Citat:
Ursprungligen postat av
gida
Nja, dubbla resor har jag väl aldrig hävdat. En tur och retur Tegnérgatan - Oxen - Tegnérgatan någon gång mellan 23.07-23.49.
Förklara gärna för en idiot som mig vad ”Ind. 16.59” står för och har för betydelse i sammanhanget.
http://lennartremstam.blogspot.se/2015/04/antinge-ljuger-sigge-cedergren-eller-sa.html
TK protokollen, varför?
1. Lyssna på namn, leveranser av knark, stöldgods, m.m., var folk ska träffas för att köpa och sälja.
2. Exakta tider(minuten & sekunden) när personer har ringt in och ut har
inte varit prioritet,
det märks tydligt på samtalet mellan Fernberg och Sigge:
På TK-protokollen står det 00.15.
På utskriften av telefonsamtalet står det 00.23.
Det är ett diff på 8 minuter.
TK protokollen, vad betyder texten & siffror?
1. Längst upp på varje blad står info:
Dag: 28/2-1/3.
Tid: 8.13-8.13.
Cod: 093027
Antal varv: 23.13
2. Till vänster står tiden för in och ut samtal och till höger varvet på rullbandet(ifyllt efteråt med kulspetspenna).
TK protokollen, hur har avlyssningen gått till?
1. En rullbandspelare, 2 kanaler, med 24 timmars band.
2. Inspelning på, om fröken ur har legat på den ena kanalen borde tiderna varit exakta på TK-protokollen, se samtal Fernberg och Sigge.
3. Att någon spanare har suttit och lyssnat på personerna som avlyssnats och på samma gång skrivit ner det tror jag inte på, utan man har lyssnat på det inspelade bandet efteråt och sedan skrivit ner det.
4. Punkt 3 är som upplagt att det blir fel tider om man inte har fröken ur på den ena kanalen.
5. Prioritet var inte tiderna som telefonsamtalen ringdes utan vad som sas mellan parterna.
(Polisen hade ingen aning om att någon skulle mördas den här kvällen så tiderna när samtalen registrerades var inte prioritet 1, ej intressanta).
TK-protokollen, siffrorna med kulspetspenna.
1. Tittar man på TK-protokollen ser man att det sista talet inte är över XX.59 någonstans, troligtvis är det minuter.
2. Räkneverket är inte kalibrerat ordentligt, om dom lyssnade av mellan 08.13-08.13 borde
antal varv vara 24.00, nu är antalet varv 23.13, räkneverket går långsammare än tiden.
3. Antal varv: 23.13. 23=23 timmar 13=13 minuter.
1 varv = 0.97 timmar = 58 minuter.
Vad står 16.59 för?
http://lennartremstam.blogspot.se/2015/05/del-2-avlyssning-av-sigge-cedergren.html
1. 16.59 måste vara tiden/varvet in på bandet, det betyder att Fernberg ringer Sigge kl:
16.59 in på bandet blir då 17.30 i verkligheten.
2. Fernberg ringer Sigge kl 08.13 + 17 tim och 30 min = kl 01.43.
Ärligt talat tror jag inte Fernbergs samtal i tid stämmer heller.
Tiderna i TK-protokollen kan vi glömma, det var aldrig det intressanta med avlyssning, utan vad som sas mellan parterna.
När samtalen gjordes går endast att få fram genom förhörsprotokollen.
Att fröken ur inte har använts syns klart och tydligt på överstrykningarna, kladdigt gjort.
Så att använda sig av detta TK-protokollen för att bevisa vem som ringde exakt då, går inte, alldeles för oseriöst underlag.