2018-05-14, 14:01
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Ett av felen han gjorde (i mitt tycke skall tilläggas) är att han inte kunde ändra sig efter att ha sett TV-bilderna. De (tre domare) bedömde t.ex. att Igbonanike inte försökte att spela på bollen

Men jag att denna video motbevisar det och att de således hade åtminstone denna parameter fel när de gjorde sin gemensamma bedömning. De har helle inte tagit i beaktning att Omoh knuffar Khalili i ryggen vid situationen.

https://twitter.com/twitter/statuses/995703986949967877

Nåväl, skall som sagt inte älta detta mer. Bajen var bättre både innan och efter utvisningen men frågan är om det inte svider mer att det bedömdes som grovt och att han kommer missa ytterligare matcher på något som i mitt tycke (ÖSK-glasögonen på så klart) ev. är ett gult kort.

För övrigt kan vi väl alla konstatera att Hammarby inte är en dagslända. Man har en jävligt stark trupp både vad gäller spets och bredd. Wiland är seriens bäste målvakt man har en helt okej (förmodligen mer än så med Fenger tillbaka) backlinje, ruggigt brta (Hamad) och skitbra (Junior) spelare på mittfältet och flera olika vassa anfallsalternativ som kan skiftas bereonde på motstånd och matchbild.

Man är inte upptagna av Europaspel och man har redan skaffat sig ett betänkligt försprång som måste ätas upp. Vad är det som talar för att Bajen skall tappa annat än de faktum att Hamad förmodligen lämnar i sommar. Om han ersätts av Besara (svag igår) så är det ju ett tapp förvisso men inte ett superstort sådant.
Sansat och respektfullt inlägg. Kudos!
2018-05-14, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milky.Bong
Även Rieks och Traust är bra värvningar men det har bara inte funkat för någon. Får se om de lyckas spela som de ska med tränarbytet!

Ja det är dom, även det kanske var lite väl mycket att ta in två spelare som bör spela till vänster, inte så mycket krut på högerkanten.
2018-05-14, 14:12
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Vet inte om jag tycker den är superskev, men det är ju en en extraordinär situation som ställt till det för dom en del, hade han Kingsley inte kört toalett-ligg med småtejer så hade han väl varit ACs naturliga ersättare centralt? AC var deras absolut viktigaste nyckelspelare, som jag kommer ihåg Kingsley så var han riktigt bra i Sirius, har inte direkt plöjt spaltmeter om hans situation så vet inte om det framkommit om MFF visste att han låg pyrt till eller ej, eller för den delen om det skedde i Uppsala eller Malmö, men AC lämnade ett stort utrymme efter sig som dom inte fyllde.

Rieks/Trasten-Bachirou/Lewicki-Kingsley-??

Binaku under Stahre såg stundtals(iaf när jag såg han) ut som en kung förra året, så om man utgår ifrån det är egentligen ingen dålig värvning, likaledes var Larsson riktigt bra i Giffarna, Carlos, ett råämne som under rätt omständigheter borde kunna blomma ut, har kanske missat någon, Bonke har man ju inte sett något av så ingen kommentar.

Citat:
Ursprungligen postat av Milky.Bong
Även Rieks och Traust är bra värvningar men det har bara inte funkat för någon. Får se om de lyckas spela som de ska med tränarbytet!

Skev var såklart fel ord. Menade att truppen var orimligt tunn, med tanke på att man borde ha flis för att kunna parera spelarbortfall.
2018-05-14, 14:14
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Men det är väl lite så domarteamet jobbar? Huvuddomaren uppmärksammar en situation och frågar assisterande om denne såg något annorlunda. Hur många gånger kommer assisterande säga att huvuddomaren har fel? Knappast ofta. Förtroende för varandra är a och o. Det är sannolikt inte så att tre domare såg situationen som ett rött kort, utan snarare att en av dem var säker på sin sak och övriga valde att gå på den linjen.
Var inte så det lät från Al Hakim riktigt. En domare kan ju säga "nej nej ni ser situationen helt fel" Som jag uppfattade det var det inte Al Hakims beslut först utan 4e domaren.

Att då sen Al Hakim säger att alla tyckte det var rött, hur går det ihop? Varför blåste inte han för rött direkt då? Visst som du skriver kan det såklart vara, att alla gick på samma linje och att Al Hakim köpte 4e domarens förklaring. Som jag skrev innan tror jag inte det var spelfusk/riggat men helt omöjligt är det ju tyvärr inte.
2018-05-14, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Skev var såklart fel ord. Menade att truppen var orimligt tunn, med tanke på att man borde ha flis för att kunna parera spelarbortfall.

Handlar väl om att dom har som uttalad strategi att spela killar från den egna organisationen men då måste dom ju våga ge dom chansen också.
2018-05-14, 15:26
Medlem
dovAkins avatar
Till MFF supportrarna, vilken tränare skulle ni vilja se ta över?

Tycker det var rätt beslut att sparka MP
2018-05-14, 15:29
Medlem
MP har alltså tränat Djurgården, Gais, Estlands fotbollslandslag och MFF och fått sparken varje gång om jag inte är fel ute. MP borde kanske fokusera på expertjobbet?
2018-05-14, 15:37
Medlem
Plebeiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Var inte så det lät från Al Hakim riktigt. En domare kan ju säga "nej nej ni ser situationen helt fel" Som jag uppfattade det var det inte Al Hakims beslut först utan 4e domaren.

Att då sen Al Hakim säger att alla tyckte det var rött, hur går det ihop? Varför blåste inte han för rött direkt då? Visst som du skriver kan det såklart vara, att alla gick på samma linje och att Al Hakim köpte 4e domarens förklaring. Som jag skrev innan tror jag inte det var spelfusk/riggat men helt omöjligt är det ju tyvärr inte.
Ytterst ytterst osannolikt måste det ändå vara. Felaktiga domslut görs hela tiden, svenska domare är helt enkelt inte bättre.

Sen kan det väl knappast höra till vanligheterna att domare mutas (iaf i Sverige)? Visst att de kan påverka en match, typ som igår, men det är ju ändå långt mer effektivt att muta en backlinje om man sysslar med sånt. Har även en känsla av att domare skulle vara mer benägna att anmäla mutförsök men vad vet jag.
2018-05-14, 15:45
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Fast HELT smärtfritt har vi inte haft det på frånvarofronten heller (dock givetvis inte lika grovt som aik).

Erkan missade två första pga registreringsmiss, och åkte sedan på meniskskada för två omgångar sedan. Sandberg har missat två matcher och lirar nog inte mer innan uppehållet. Detsamma gäller nog för Neto. Fenger (en av seriens bästa backar) gjorde debut först igår och har bara varit i truppen två omgångar tidigare. Fällman och Khalili utgick båda med känningar mot Häcken och missade det efterkommande derbyt.

Lägg till en formsvag Svendsen (truppens största talang), så förstår man att stjärnorna och planeterna inte stått i linje helt på spelarfronten. Dock såklart inte lika bissart skadeläge som hos er, men precis som hos er så har vi (peppar peppar) undvikit frånvaro på det centrala mittfältet. Plocka bort någon av Adu och Olsson och aik lär bli lika försvagade som om Jeppe eller Junior inte skulle kunna lira för Bajen.
Tycker texten du skriver summerar ganska bra att ni klarat er ganska väl från skador

Vad som händer utan Adu såg vi bland annat i cupderbyt.... skrämmande svag insats från centrala fältet den matchen
2018-05-14, 16:00
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Till MFF supportrarna, vilken tränare skulle ni vilja se ta över?

Tycker det var rätt beslut att sparka MP

Ståle Solbakken har gjort bra resultat i FCK och har ett utgående kontrakt där.
2018-05-14, 16:01
Medlem
jaochss avatar
Gud så skönt att Persson med h är väck. En fullkomlig odugling och att det var fel att anställa honom visste t.o.m. Bertil 5 år. Obegripligt! En blind ko hade vunnit SM-guld med Malmö förra året. Med SM-guldet borta får väl europaspelet förhoppningsvis bli någon slags höjdpunkt.
2018-05-14, 16:06
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored

I situationen hetsar ju bajenbänken 4e domaren något kopiöst också så det är väl klart att han inte kan ha sett bättre än alla andra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in