem, eller? Vet du om skolan skickade ut en kallelse till familjen före jul? Vilka möten var inplanerade?
Citera
2018-05-14, 17:26
Medlem
Citat:
De var duktiga och hängde med enligt läroplanen.Åtminstone till Juni 2017 och enl.min vän så har det fortsatt så.
Jag har ingen aning om flickornas prestationer, men dom allra flesta förutsätts hänga med i grundskolans läroplan. Sen skiljer det en hel del vilket betyg man får. Mig veterligt så är det klarlagt att dom var befriade från ämnen så dom skulle knappast ha fått kompletta betyg enligt läroplanen.
Senast redigerad av N.Armstark 2018-05-14 kl. 17:29.
Citera
2018-05-14, 17:27
Medlem
Citat:
Nej det var absolut inte uppenbart.Kanske rektorn menade något annat för hon pratade om en djup kris "inne i familjen"
De var ju oense om tösernas tillstånd och som jag skrivit innan så hade O svårt att se att de var så sjuka och trötta som H ville klistra på dem
De hade ju långa perioder då de mådde bra.
Vi har satt det i samband med när H var hemma...semestrar och dylikt
.A blev frisk efter Tysklandsresan och det var väl i samband med borreliainfektionem allt startade egentligen.
Det var O som var hemma och vabbade när A var sjuk osv.

Mådde flickorna bra när H var hemma mer?
Citera
2018-05-14, 17:28
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Folk som vet om att dom är på väg bort tenderar att lämna ett lite tillsnyggat liv bakom sig.

Massageapparater och latexdräkter hamnar lätt i soptunnan då. Och en hårddisk rensas.

Enligt tråden var MGM en erkänt skicklig skatterådgivare. Medveten om att en del råd kanske varit alltför på gränsen till ett moraliskt/lagligt bra eftermäle rensas hårddisken på dessa.

Man kanske skulle försöka smyga ned det i grannens soptunna. Men det kan ju bli trist om grannen plötsligt drabbas av olycka eller hjärtstillestånd och man får frågor om vad man känner till om grannens dolda sidor.
Citera
2018-05-14, 17:37
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Nej det var absolut inte uppenbart.Kanske rektorn menade något annat för hon pratade om en djup kris "inne i familjen"
De var ju oense om tösernas tillstånd och som jag skrivit innan så hade O svårt att se att de var så sjuka och trötta som H ville klistra på dem
De hade ju långa perioder då de mådde bra.
Vi har satt det i samband med när H var hemma...semestrar och dylikt.A blev frisk efter Tysklandsresan och det var väl i samband med borreliainfektionem allt startade egentligen.
Det var O som var hemma och vabbade när A var sjuk osv.

Ja rektorns uttalande kan man uppfatta att det dels var flickornas sjukdomar (allvarliga men kanske inte dödliga). Det andra uttalandet om familj i kris kan ju såväl ha samband med döttrarnas sjukdom (inte fått avlastning eller dylikt) eller något helt fristående från barnens tillstånd (äktenskapliga problem eller kanske någon vuxen själv är sjuk eller liknande)
Citera
2018-05-14, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Då kan vi utesluta att flickorna var sjuka i den meningen att hoppet var ute för dem, eller? Vet du om skolan skickade ut en kallelse till familjen före jul? Vilka möten var inplanerade?
Till Ellie: Jag undrar samma. Plus att det i tråden kommit fram uppgifter dels om att Agnes blivit sjukare kring tredje advent, dels att familjen fått ett tråkigt besked vid jul/mellandagarna - stämmer det och om vad?

Fö var det en nyhet för mig att Os hårddisk var raderad!! Hittills har vi väl bara pratat om facebook o linked in?
Citera
2018-05-14, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag har frågat för ett tag sedan och fick svaret "det har inte passat" och det kan jag förstå om inte tillfälle ges. Det kan vara lite känsligt.

Winborg vet att tråden är intresserad av information. Särskilt datum.

Ja, jag kan lova att jag kommer försöka få reda på när detta hände.
Det har som sagt inte varit tillfälle, kan inte förklara mer utan att säga för mycket.
Citera
2018-05-14, 18:00
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Varför citerar du mitt inlägg och skriver att H inte kan ha suidicerat samtidigt som du skriver att hon ändå kan ha gjort det? Det enda som skiljer mitt och ditt scenario är vilket barn som kommer hem med Oskar och hittar två döda familjemedlemmar. Det är inte konstigt om det blir rörigt när man inte läser vad andra skriver. Facebook, LinkedIn, Twitter, Snapchat och alla andra sociala medier finns på servrar långt, långt från Bjärred. Dom försvinner ingenstans hur många hårddiskar Oskar eller någon annan än raderar.

Jodå, jag har läst ditt inlägg. Skrev inte att H inte kan ha suiciderat men kanske uttryckte mig dåligt. Jag får tillsammans med alla andra s k trådsanningar lättare ihop att O och M funnit H och A.
Jag tror inte jag utvecklar mer med risk för mer förvirringar.
Citera
2018-05-14, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winborg
Ja, jag kan lova att jag kommer försöka få reda på när detta hände.
Det har som sagt inte varit tillfälle, kan inte förklara mer utan att säga för mycket.

Tack, jo jag vet att du återkommer. Väntar stilla.
Citera
2018-05-14, 18:28
Medlem
I inlägg 4 i den här tråden (vet ej hur man infogar) så säger personen att den har en fd vän som bor på gatan med en rubbad fru och att han hoppas det inte är där. Tror inte personen skrev något mer efter det
Citera
2018-05-14, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolo79
I inlägg 4 i den här tråden (vet ej hur man infogar) så säger personen att den har en fd vän som bor på gatan med en rubbad fru och att han hoppas det inte är där. Tror inte personen skrev något mer efter det
När jag läste om tråden reagerade jag också på det inlägget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in