Citat:
Ursprungligen postat av
Missan27
Jag råkade se att nån hade citerat Ellie. Jag hittade inte inlägget. Tror inte på nåt som står där.
En del av ellies inlägg är obegripliga och verkar inte handla mycket om något värt att försöka begripa dem heller.
Men dina inlägg är ofta semantiskt begripliga. Det som dock gör en tveksam till att tro dem är att du på något sätt nu, i efterhand övertolkar saker du minns från tillfällen du träffat olika familjemedlemmar.
Du menar att barnen var friska och så hävdar du, lite vagt uttryckt att H nämnt att de inte fått hjälp. En postare undrar om det var vid barnsjukhuset och när. På det svarar du då att du minns inte när det skulle ha varit men att det var säkert SUS men du iddes inte fråga. Du har alltså dragit en helt självständig gissning om vad för typ av vård eller insats de sökt och varit missnöjda med.
Länkt till inlägget till stöd för ditt minne:
(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)
Du hakar inte dina slutsatser till specifika rutiner hur saker brukar göras. Du antar ofta att de nog menat något annat än de faktiskt sagt.
Ska jag vara snäll så skulle jag säga att jag tror din fantasi är väldigt rörlig. Ska jag vara mindre snäll så låter det inte bara att det är svag trovärdighet, det låter faktiskt lite osunt. Jag har sett exempel på liknande innan. I ett projektarbete fick en grupp jag var i gå igenom omedelbara omhändertaganden av barn för att se den empiriska tillämpningen av lagen. Vi fick mot sekretessförbehåll titta på de sekretessade underlagen från soc till domarna. Där såg man ibland ganska summariska redogörelser där man antecknat väldigt översiktliga redogörelser för vad de granskade subjekten sagt och gjort. Nu var detta förstås ofta väldigt miserabla omständigheter som redogjordes för. Men det fanns några fall där det var mer tveksamt där man nästan fick intrycket att soc varit väl ambitiösa i att framställa familjen som bristfällig.