2018-05-13, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Jag tycker givetvis att det röda kortet var felaktigt. Däremot kan jag förstå att man i stundens hetta kan missuppfatta situationen som att Kennedy med sin bredsida aktivt försöker fälla motståndaren. Svårt att se hur ett sådant missförstånd skulle kunna resultera i ett rött kort ändå dock. Max gult. Och med facit i hand skulle det antagligen bara blivit frispark.

Skönt dock för oss att vi vinner, igen. Det ser sanslöst bra ut vad gäller resultaten. Och Malmö som man trodde skulle vara starka innan säsong är helt under isen. De kan naturligtvis inte komma upp och hota om serievinst i år. Just nu är det AIK som är närmast oss så derbyt blir riktigt viktigt för att hålla bra avstånd!

Jag är ingen bajare och tycker givetvis kortet var tvärfel.

MEN.. många verkar mena att Örebro var de bättre laget innan matchen och det var inte riktigt vad jag såg. För mig var ÖSK helt klart hotande i sina stunder men i övrigt var Hammarby de bättre laget redan då imo. Det hade vart riktigt kul att se den spelas ut 11v11 såklart. Allt kan hända.
2018-05-13, 20:08
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Efter huvuddomarnas förklaring så kan jag köpa att det ska vara rött kort på den falske Kennedy.

Skönt, hoppas Bajen eller AIK vinner allsvenskan i år.
2018-05-13, 20:10
Moderator
easy_dans avatar
Jag var sjukt tveksam till utvisningen men så som Al Hakim förklarar den köper jag resonemanget helt.

Ojämn match från bajen sida, såg ändå helt ok ut innan utvisningen såg såklart mycket bättre ut efter den men någonstans efter 60 minuter tappar man tempo och positioner helt. Skönt för Hamad att bli matchvinnare, har missat en del mållägen på senaste.
2018-05-13, 20:11
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Jag var sjukt tveksam till utvisningen men så som Al Hakim förklarar den köper jag resonemanget helt.

Vad sa han?
2018-05-13, 20:12
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Efter huvuddomarnas förklaring så kan jag köpa att det ska vara rött kort på den falske Kennedy.

Skönt, hoppas Bajen eller AIK vinner allsvenskan i år.

Tycker fortfarande det var väldigt hårt, men efter domarens förklaring kan jag i alla fall förstå hur de tänkte...
Fy f-n vad skönt med en 3:a till
2018-05-13, 20:12
Medlem
MrSkargards avatar
Daniel Andersson är dålig på att värva bra tränare.
2018-05-13, 20:14
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Vad sa han?

Att Kennedy gick med axeln rakt mot huvudet på Khalili utan att försöka nå bollen och att de var 3 domare som såg det likadant.
2018-05-13, 20:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Skämtar du...?

"Vi skapar klart mer än vår motståndare och vi för matchen." inte helt ordagrant citat dock.
2018-05-13, 20:15
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Vad sa han?

Att han kommer med axeln mot huvudet. Okontrollerat spel. Värsta bullshitet jag hört. Han träffar inte med axeln. Spelaren tar sig för benet dessutom. Gult på sin höjd och till och med det är en riktig jävla stretch. Jag kan köpa rött direkt om det är glidtackling med dobbar före som missar.. men detta... No way.

Luktar unket om hela grejen...

Fick dessutom intrycket av al hakim att det var någon konstig efterhandskonstruktion. Eller så kände han sig dum när han förklarade.
Senast redigerad av Commissary 2018-05-13 kl. 20:52.
2018-05-13, 20:17
Avslutad
Är MP fortfarande tränare för MFF?

Jag har liksom de flesta andra icke MFF-are härinne känt lite skadeglädje över deras katastrofår men nu börjar det nästan slå över till medlidande. MFF är lite som den snygga tjejen man aldrig fick ligga med förr i tiden och när man träffar henne nu så är hon ett riktigt vrak. Svårt att inte känna någon sympati för något som varit så fint och nu är så eländigt. #StackarsjävlaMalmö
2018-05-13, 20:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Nämnde han statistiken?

Hur han av alla potentiella kandidater fick jobbet är fan en gåta, måste ju funnits rätt många som ville ha jobbet, det är trots allt MFF.

Inte denna gång.

Han såg faktiskt rätt så skakad ut i intervjun. Tror han själv vet att hans dagar är räknade. Han lär i alla fall sitta kvar till uppehållet, har svårt att se något ändras fram till dess.
2018-05-13, 20:19
Medlem
ZlatanManias avatar
Så Mårtensson blev utvisad efter slutsignalen? Bedrövligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in