2018-05-13, 17:01
Medlem
jagfunderars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
När du fått tillbaka ditt körkortstillstånd måste du lämna minst 3 prov under de följande 24 månaderna.

Vägen fram dit är ytterst individuell och fastställs av förordnad läkare.
Måste man inte lämna 6 urinprov innan man får KK tillståndet?

Stämmer det?
Citera
2018-05-13, 18:33
Moderator
Gordon Blixts avatar
Tråd infogad.

/Mod
Citera
2018-05-14, 05:42
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Tja,

Har en rätt snabb och enkel fråga (antar jag att den är iaf).

Undrar helt enkelt om det går att komma runt att behöva lämna prover i 6 månader för att få tillbaka sitt körkortstillstånd?

T.ex. att jag lämnar 2-3 prover, får tillstånder och fortsätter lämna resterande prover eller liknande.

Kankse värt att nämna att jag har lämnat negativa urinprover och leverprover 2-3ggr/v i 8 månader på min beroendemottagning.

Har nämligen ett jobb på gång där man behöver körkort.

Inte hela världen om det ej går då jag får köra praktik tills jag kan fixa körkort men vore ju dunder om man kunde korta ner praktik tiden en aning.

Misstänker att svaret är ett tvärnej men alltid värt att lyfta frågan
Citera
2018-05-14, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagfunderar
Måste man inte lämna 6 urinprov innan man får KK tillståndet?

Stämmer det?

Jo det stämmer! Så det bästa du kan göra är att skicka in en ansökan om körkortstillstånd så fort du kan! Så fort du får en utredare (tar minst ett par veckor) kommer du få ett föreläggande där det står exakt vad du ska göra och kan visa upp för läkaren
Citera
2018-05-14, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Tja,

Har en rätt snabb och enkel fråga (antar jag att den är iaf).

Undrar helt enkelt om det går att komma runt att behöva lämna prover i 6 månader för att få tillbaka sitt körkortstillstånd?

T.ex. att jag lämnar 2-3 prover, får tillstånder och fortsätter lämna resterande prover eller liknande.

Kankse värt att nämna att jag har lämnat negativa urinprover och leverprover 2-3ggr/v i 8 månader på min beroendemottagning.

Har nämligen ett jobb på gång där man behöver körkort.

Inte hela världen om det ej går då jag får köra praktik tills jag kan fixa körkort men vore ju dunder om man kunde korta ner praktik tiden en aning.

Misstänker att svaret är ett tvärnej men alltid värt att lyfta frågan

Tyvärr, det är tvär nej på den frågan
Citera
2018-05-14, 11:07
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Chailatte-
Tyvärr, det är tvär nej på den frågan

Tack för svaret!

Får helt enkelt snällt vänta tills allt är klart då
Citera
2018-05-24, 23:48
Medlem
Hej en kompis blev tagen med 5 gram coca Cola i fickan av farbror blå, lämnade prov men var ren. Hur kommer det bli mdd hans körkortstillstånd?
Citera
2018-07-08, 07:43
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drugsarebadd
Hej en kompis blev tagen med 5 gram coca Cola i fickan av farbror blå, lämnade prov men var ren. Hur kommer det bli mdd hans körkortstillstånd?

Narkotikabrott med rätt så höga böter. Såvida han inte är straffad för liknande saker innan tror jag inte att något kommer hända med körkortet.
Citera
2018-07-16, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Narkotikabrott med rätt så höga böter. Såvida han inte är straffad för liknande saker innan tror jag inte att något kommer hända med körkortet.

Han e straffad för ett par ringa narkotika eget bruk nån misshandel och rån för flera år sen men inget senaste 3 åren och vart ren ( inte intagit någon drog ) senaste 3 åren.
Citera
2018-09-01, 09:42
Medlem
Jag ska börja lämna tester för att få tillbaka körkortet, jag ska träffa en läkare nästa vecka. Jag blev ombed att ta med papparen från transportstyrelsen till mötet med läkaren. kommer jag få lämna ett test då samma dag?
eller ska läkaren skicka in pappret till transportstyrelsen och det bli godkänt först, och sen blir jag kallad till att lämna tester?
Citera
2018-09-15, 12:49
Medlem
Ringa narkotika+körkort+prövotid

Tjena alla.

Blev tagen med cannabis för ett halvår sen, ringa narkotikabrott alltså. Polisen tog blodprov vilket var negativt. Nu ska transportstyrelsen utreda om jag får ha kvar kortet osv. Kommer bli kallad till soc för utfrågning, antar att det är bäst att gå på det? Måste man ta prover när man går o snackar med soc eller är det bara prat?

Hur tror ni det kommer gå med körkortet? Har prövotid fortfarande, spelar det roll? Var ju ren när de tog mig.
Citera
2018-09-15, 13:04
Moderator
Gordon Blixts avatar
Tråd infogad.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem