2018-05-13, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Någon källa på det?

Vad vill du ha egentligen. En kopia av läkarintyget?
Eller uppgift om vem som brutit mot lagen och visat den för någon mot löfte att aldrig röja källan?

Sorry. Det händer inte.
Senast redigerad av Remark 2018-05-13 kl. 22:57.
Citera
2018-05-13, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
En del av ellies inlägg är obegripliga och verkar inte handla mycket om något värt att försöka begripa dem heller.

Men dina inlägg är ofta semantiskt begripliga. Det som dock gör en tveksam till att tro dem är att du på något sätt nu, i efterhand övertolkar saker du minns från tillfällen du träffat olika familjemedlemmar.
Du menar att barnen var friska och så hävdar du, lite vagt uttryckt att H nämnt att de inte fått hjälp. En postare undrar om det var vid barnsjukhuset och när. På det svarar du då att du minns inte när det skulle ha varit men att det var säkert SUS men du iddes inte fråga. Du har alltså dragit en helt självständig gissning om vad för typ av vård eller insats de sökt och varit missnöjda med.

Länkt till inlägget till stöd för ditt minne:
(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)

Du hakar inte dina slutsatser till specifika rutiner hur saker brukar göras. Du antar ofta att de nog menat något annat än de faktiskt sagt.
Ska jag vara snäll så skulle jag säga att jag tror din fantasi är väldigt rörlig. Ska jag vara mindre snäll så låter det inte bara att det är svag trovärdighet, det låter faktiskt lite osunt. Jag har sett exempel på liknande innan. I ett projektarbete fick en grupp jag var i gå igenom omedelbara omhändertaganden av barn för att se den empiriska tillämpningen av lagen. Vi fick mot sekretessförbehåll titta på de sekretessade underlagen från soc till domarna. Där såg man ibland ganska summariska redogörelser där man antecknat väldigt översiktliga redogörelser för vad de granskade subjekten sagt och gjort. Nu var detta förstås ofta väldigt miserabla omständigheter som redogjordes för. Men det fanns några fall där det var mer tveksamt där man nästan fick intrycket att soc varit väl ambitiösa i att framställa familjen som bristfällig.
Fråga gärna om något är oklart.Vad är det som är så obegripligt ?
Citera
2018-05-13, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Någon källa på det?

De hade läkarintyg och verkar ha haft kontakt med vården. Det är inte så att de inte har sökt hjälp. Men uppenbarligen har de inte fått gensvar som fick dem att behålla hoppet. Det är lätt att i efterhand kritisera alla möjliga människor, men det behövs en bättre samverkan mellan vård, socialtjänst och skola, säger Gisela Priebe

"Kvällsposten"
Senast redigerad av Whoknows75 2018-05-13 kl. 23:11.
Citera
2018-05-13, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Får en känsla av att uppgifterna du skriver om inte är självupplevda.
Låter mer som att du fått detta berättat för dig. Eller har jag missuppfattat dig?

Både och eller om man kan kalla det berättat.
Genom en dialog med en gemensam vän.
Detta är inget nytt om att O tog mkt ansvar för töserna.
Mer en vad han mäktade med, sedan är det svårt att vet hur diskussionen var i mellan hemmets fyra väggar....
Citera
2018-05-13, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Nej har inte ändrat uppfattning.Men i ett sånt här läge vänder man på varenda sten.
Här hela tiden skrivit att ingen kunde de detta komma och känner absolut inte igen det bare sig Missan el.Rockkungen skriver.Däremot kan väl O har varit slutkörd med klippkort på V.C plus alla tunga uppdrag han hade på arbetet.
Däremot har jag tidigare skrivit att tösernas sjukdom och hemundervisning har varit ifrågasatt.
Visst har det varit upp och ner...men alltid bara hört talas om trötthetssyndrom och töserma kunde ha långa perioder då de orkade mer.Nej det fanns inte någon genetisk sjukdom.Då skulle ju bägge släkterna varit utredda.
Vill fortfarande tro att det måste vara något annat som hänt.

Alla som varit nära familjen verkar helt "tagna på sängen", ingen har sett det komma. Jag tror det ofta är så. En persons hjärna och dess tankegångar är inte tillgängliga för utomstående och därmed inte synliga. Dom uppehåller det yttre livet precis som vanligt. Det inre behåller man för sig själv.

En av mina egna erfarenheter av nära som tagit sina egna liv är att jag såg Ingenting, inte ens när jag träffade personen dagen före händelsen ...h*n var precis som vanligt.

Kl. 05.00 ringde polisen. H*n hade skjutit sig i huvudet.
Citera
2018-05-13, 23:30
Medlem
Citat:
Både och eller om man kan kalla det berättat.
Genom en dialog med en gemensam vän.
Detta är inget nytt om att O tog mkt ansvar för töserna.
Mer en vad han mäktade med, sedan är det svårt att vet hur diskussionen var i mellan hemmets fyra väggar....

Det var därför jag frågade vad är APT och hur många dagar i veckan H jobbade. Hel- eller halvtid? Om du inte vet, säg det.
Citera
2018-05-13, 23:46
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Fråga gärna om något är oklart.Vad är det som är så obegripligt ?

Den där redogörelsen baserad på uppgifter från någon annan som inte riktigt verkade ha koll på vad denne kollade upp. Jag brydde mig inte att fråga för personligen fann jag intedetsärskilt intressant vilka postadressregigestreringarsom gjorts för hantering av dödsboet. Det blev inte mer intressant med fyra, eller om det var fler 😎
Citera
2018-05-13, 23:49
Medlem
Citat:
Nej har inte ändrat uppfattning.Men i ett sånt här läge vänder man på varenda sten.
Har hela tiden skrivit att ingen kunde se detta komma och känner absolut inte igen det vare sig Missan el.Rockkungen skriver.Däremot kan väl O har varit slutkörd med klippkort på V.C plus alla tunga uppdrag han hade på arbetet.
Däremot har jag tidigare skrivit att tösernas sjukdom och hemundervisning har varit ifrågasatt.
Visst har det varit upp och ner...men alltid bara hört talas om trötthetssyndrom och töserma kunde ha långa perioder då de orkade mer.Nej det fanns inte någon genetisk sjukdom.Då skulle ju bägge släkterna varit utredda.
Vill fortfarande tro att det måste vara något annat som hänt.

Vad menas med "klippkort"? Sökte han vård för sig själv eller för någon annan? För vad?

Beklagar att det finns folk som är så knäppa att de låtsas vara släktingar. De har antagligen ett tungt bagage där uppmärksamhetsbehov är en del. Alla går inte på det.

En önskan är att alla skriver så mycket de bara vet, så att tråden kan självdö inom kort. Det finns så mycket mer att göra av livet än att sitta här. En lärdom borde ju vara att livet måste levas tillsammans med andra och inte inlåst eller avskild. Det mår de flesta människor dåligt av. Det kan få fatala konsekvenser. Vi är flockdjur.
Senast redigerad av rappytt 2018-05-13 kl. 23:52.
Citera
2018-05-13, 23:56
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Alla som varit nära familjen verkar helt "tagna på sängen", ingen har sett det komma. Jag tror det ofta är så. En persons hjärna och dess tankegångar är inte tillgängliga för utomstående och därmed inte synliga. Dom uppehåller det yttre livet precis som vanligt. Det inre behåller man för sig själv.

En av mina egna erfarenheter av nära som tagit sina egna liv är att jag såg Ingenting, inte ens när jag träffade personen dagen före händelsen ...h*n var precis som vanligt.

Kl. 05.00 ringde polisen. H*n hade skjutit sig i huvudet.

Det är nog ofta så. Och kanske lätt händer att man efteråt försöker hitta tecken som inte var synliga (utom möjligtvis för vissa professioner). Vilket lätt kan bli en destruktiv excersis för ens eget väl och ve. Jag vill nu inte vara så ytlig att jag menar att bara glömma och gå vidare, men att inte konsumeras av sorgen. Och att man inte hittar svar på alltfrån någon som lagt sig vinn om att inför omgivningen inte visa vad som var på gång.
Citera
2018-05-14, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det är nog ofta så. Och kanske lätt händer att man efteråt försöker hitta tecken som inte var synliga (utom möjligtvis för vissa professioner). Vilket lätt kan bli en destruktiv excersis för ens eget väl och ve. Jag vill nu inte vara så ytlig att jag menar att bara glömma och gå vidare, men att inte konsumeras av sorgen. Och att man inte hittar svar på alltfrån någon som lagt sig vinn om att inför omgivningen inte visa vad som var på gång.

Tror att släkten måste känna sig helt förvissad om att inte familjen fallit offer för ett brott utfört av någon utanför familjen. Först då kan de gå vidare. Jag förstår dem. För att då vara helt säker på detta, måste polisen bevisa att morden skett inom familjen och hur de gått till. De kan inte bara gå vidare innan dess. Det förstår jag också. Förstår du?

Eftersom ett allvarligt våldsdåd ägt rum (det behöver inte vara blodigt, även om det var en stor patrull på plats), måste det självklart utredas i botten. Jag tror att allmänheten kommer att få veta vad om hänt.
Senast redigerad av rappytt 2018-05-14 kl. 00:02.
Citera
2018-05-14, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vad betyder APT?

Uppsala hade väl betytt att det blivit närmare till farmor och farfar?

Arbetsplatsträff.
Citera
2018-05-14, 00:08
Bannlyst
Citat:
Och detta jämför du med vad Rockkungen har anklagat O för ?
Jag skrev inte inlägget för att smutskasta någon, bara en förklaring till varför vissa av parets möbler finns kvar i huset.
Och Os Pappa ville inte ta över huset för egen vinnings skull heller.De har mist sina älskade barnbarn, son och sonhustru på ett så makabert sätt som nog ingen kan föreställa sig.
Det sista de tänker på är pengar just nu !

Det är många som slängt saker på H också.
Vad som är sant eller inte vet inte jag.
Nu kastar även du tråkiga inlägg om H.

Jag vet att de mist något av det käraste de hade på båda sidor.

Min fråga var, oavsett vinnings skull eller inte.
Så postade du ett inlägg att o pappa skulle köpa ut andra delen, sen riva de.

Om du nu känner familjen så borde du veta att det uppgifter du lämnat inte stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in