2018-05-13, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Sigge Cedergren gjorde nog det om med tanke på vad han säger Kjell Fernberg. Han åker strax före 2315 enligt vad han spontant hävdar. Det visar på att samtalet med Roger Östlund är manipulerat i tid . Om SC avslutar samtalet 2321 med RÖ tar det tio minuter att få på sig kläderna gå ut till bilen , köra till Oxen, hitta parkering och ta sig på Oxen .

Sedan ska han genomföra sitt ärende vilket bör ta minst tio minuter innan han ska tillbaka och bli stoppad av den vita Volvon 2330-40.
Slutsats är att TKn är manipulerad. Anledning sätta åt Christer Pettersson. Med tanke på vad vi vet om Thure Nässéns ärlighet är det knappast en sensation.

Sigges samtal med KF är intressant på många sätt. Det är frapperande vilken bra koll han fått på mördarens flyktväg via polisradion. Likaså har han fått ett signalement på en lång grå rock på GM.
SC blir omtumlad av MOP men samtidigt skadeglad när han hör hur Berishas spelklubb kollas. Men strax efter är det Oxen som står på tur.
Det är ju bra att svängen till Oxen fram och tillbaka trots allt har ägt rum.
Det var ju inte länge sedan det bara var fria fantasier och gissningar.
Du gör framsteg.
Citera
2018-05-13, 23:30
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Hittade SG på fejan. Det är inte minsta likt honom.

Är det inte väldigt likt en yngre Svenne von Hessen då?

Jag vet inte riktigt hur gammal han var där och hur pass känd han var i Stockholmsvimlet, av journalister?

https://www.expressen.se/noje/nojesprofilen-berattar-om-harda-knarkdomen/
Citera
2018-05-13, 23:41
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Stefan Glantz kan det knappast vara då flera vittnen berättar om hur nedblodad han var efter att försökt ge Olof Palme mun-mot-mun-metoden. Han åkte inte heller till Sabb utan var förbannad över poliserna på brottsplatsens ointresse för honom.

Den ljuse skulle kunna vara Israelsson. Bild på fejan skulle kunna tyda på det.
Citera
2018-05-13, 23:50
Medlem
FurirRevaers avatar
Det förklarar ju dock inte var namnen Ekman och Almsäter kommer ifrån...
Citat:
Citera
2018-05-13, 23:54
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Det förklarar ju dock inte var namnen Ekman och Almsäter kommer ifrån...

Nä, det är fanimej obegripligt. Om det inte är 2 helt "okända" andra vittnen. Men då borde det ju funnits nåt spår av Almsäter?
Citera
2018-05-13, 23:59
Medlem
FurirRevaers avatar
Jag har ägnat en hel del av dagen till att kolla i folkbokföringen 1970, 1980 och 1990. Jag har kollat alternativa stavningar, hörfel och andra kombinationer. Verkar aldrig ha funnits någon Christoffer Almsäter någonstans.

Anders Ekman finns det istället drösvis av så där är motsatsen problemet.

Så varför i allsindar har de uppgett dessa namn? Vad är poängen med det?
Citat:
Nä, det är fanimej obegripligt. Om det inte är 2 helt "okända" andra vittnen. Men då borde det ju funnits nåt spår av Almsäter?
Citera
2018-05-14, 00:05
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Jag har ägnat en hel del av dagen till att kolla i folkbokföringen 1970, 1980 och 1990. Jag har kollat alternativa stavningar, hörfel och andra kombinationer. Verkar aldrig ha funnits någon Christoffer Almsäter någonstans.

Anders Ekman finns det istället drösvis av så där är motsatsen problemet.

Så varför i allsindar har de uppgett dessa namn? Vad är poängen med det?

Namnet Almsäter verkar finnas i Stockholmsområdet. Men, ingen Christoffer.

Är märkligt.
Men typiskt i MOP. Där är allt i denna stil. Så fort man hittar minsta öppning så är det något som motsäger den. Hela tiden, överallt!
Citera
2018-05-14, 00:09
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gida
Det är ju bra att svängen till Oxen fram och tillbaka trots allt har ägt rum.
Det var ju inte länge sedan det bara var fria fantasier och gissningar.
Du gör framsteg.

Det kan man inte säga om dig. Indicierna för att TKn är manipulerad är överväldigande , men det klarar du inte av att erkänna. Det är den väsentliga frågan , inte om Janne Lundberg eller någon oidentifierad Brutta fått samtalen manipulerade. Varför skulle polisen gör det. Deras samtal binder inte Christer Pettersson till MOP.
Citera
2018-05-14, 00:11
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:

Israelsson vill jag minnas åkte i samma bil som Stefan Glantz.
Citera
2018-05-14, 00:11
Medlem
bartrams avatar
gida:
"Jag har svårt att tänka mig att ens någon som drev, och fortfarande driver CP spåret trodde på det egentligen.
Frågan är då varför man framhärdar, och därmed framställer sig som mer korkade än vad man är.

En rimlig förklaring är att de känner till att sanningen skulle få allt för allvarliga konsekvenser.

Jag har en teori som jag tror ligger mycket nära sanningen, och den teorin är av den digniteten att allt blir begripligt, men det är inget jag tänker/vågar yppa här i tråden.[/quote]"

Tack för svaret om konsekvenser av huruvida TK-protokollet eller ej. Jag får fördjupa mig i detaljerna.
Men vad menar du med det fetade ovan: Det här är ju ett diskussionsforum men naturligtvis också en arena för info-krig-desinfo. Men är inte påståenden om teorier som man inte vill utveckla här bara meningslösa. Eller vill du antyda att insiders kan förstå vad du avser?
Citera
2018-05-14, 00:18
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Israelsson vill jag minnas åkte i samma bil som Stefan Glantz.
Ja.
Glantz, Israelsson, Ersson och Bäsén.
Citera
2018-05-14, 01:16
Medlem
Basfaktas avatar
[quote=FurirRevaer|64041464]I boken Palmerapporten på sidan 328 förhörs Solveig Riberdahl av JO 870512 i samband pga kurdrazzian. Hon nämner då kriminalinspektör Margareta Ekström vid KSN (Kriminalens Spaning Narkotika; efterträdaren till Huddingegruppen). Jag tänkte först att det var ett skrivfel, Riberdahl som sa fel namn. Men vid närmare eftertanke kanske det är detta namn vi bör söka på. ME kan ha gift sig till Eklund efter 1987.

Vet inte om sökandet just blev så mycket lättare men det kanske ger en öppning för den som har tillgång till t ex telefonkataloger från 80-talet.

Här en artikel från 2006 som troligen handlar om den aktuella kvinnan (som alltså tycks heta Eklund): https://www.svt.se/nyheter/inrikes/polisen-sprangde-afrikansk-knarkliga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in